Testirali smo: Renault Kadjar dCi 130 4WD 1

Renault sa modelom Koleos nije imao uspeha u SUV klasi. Zbog toga je umesto Samsungovog modela odabrao Nissan kao osnovu za svoj novi Kadjar.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.NET

U celini, Kadjar je limuzinski udoban poput Nissanovog Qashqaija. Best buy SUV je pred vama. Uspeh mu ipak nije zagarantovan, iako ima i veoma konkurentnu cenu od 17.090€. Kupci u Srbiji i dalje prednost daju skupljem VW-ovom Tiguanu, iako nudi mnogo manje komfora od Kadjara.

Kadjar je zapravo Nissan sa Renaultovim znakom. Ali se proizvodi u Španiji, a ne u Engleskoj poput Nissana, sa kojim deli sve, od platforme do motora. Ogroman broj delova proizvodi se u Nemačkoj, tako da je pravo pitanje da li je ovo francuski automobil?

Dobra ulaznica u svet SUV vozila

Potpuno su u pravu oni koji tvrde da čovek nikada potpuno ne odraste. Bar najmanji delić mozga ostane sklon igrama i igračkama. Mi smo muškarci prosto takvi, i fer je da to priznamo. Na žalost, odluka čime će ko da se „igra“ nije uvek u njegovim rukama. Retki mogu sebi da dozvole BMW X3.Ali Renault je uspeo da konstruiše jednu veoma dobru „igračku“: Kadjar po mnogo nižoj ceni. Ovaj SUV prožima harmonija udobnosti, moderne tehnike, bezbednosti i prilično dobrih performansi. Čak nije nužno da budete vični vožnji van asfaltiranih puteva, jer vam elektronika u velikoj meri pomaže i čini da često pomislite kako ste preko noći postali mnogo bolji vozač.

Pored toga što je udoban, prostran i atraktivan, Kadjar je i dovoljno brz, ali i siguran. Zabavan je za vožnju, iako nije ni sportski automobil, niti nudi performanse od kojih se pada u nesvest. Ali, sve je tako dobro i precizno podešeno na ovom krosoveru. Ovo je gotovo savršeni SUV, ili možda najbolji primer zašto kupci sve češće beže od limuzina u ovu klasu vozila. Pregršt prostora, dovoljno visoka pozicija sedišta koja vam pružaju i dobru preglednost, kao i moćan osećaj masivnosti i snage, vole svi. Kadjar nudi zaista mnogo.

Kadjar je ipak i Renault (glavne komponente su identične sa Nissanom Qashqai), jer se tako ponaša u gradu, na autoputu, na regionalnim putevima. Ujedno je izuzetno tih, udoban, zabavan za vožnju. Ovo je, bez sumnje, najbolji Renault u ovom trenutku. Ovaj krosover predstavlja jedan veoma uspeli kompromis između onoga što želite i onoga što vam je zaista potrebno.

Renaultov 1.6 dCi motor je uglađen, tih i prefinjen poput Mercedesovih dizelaša od 2,2 litra. Cena je jednako prijatno iznenađenje i startuje već od 17.090 € za verzije sa benzinskim motorima. Nije konkurencija Nissanu, ali jeste VW-u, Peugeotu, Citroënu i Mazdi CX-5. Bilo je pravo zadovoljstvo testirati Kadjar, a saznaćete i zašto. Kadjar je pravi francuski automobil, ali ovoga puta bez previše avangardnih rešenja. Dovoljno je originalan, prepoznatljiv i svež. Izgleda skuplje nego što jeste: najskuplji paket opreme, koji sam imao na testu, ima mnogo više opreme od nemačke konkurencije za sličan novac.

Testirali smo: Renault Kadjar dCi 130 4WD 2

Kadjar je mnogo bolji od Koleosa

Vlasnici Lagune ili Scenica će se odmah naviknuti na Kadjar. Puno toga podseća na Scenic, samo što je ovde sve to bolje. Bolji je i upravljač – precizan je, direktan i progresivan. Uživanje je i rukovati ručicom šestostepenog menjača, koja prosto klizi i nema duge hodove.

Kadjar je jedan izuzetno dobro prilagođen automobil. Dovoljno je okretan i spretan u gradu, dovoljno je brz da dominira levom trakom autoputa i u državama gde se brzo vozi, a nije ni beskoristan u snegu ili na planinama, kada se siđe sa asfalta. Mnogo je bolji automobil od Koleosa. Ergonomija Kadjara je odlična, tako da će i krupniji vozači biti više nego zadovoljni. Pošto je ovo francuski automobil, i osobe visoke 160 cm mogu bez problema naći idealan položaj za volanom. Kadjar je veći, prostraniji i udobniji od Nissana Qashqai. Ipak, ne može da parira većem X-Trailu. Zapravo, Renault se „ugurao“ negde između ova dva modela kada je komfor u pitanju. Instrument tabla Kadjara je originalna, sa promenljivom grafikom i pozadinom u raznim bojama. Radi se opet o numeričkoj tehnologiji, koja uspešno imitira analognu, za razliku od Nissana. Bez sumnje interesantno i atraktivno, posebno u noćnoj vožnji, ali će pristalice klasične škole više voleti standardne kazaljke kod Qashqaija. Sve u svemu, ništa posebno novo i uzbuđujuće u dizajnerskom smislu, ali dobro zamišljeno i funkcionalno.

Renault nema pouzdanost Nissana ili Toyote, ali verujem da će Kadjar to promeniti. Inženjerima Renaulta je bio cilj da sa ovim modelom dostignu kvalitet Nissana. Iskorišćeni materijali jesu slični onima kao kod Nissana, samo na momente utisak kvari jeftina tvrda plastika – izgleda da Renault mora da nudi za nijansu manje luksuza od Nissana Qashqai, koji je skuplji i manji.

Renault–Nissan alijansa je postala moćna poslednjih godina. Kadjar neće smanjiti broj prodatih Nissana Qashqai u Evropi. Razlozi su sasvim jednostavni: Nissanovi kupci su veoma zadovoljni i oni su verni Nissanu. Tradicionalni kupci Renaulta su novi SUV kupci i Renault sa Kadjarom želi da iz zadrži u svom „dvorištu“, jer kome se nije dopao naslednik Lagune – novi Talisman – kupiće Kadjar. Važno je da kupac ostane veran Renaultu.

Lepo se vozi po gradu

SUV vozila se u proseku lakše snalaze u gradovima od limuzina. Kraća su, imaju veći klirens, nude bolju preglednost i imaju manji prečnik okretanja. Kadjar nije teško parkirati kada vam je na raspolaganju kamera, jedino što dužina od 445 cm i nije baš tako mala, zapravo, veći problem je širina od 184 cm.

Sa Kadjarom se lako manevriše: volan je dovoljno lagan pri parkiranju, pedala kvačila pruža minimalni otpor, a ručica menjača prosto klizi u svim brzinama. Retrovizori su dovoljno veliki i dobro poziciniorani. Mnogo raduje odlično ogibljenje, koje jako dobro „pegla“ ne samo šine i neravnine, već i ležeće policajce, a zbog temeljne izolacije odozdo, jako malo šumova dopire sa asfalta.

Zapravo, kad god testiram neki Renault, moje se telo oduševi, ali i „prevari“, jer se za volanom Renaulta, posebno ovog Kadjara, veoma brzo zaboravi da se nalazite u Srbiji. Mirnoća kojom Kadjar reaguje na nesavršenstva na putu, tačnije, brljavljenja naših putara za svaku je pohvalu. Ovaj Renault je uvek miran i siguran, i uvek dobro i efikasno koči. Pedala kočnice je sama po sebi remek-delo: veoma se lepo dozira i izuzetno je precizna, te imate odličnu interakciju sa automobilom pre svega zahvaljujući činjenici da je sve tako dobro odmereno i u skladu sa potrebama vozača. Kadjar je, ukratko rečeno, veoma dobar SUV. Treba priznati da se osetno drugačije ponaša od jednako dobrog Nissana Qashqai, ali ovo je ipak Renault, a ne Nissan. Iako dele istu platformu, to nikako ne znači da se ovi automobili slično ponašaju. Možda su Renaultovi inženjeri imali tu privilegiju da za osnovu u razvoju svog Kadjara koriste Nissan Qashqai, najbolji i najprodavaniji SUV.

Testirali smo: Renault Kadjar dCi 130 4WD 3

Na putu siguran i udoban

Renault ipak nije samo promenio značku na nosu, već je razvio u potpunosti novo vozilo na odličnoj osnovi. Danas su, zahvaljujući moćnim kompjuterima i elektronici, razlike među automobilima prilično velike. Mogućnosti za podešavanje jednog modela tako da se razlikuje od konkurencije, čak i kada su na istoj platformi, zaista su velike. Renault je napravio SUV koji nudi bolju interakciju sa vozačem od konkurencije uz nemački filing za volanom – upravljač je dovoljno direktan i na 190 km/h, a auto se jako lepo ponaša u krivinama na 190 km/h. Francuski automobili, osim sportskih verzija, upravo su na ovim brzinama polagali oružje pred nemačkom konkurencijom.

Kadjar ima rezerve i za mnogo jače motore koji će, nadam se, uslediti, jer 130 KS nije dovoljno da se konkuriše Mercedesu ili BMW-u, a Renault bi im mogao biti jaka konkurencija. Verzija na testu imala je pogon preko svih točkova. Mogao sam da biram između tri režima vožnje: 2WD, 4WD Auto i 4WD Lock. Oni sa tanjim džepom biraće verziju koja ima samo pogon preko prednje osovine, ali i takav Kadjar se dobro snalazi na snegu, jer ima Extended Grip sistem koji omogućava bolju trakciju u teškim uslovima, a naročito uz odgovarajuće gume za blato ili sneg.

Sa klirensom od 19 cm, napadnim uglom od 18° i izlaznim uglom od 25°, možete se upustiti u izlete u prirodu, posebno jer robustna plastika štiti pod vozila napred i pozadi. Naravno, nemojte preterivati, jer ovo je SUV, a ne ozbiljan teranac. Pošto preko leta na Crnom vrhu nema snega, testirao sam ga u blatu, i mogu da zaključim da Renault sjajno koristi odlični Nissanov 4×4 prenos. Istina, Toyota RAV4 je bolja, ali sumnjam da ćete Kadjar voziti „kozjim stazama“ poput mene.

Zanimljivo je da nema ljuljanja i naginjanja karoserije, naprotiv, Kadjar je jako stabilan, poput Lagune, koja je dobro izbalansirana limuzina. Oštre krivine odlično lovi, a upravljač postaje sve bolji i precizniji iz krivine u krivinu. Na velikim usponima, ako se dobro zaletiti, Kadjar 1.6 dCi vuče i u petoj brzini, što je prosto neverovatno. Kriva obrtnog momenta je izuzetno široka. Na momente se čini da je ovaj motor čak i elastičniji od nekih turbo dizelaša od 2,0 litra. Čini se nemogućim da je Renault iz samo 1,6 litara radne zapremine izvukao tako mnogo momenta i snage. Fabrika deklariše 320 Nm, ali vam motor isporučuje oko 360–370 Nm. Zašto vas Renault tako puno časti? To pitajte marketing Renaulta!

Kadjar voli i autoput

Francuska ima nepotrebno i smešno ograničenje na autoputevima, ali su Renaultovi inženjeri ovoga puta konstruisali model koji bez stida možete voziti po autobanu: Kadjar se jako lepo ponaša na 190 km/h i prija mu ta brzina. Šum vetra postoji, automobil je ipak visok i ima relativno veliki klirens, ali je veoma poslušan i predvidljiv. Pri naglom kočenju pri brzini od 190 km/h jako lepo drži pravac i ima prijatno kratke zaustavne puteve. Pedala kočnice jako dobro reaguje, ali ona nije odviše nervozno podešena. Na ovoj brzini, volan je dovoljno „težak“ i elektronska servo asistencija je minimalna. Francuzi su konačno shvatili da, ako žele da preotmu kupce VW Tiguana, treba da naprave SUV koji će se ponašati bolje od njega! Naravno, 1.6 dCi ima „tek“ 130 KS, i to jeste ograničenje samo po sebi, ali ne i vlasnicima i tradicionalnim kupcima Renaultovih automobila koji su navikli i na manje. Uostalom, brojni su vozači koji kod nas voze maksimalno 150–160 km/h, a Kadjar baš do ovih brzina jako lepo ubrzava i po potrebi ima daha da i dalje ubrzava. Kada ga vozite 120 km/h, postaje monotono, čak i, rekao bih, „opasno“, jer je previše tiho i mirno, a vozaču tada strahovito pada koncetracija, pa je i padanje u san sve izvesnije. Ako niste navikli na luksuzne Mercedese ili Audije i tišinu u ušima na 120 km/h, Kadjar vas može „prevariti“.Velika elastičnost relativno malog motora, jer 320 Nm obrtnog momenta nije šala, znači da uz samo mali dodir na papučicu gasa, čak i u šestom stepenu prenosa, motor povećava kao od šale brzinu na 140 km/h, a tu je već granica za presretače. Uostalom, ako nemate novca za plaćanje kazni za prekoračenje brzine, nemojte kupovati Kadjar, jer ovaj SUV se vrlo lako „zaleće“, veoma je udoban i tih, osećate se u njemu ušuškano i moćno, pa se lako zanesete. Kadjar neće i ne može da bude trkač. Motor mora da savlada težinu od 1,5 tone, plus putnike i prtljag. Donji postroj namenjen je i snažnijim agregatima, tako da sve zahteve vozača elegantno ispunjava.

Izuzetno udobna sedišta

Potpuno nova, neverovatno udobna sedišta konstruisana su u saradnji sa vrhunskim ortopedima i najudobnija su u klasi, bolja su čak i od Nissanovih. Modernom utisku u enterijeru doprinose maštoviti kokpit i centralna konzola, kao i atraktivna kombinacija sa automatskim klima uređajem i Connect navigacionim sistemom, koji, između ostalog, objedinjuje Bluetooth, USB i iPad/iPhone konekciju, sa ekranom osetljivim na dodir.

Kadjar je na Euro NCAP kreš testu solidno prošao: osim što je dobio maksimalnih pet zvezdica, čime sada može da se pohvali 90% novih modela, on nudi dobru zaštitu pri bočnom i frontalnom udaru za bukvalno sve delove tela. Pogledajte sliku sa Euro NCAP kreš testa i videćete da ni jedan deo lutke nije obojen u crveno. Kod skuplje Honde CR-V, na primer, to nije slučaj – kod ovog modela su zaštita za toraks i noge ocenjene rezultatom adekvatno, a ne dobro (na slici su ovi delovi obojeni žutom bojom). Šteta je što je za zaštitu putnika pri udarcu od pozadi (Whiplash protection), Kadjar dobio skromna 2,4 poena. Vratni pršljenovi su dobro zaštićeni samo putnicima na zadnjem sedištu, pa se nameće zaključak da Renault ovde može (mora) i bolje.

Oprema koja život znači

Lane Departure Warning je sistem koji vam može spasiti život: svaki put kada nagazite belu liniju bez uključenog migavca, ovaj sistem će se oglasiti glasnim zvučnim i vizuelnim upozorenjem – sjajno! Najzanimljiviji je sistem Moving Object Detection, koji, uz pomoć četiri širokougaone kamere, integrisane na prednjem i zadnjem delu vozila i u bočnim retrovizorima, omogućava da okolinu vozila sagledate iz ptičije perspektive, pod uglom od 360 stepeni. Slobodno možete da se oslonite na sliku nadzornih kamera, koja se prikazuje na centralnom displeju od 7 inča. Treba naglasiti da Kadjar serijski ima usavršeni ESP (9. generacije – BESP), koji funkcioniše izvanredno, te pri naglom izbegavanju prepreke na putu spašava živote.

Testirali smo: Renault Kadjar dCi 130 4WD 4

Uznemiravanje javnosti

Kad smo kod motora, on, naravno, ima lanac, kao i svaki agregat koji se nalazi pod Nissanovom haubom, i razvijan je u saradnji sa Renaultom, a jednako dobro radi u Mercedesu C klase (180 CDI). Mercedes i Nissan vole da prećute da je to izvorno Renaultov motor, a moćnici F1 su morali da izmene kompletna pravila kako bi Mercedes nekoliko poslednjih godina mogao da pobedi Renault (Red Bull Renault), posle pet godina vladavine Renaultovih motora.

Kupci su ponekad veoma čudni. Žele veoma snažan i jednako elastičan motor koji troši manje od automobila koji su vozili kao studenti, a koji nije imao više od 55 KS. Kupcima SUV vozila nije važno što njihova jedna guma sa alu felnom košta kao prosečna plata u Srbiji (ona realna, ne ona koju saopštava Vlada Srbije), ali im je od životne važnosti da mogu da pređu 200 km sa 10 litara goriva, što ovaj 1.6 dCi motor nudi, iako se nalazi u golemom Kadjaru.

Turbo dizelaš 1.6 dCi sa 16 ventila obradovaće svakog vozača prosečnom potrošnjom od 6,4 litara goriva. Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući common-rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču promenljive geometrije, Nissan-Renault dizelaš nudi obrtni moment od 320 Nm i to pri samo 1.750 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa novim, preciznim šestostepenim menjačem sa veoma dugačko izračunatom šestom brzinom (i peta brzina je dugo proračunata, važna je samo niska potrošnja), što na autoputu itekako dobro dođe.

A gde je u odnosu na konkurenciju?

Verzija koju sam imao na testu je najskuplja, imala je pogon preko svih točkova 4×4 i zbog toga je bila teža 100 kg od modela koji ima samo prednji pogon. To je jako mala razlika, jer kod Honde CR-V ona iznosi gotovo 400 kg (info od inženjera iz Hondinog servisa).

Ako uporedimo Kadjar 1.6 dCi sa 130 KS sa Hondom CR-V 1.6 D od 160 KS, moraću da razočaram sve ljubitelje Honde, jer se Renaultov motor mnogo lakše nosi sa Kadjarom, nudi bolja međuubrzanja iako ima 30 KS manje jer bolje vuče pri nižim obrtajima, i jer Renault ima manju težinu i bolju aerodinamiku. Naravno da je kvalitet na strani Honde, ali je i to pod znakom pitanja, umaju u vidu da za Hondu u Srbiji imate samo jedan solidan servis (doduše i Toyota ima samo jedan servisu koji je za preporuku), dok Renault ima 4 odlična servisa koji su za preporuku.

Kadjar je u proseku trošio 5,8 litara, a Honda CR-V 1.6 D 6,9 litara. Istina, Kadjar je u potpunosti novi model, dok je CR-V tek nedavno redizajniran, ali ne može da pobegne od svojih „limuzinskih“ korena.

Zapravo, CR-V nije pravi SUV, poput Toyote RAV4 koje je ubedljivija od Honda kada se siđe sa puta i kada pogon preko svih točkova ima „pune ruke posla“, a ne može da se poredi ni sa Kadjarom, koji je zasnovan na najsupešnijoj SUV platformi na svetu – CMF (Common Module Family), koja je Nissanu Qashqai obezbedila uspeh na tržištu. Kadjar, poput Qashqaija, nudi limuzinski filing u krivinama, odličnu stabilnost i jako dobru dinamiku vožnje. Automobil je jako miran i neutralan kada se vozi na granici i daje odličan fidbek vozač.

Renault možda nema toliko brz i direktan servo upravljač kao Nissan, ali je on bolji nego kod Honde CR-V, Toyote RAV4 ili Hyundaija Tuscon.

Sad i Renault ima veliki, moderan i jeftin SUV, sa još boljim voznim karakteristikama od konkurencije. U Francuskoj se solidno prodaje. U Srbiji kupci više vole VW Tiguan, i to se neće još dugo promeniti.

Dobar posao!

Iako, naravno, ovaj SUV ne nudi sportski filing za volanom, on tako lepo prati namere vozača koji želi da veoma brzo da prođe kroz krivine, naglo promeni traku na autoputu, naglo ubrza ili prikoči ili se, prosto, zabavlja na putu. Svakako, 320 Nm je tek dovoljno za tako nešto, te morate pomoću menjača uvek „cediti“ taj maksimalni obrtni moment, što, doduše, nije velika nauka, jer vam ispeglana kriva obrtnog momenta daje dovoljno vremena da „pogodite“ pravu brzinu.

Nemojte misliti da 320 Nm i 130 KS nije dovoljno za Kadjar, jer on ima jednako dobra međuubrzanja kao konkurencija sa turbo dizelašima od 2,0 litra. Brojke su sasvim jasne: u šestom stepenu prenosa Kadjar potroši 14,5 sekundi da bi ubrzao od 80 do 120 km/h. Toliko vremena traži i Ford Kuga 2.0 TDCi (140 KS, 340 Nm), Mazda CX-5 2,2 litra (150 KS, 380 Nm) 16 sekundi, Škoda Yeti 2.0 TDI 15 sekundi (140 KS, 320 Nm), VW Tiguan 2.0 TDI 15,5 sekundi (140 KS, 320 Nm).

Ubedljive kočnice, udobno ogibljenje, odlično ležanje u krivinama

Nova modularna platforma CMF (Common Module Family) konstruisana je posebno za drugu generaciju krosovera u Renault-Nissan alijansi. Kadjar i Qashqai postavljaju nova merila u klasi kada je udobnost u pitanju. Kadjar je još bolje izolovan i još mekše podešen od Nissana. Istina, Nissan je neznatno stabilniji i lakši, što se oseti samo u oštrim krivinama i onda kada vozite brže nego što je to mudro. U prevodu, prosečni vozači će samo registrovati da je Kadjar udobniji. Niko u SUV C segmentu ne „pegla“ neravnine ovako mirno, elegantno i tiho kao ovaj Renault. Veća Honda CR-V je primetno nervoznija i teža, posebno ako poredimo 4×4 verziju.

Treba pohvaliti i efikasne kočnice, ali i ogibljenje: uvedena je i aktivna kontrola šasije, koje dobro filtrira neravnine sa puta, tako da vozač ima potpunu kontrolu nad vozilom. Šesti stepen je dovoljno dugačko proračunat, pa je pri 140 km/h broj obrtaja radilice 3000 o./min., što je prilično daleko od crvenog polja na obrtomeru, što znači da ta brzina nije nikakvo opterećenje po motor. Moram da pohvalim i volan koji je brz, precizan i direktan.

Sistem nadzora pritiska u gumama (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS) je deo serijske opreme, a upozorava vas ako je pritisak u gumama prenizak. Pravilan pritisak nije samo sigurniji u vožnji, nego i smanjuje potrošnju. Bosch program elektronske kontrole stabilnosti 9. generacije (BESP) nadzire rad kočnica na svakom točku, pa ako pređete granice prianjanja guma, po potrebi smanjuje obrtni moment motora kako bi se zadržala najveća trakcija i pomoglo održavanju smera vozila.

Možda treba pomenuti da novi Renault zajedno sa Nissanom Qashqai ima najbolje kočnice u klasi – pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja ovi modeli potroše samo 36 metara. To ne može ni VW Tiguan.

Kadjar je ispred konkurencije

Ovo je pravi „all around“ automobil: izuzetno je prostran, praktičan i kvalitetan. Qashqai je stvorio potpuno novu klasu vozila, a Renault to sada obilato koristi.

Vozeći Kadjar sve posmatrate sa visine. Veći ste i viši od drugih, a to prija. Kadjar je više od običnog automobila, on je pre svega jedna udobna „dnevna soba“ koja se može pretvoriti u „spavaću“, a možete postati i „rodeo“, jer ovaj prenos 4×4 nije mačiji kašalj. On može puno, a posebno ako imate dovoljno iskustva da osetite njegove granice.

Zadnja sedišta se preklapaju u odnosu 60/40, a kad je suvozačevo sedište pomereno sasvim napred, u prtljažnik možete utovariti predmete duge do 2,5 metra.

Sa Kadjarom su svi zadovoljni. Porodica, supruga, pas, deca, a jednako ste zadovoljni i vi, jer početno „sprdanje“ komšiluka sa vašim izborom Renaulta umesto Škode prestaće onog trenutka kada se neki Yeti parkira pored Kadjara. Činjenica je da inače odličan Yeti pored ovog Renaulta izgleda umorno, dosadno, bezidejno, nemački ružno i hladno.

Testirali smo: Renault Kadjar dCi 130 4WD 5

Šta ona kaže:

Iako je ovaj Renault zabavan za vožnju, on nema taj poseban japanski filing, a kompjuter mu je svakako jedan od iritantnijih koje sam imala prilike da vidim. Qashqai nudi više bezbednosti za decu od Kadjara – 83% nasuprot 81% po oceni Euro NCAP kreš testa. Iako Nissan bolje drži cenu i nudi bar za nijansu bolji kvalitet, Renault nije bez aduta – košta manje, a nudi više prostora, što će posebno znati da cene oni koji imaju troje dece i veliku porodicu. Motor 1.6 dCi je sjajan: troši malo, vuče dobro, jako je tih i uliva jako mnogo poverenja. Mada je on još bolji, pogađate već – u Nissanu!

Kome je namenjen ovaj automobil?

Srbi vole nemačke automobile, a kada nemaju novca za toliko željeni VW, onda kupuju Škode. Baš šteta, jer je Kadjar neuporedivo udobniji od Yetija. Dok me umor u novom Tiguanu stigne za dva sata, u Renaultu sam i posle deset sati vožnje potpuno svež, čak i kada vozim po lošim ili brdskim putevima.

Kadjar je novi evropski best buy SUV. Dovoljno je jeftiniji i veći od Nissana Qashqai, tako da mu i nije direktna konkurencija. Ljubitelji francuskih automobila će biti prosto oduševljeni.

Renaultov motor ima lanac umesto zupčastog kaiša, što daje dodatnu sigurnost, a kupci polovnog Kadjara će sutra sa oduševljenjem isticati ovo kao dodatnu prednost francuskog SUV-a. Zapravo ovo je više japanski automobil, ali nećemo sad brojati „krvna zrnca“ zar ne? Doživite ovaj auto onako kako vi želite.

U Kadjaru ima mnogo japanskih gena, onih najboljih, iz Nissana, ali to je ipak i Renault u najboljem smislu te reči. Ukoliko vam je ovo previše dvosmisleno, pošaljite mi pitanje na najboljiauto.com/pitajte i dobićete odgovor. I da umalo da zaboravim, kupite VW Tiguan, a ne Kadjar, ianako kupujete auto zbog komšiluku, a ne zbog sebe. vama je važni da kupite VW, a ne onaj najbolji auto za svoj novac, tako da je sve u najbolje redu, zar ne? Takav nam je mentalitet, ali od Srba ima mnogo vernijih kupaca VW-ovih automobila, na primer u Hrvatskoj i BiH.

Ja sam morao da vratim ovaj automobil Renaultu iz prostog razloga što nisam mogao da ga kupim, inače bih odabrao baš ovaj model sa testa, koji me je prosto oduševio, iako nije proizveden u Japanu, i iako nema Nissanov ili Hondin znak na nosu. Bravo za Renault, koji nije samo sjajan u Formuli 1, već će sada ćete gospodariti i u SUV klasi. A za sve poklonike i ljubitelje VW-ovih automobila i motora, koji nikako ne žele da priznaju očigledne stvari, imam i jedno pitanje: Kad će VW da se uključi u F1, u borbu sa Ferrarijem i Mercedesom, i naravno Hondom, kao što to čini Renault, i kad će da osvoje sve one titule koje je osvoji Renault sa svojim motorima? I još nešto, Mercedes u svoje automobile ugrađuje Renaultove, a ne VW-ove motore. Ni ovo vam nije dovoljno? Držite se vi dragi moji čitaoci svojih predrasuda, to će vas naravno koštati, ali ljubav je slepa.

Prednosti: Konkurentna cena, umerene cene servisa. Dobra pasivna bezbednost. Izvrsna elektronska kontrola šasije znatno unapređuje stabilnost automobila. Napredno sigurnosno kočenje može da vam spasi život. Moćni farovi nude širok i dubok snop. Vrhunski kvalitet audio uređaja Bose – ovako nešto morate imati bar jednom u životu. Izuzetno efikasne kočnice (pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja pređe samo 35,5 m). Mnogo bolji krosover od VW-a Tiguan i Škode Yeti. Veoma udoban, prostran i zabavan SUV za vožnju. Odlična ergonomija, veoma udobna sedišta i gotovo idealan položaj za volanom. Kao stvoren za duža putovanja od 1.000 km. Mnogo kvalitetniji materijali nego kod Captura i Lagune. Odlična finalna obrada. Dopadljiv, evropski dizajn koji će bar još dugo biti u skladu sa novim trendovima. Odličan, štedljiv, elastičan i uglađen 1.6 dCi turbo dizelaš od 130 KS, koji je dovoljno snažan za autoput. Odlična međuubrzanja i pristojna maksimalna brzina od 190 km/h koju bez problema održava. Ogibljenje zaslužuje čistu desetku – pravi kompromis između sportskog i udobnog oslanjanja. Odlična ponuda prostora, mesta ima puno i na zadnjem sedištu. Veliki prtljažnik od 472 litara koji obaranjem klupe i suvozačevog sedišta može da primi predmete dugačke 2,5 metra – impresivno! Već je srednji paket opreme veoma bogat.

Mane: Kadjar ima teško breme – nasleđuje neuspešni Koleos. Bezbednost za decu je tek prosečna: 81% na Euro NCAP kreš testu je manje od Nissana Qashqai koji je dobio 83%. Za Safety Assist je dobio tek 81%, dok je Qashqai dobio 89%. Zaštita vratnih pršljenova je marginalna na prednjim sedištima (tek 2,4 poena) – zašto nisu uzeli Nissanove odlične naslone za glavu? Samo jedan benzinski motor u ponudi pomalo razočarava. Na nekim mestima zaista jeftina i ružna plastika. Visoki utovarni rub u inače veliki gepek. Digitalni instrumenti neće oduševiti ljubitelje nemačkih automobila. Brži pad vrednosti nego kod japanske i nemačke konkurencije. Nešto teža dalja preprodaja. Osnovni paket opreme Life relativno siromašan. Glavni konkurent Kadjaru u Srbiji, Kia Sportage, nudi dužu garanciju. Sa klirensom od 19 cm, napadnim uglom od 18° i izlaznim uglom od 25°, ne možete baš da ga vozite po najtežim terenima. Toyota RAV4 ima bolji 4×4 prenos. Preglednost je slabija nego kod konkurencije. Nosivost je tek prosečna – tačno 523 kg. Manji rezervoar za gorivo od konkurencije – 55 litara (samo 4×4 verzija ima rezervoar od 65 litara). Kadjar mora tek da dokaže da ima bolju pouzdanost od ostalih modela u gami (zato je ocena 3,5), a verovati je da hoće jer je više japanski, a manje francuski automobil.

Cena: od 17.090€

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.449 mm
Širina: 1.836 mm
Visina: 1.613 mm
Međuosovinski razmak: 2.646 mm
Prtljažnik: 472/1.478 l
Težina: od 1.536 kg
Nosivost: 523kg

MOTOR : SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.598 ccm
Snaga: 130 KS pri 4.000 o./min.
Obrtni moment: 320 Nm pri 1750 o./min

PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,5 s
Maksimalna brzina: 189 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,9 litara *prosek
Potrošnja na testu: 5,8 litara
Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

OCENE (od 1 do 5)

Dizajn: 4,0
Bezbednost: 4,0
Motor i menjač: 4,5
Performanse: 3,5
Potrošnja: 5,0
Cena i garancija: 4,5
Udobnost: 5,0
Ponašanje na putu: 4,5
Kvalitet i pouzdanost: 3,5
Ponuda prostora: 5,0
Prosečna ocena: 4,5

Opšti utisak: 5,0
Paleta motora: 3,0
Mogućnost dalje prodaje: 3,0

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari