Preostalo je još 26 dana do isteka roka za povlačenje države iz više od 70 medija, a do sada Agencija za privatizaciju nije objavila nijedan javni poziv za njihovu prodaju. Zbog čega se to još nije desilo i da li će biti vremena da se privatizacija završi do 1. jula, roka propisanog Zakonom o javnom informisanju, u nadležnim institucijama nemaju odgovore. U Agenciji za privatizaciju i u Ministarstvu privrede nemaju ništa novo da kažu na ovu temu, dok iz Ministarstva kulture i informisanja upućuju na Agenciju za privatizaciju.

– U Agenciji za privatizaciju su još pre dve sedmice najavili da bi prvi javni pozivi trebalo da budu raspisani „sukcesivno u narednim danima“, ali se to još nije desilo. Više puta je isticano da veliki broj osnivača medija, najčešće lokalne samouprave, nije na vreme dostavio potrebnu dokumentaciju ili da to nije učinjeno adekvatno. Međutim, nejasno je zašto se na tenderu još nisu našli makar oni mediji koji su ispoštovali sve procedure.
Nakon nedavnih izmena Zakona o privatizaciji, predstavnicima lokalnih samouprava nije jasno da li se te izmene odnose i na medije, a ovih dana počeli su da dobijaju zahteve Agencije za privatizaciju da pošalju nove procene vrednosti kapitala zaključno sa 31. decembrom 2014. godine. I za to imaju rok od 30 dana, te nisu sigurni da li to znači da će im rok za prodaju biti produžen.
Jedna od mogućnosti koja se pominje u privrednim krugovima, a kako bi se prividno ispoštovao predviđeni rok, jeste da samo javni pozivi budu raspisani do 1. jula, bez preciziranja do kada treba potpuno da se završi čitav proces privatizacije. Naime, ukoliko bi se i sutra raspisao javni poziv za prodaju, upućeni tvrde da je za završetak procesa potrebno najmanje pet nedelja, čime bi se probio zakonski rok.
U Ministarstvu kulture i informisanja više puta su naglašavali da neće pomerati rok za privatizaciju medija, tako da je neminovno da od 1. jula svi državni mediji ostaju bez izvora finansiranja. Zakon predviđa da ukoliko do 1. jula ne bude prodat kapital, postupak prodaje kapitala se obustavlja, a kapital izdavača se privatizuje prenosom akcija zaposlenima bez naknade. Ako zaposleni ne prihvate prenos besplatnih akcija, medij prestaje da postoji i briše se iz Registra medija. Međutim, u zakonu ne piše šta će biti u slučaju da se medij ni ne ponudi za prodaju, kao što bi možda moglo da se desi.
inistar kulture Ivan Tasovac je pre nekoliko dana izjavio da je proces privatizacije medija u toku, a na pitanje da li će svi mediji biti privatizovani do 1. jula, kratko je odgovorio: „Videćemo“.

 

Otpremnine

inistar rada Aleksandar Vulin nedavno je rekao da svi zaposleni u medijima bez obzira koliko im je ostalo do penzije imaju pravo na socijalni program i socijalnu otpremninu. On je objasnio da o privatizaciji medija odluku donosi Ministarstvo kulture i Ministarstvo privrede kroz Agenciju za privatizaciju i naglasio da do 1. jula svi mediji moraju biti privatizovani. „Jedini način da zaposleni ostanu bez socijalnog programa je da se njihovo rukovodstvo ne obrati Ministarstvu rada“, istakao je Vulin.

Politika izuzeta

Na spisku 17 preduzeća od strateškog značaja, za koje je Vlada Srbije produžila rok privatizaciju za još godinu dana, od medija se našla samo Politika. Inače, od većih medija na spisku medija za prodaju su i novinska agencija Tanjug, novosadski Dnevnik, Studio B, Međunarodni radio Jugoslavija…

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari