Iako je poslovodstvo fabrike pokušalo da odloži ovonedeljni nastavak licitacijske (ras)prodaje popisane imovine Zastave kamioni, deo proizvodne opreme te firme (strugovi i drugo) prekjuče je ipak, saznaje naš list, prodat, kako bi se namirila potraživanja bivših i sadašnjih radnika, koji su pravo na isplatu zaostalih zarada ostvarili na sudu.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

Pre ovonedeljne licitacije, u Zastavi kamionima su, prema sudskim rešenjima ove vrste, već prodata vozila, automobili i poluproizvodi, a nedavno i gume i felne, a sve po bagatelnim, odnosno cenama znatno nižim od tržišnih. Bivši i sadašnji radnici, koji su se obratili sudu jer im fabrika duguje između deset i dvanaest plata, više ne veruju u priče menadžmenta da bi, ukoliko se „kamiondžije“ još malo strpe, preduzeće moglo da prevaziđe dugogodišnju poslovno-finansijsku agoniju i potom nađe strateškog partnera.

Nakon prošlonedeljnog sastanka sa ministrom odbrane Bratislavom Gašićem, menadžment Zastave kamiona u lokalnim medijima tvrdi da ovih dana očekuje dozvolu za nastavak proizvodnje neborbenih vozila za Vojsku Srbije, čiji prototipovi su napravljeni još pre nekoliko godina. U poslovodstvu Kamiona najavljuju i dolazak jednog potencijalnog kupca vozila te fabrike. Radi se, navodno, o jednoj od najvećih svetskih kompanija za eksploataciju gasa, koja je zainteresovana da u Kragujevcu kupuje kamione u koje bi bili ugrađivani „euro pet“ motori i savremeni menjači, s time što bi naručilac obezbedio tehničku pomoć za osvajanje, ugradnju i homologaciju tih pozicija.

Prema izvorima našeg lista, Zastava kamioni bi za Vojsku Srbije, u prvoj fazi, trebalo da proizvedu nekih 14 neborbenih vozila. U fabrici, međutim, izuzev najužeg poslovodstva, malo ko veruje da može da se organizuje iole ozbiljnija proizvodnja. O tome svedoči i ponašanje radnika koji su se, još krajem maja, masovno izjasnili za odlazak iz preduzeće, i to uz nepovoljan socijalni program, kojim im se za dobrovoljno napuštanje radnih mesta nudi po 200 evra po godini radnog staža, odnosno nekih pet do šest hiljada evra u proseku, uz gotovo nikakve šanse da kasnije pronađu neki novi posao. Ali, ni socijalni program još nije realizovan, iako je od izjašnjavanja prošlo već tri meseca.

Dodatna nevolja, kad je najavljena proizvodnja neborbenih vozila u pitanju, jeste to što mnogi radnici smatraju da je Bratislav Gašić, koji je minule sedmice ovde (iz)obećavao „kule i gradove“, u Kragujevcu ponajviše boravio da bi pružio podršku aktuelnom gradonačelniku Radomiru Nikoliću, koji je ušao u otvoreni obračun sa svojim prethodnikom Veroljubom Stevanovićem.

Nepoverenje

U Kamionima povodom informacije da je za vozila te fabrike zainteresovana „jedna od najvećih svetskih kompanija za eksploataciju gasa“ kažu da su „nedavno bili neki Italijani“, ali da u trenutnim okolnostima koje karakterišu popis i rasprodaja imovine, kao i nezadovoljstvo radnika, koji su se nečemu i nadali dok je bilo govora o eventualnoj poslovno – tehničkoj saradnji sa vodećim kineskim kompanijama za proizvodnju teretnih i terenskih vozila, od čega, po svemu sudeći, neće biti ništa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari