Alimpić: Još jedna centralizacija prestonice 1FoNet/Dragan Antonić

Odbornici beogradskog parlamenta potvrdili su na jučerašnjem zasedanju odluku po kojoj Grad preuzima ovlašćenja nad poslovnim prostorom u svom vlasništvu, a kojim sada raspolažu opštine.

Kako su obrazložili gradski čelnici, to će olakšati upravljanje poboljšati naplatu prihoda, dok su opozicioni odbornici taj potez ocenili kao veliki udar na finansije opština.

– Dve decenije unazad imali smo situaciju da u Beogradu odvojeno postoje gradski i opštinski poslovni prostori dok Ustav Srbije jasno kaže da je Grad vlasnik te imovine. Opštine su taj prostor nezakonito uzele devedesetih godina, i ta odluka je poništena na Ustavnom sudu. Godinama ne postoji jasna evidencija imovine- izjavio je gradski menadžer Goran Vesić.

On je naveo da se poslovnim prostorom „nedomaćinski upravljalo“, te da je javnim preduzećima za poslovni prostor na 10 opština zaposleno 228 ljudi, a novac se rasipao na njihove visoke plate.

– Taj posao bi moglo da radi 50 ljudi, u Gradu je na tom poslu zaposleno 24 osobe. Loše vođenje dovelo je do toga da, što je ustanovio i državni revizor, usled zastarelosti ne bude naplaćeno pet miliona evra potraživanja za korišćenje poslovnih prostora. Do sada su poslovni prostori bili sinonim za korupciju u gradu i mi ćemo to sprečiti- rekao je Vesić.

On je objasnio da Grad ima rok do 15. oktobra da popišemo svu svojinu, kako bi se u katastru deklarisao kao vlasnik. Na osnovu Zakona o javnoj svojini, Grad će preuzeti brigu o poslovnom prostoru 1. decembra.

– Opštine koje na svojoj teritoriji imaju poslovni prostor neće biti zakinute ni za jedan dinar, već će imati čak i veće prihode jer ćemo mi domaćinski raspolagati poslovnim prostorom. I dalje će opštine dobijati prihod, ali s obzirom da će biti manje zaposlenih, da će se naplaćivati potraživanja, taj prihod će biti veći- rekao je Vesić i dodao da će se taj prihod deliti srazmerno između opštine i grada.

Međutim, odborniik Demokratske stranke Zoran Alimpić ocenio je da je taj potez „još jedna centralizacija prestonice“.

– Preuzimanje poslovnog prostora od opština je veliki udar na opštinske budžete i uzimanje poslednje nadležnosti od njih. Sada će se poslovnim prostorom baviti Gradska uprava, odnosno u davanju u zakup svakog poslovnog prostora diskreciono pravo odlučivanja imaće gradonačelnik, kao i u odluci o umanjenju zakupnine zakupcima koji ulože u poslovni prostor. To samo daje veću mogućnost za korupciju- zaključio je Alimpić.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari