Baš kao u naslovu umetnik Miodrag Krkobabić misli o tome i tako imenuje svoju izložbu, koja će biti otvorena sutra u 19 sati u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića.

– Reč je o demistifikaciji zabluda u procesu konstrukcije identiteta u javnom polju – navodi Krkobabić za Danas povodom izložbe i pojašnjava – Istražujući granice između sebe i sopstvenog lika-imidža (image) kojim se predstavljamo drugima, projekat „Ništa lično“ ukazuje na depersonalizovan položaj pojedinca u savremenom društvu i njegov neuspeli pokušaj otelotvorenja identiteta kroz nametnute, društveno prihvatljive, procese socijalizacije – smatra naš sagovornik.

„Da li zaista poznajemo sebe i ostale ili samo poznajemo predstavu koju smo sami stvorili o sebi i drugima? Imajući u vidu da reč persona, u svom izvornom značenju, označava masku možemo reći da svako od nas, uvek i svuda, svesno ili nesvesno, zapravo igra ulogu. I samo u tim ulogama mi poznajemo jedni druge. Samo u tim ulogama poznajemo i sami sebe. Naše shvatanje sopstvene uloge postaje naša druga priroda i integralni deo naše ličnosti“, kaže Krkobabić povodom izložbe. U sklopu nje biće predstavljeni ovdašnjoj i inostranoj publici neki njegovi, po svom pomalo brutalnom tonu, prepoznatljivi radovi gde koristi medije iz svakodnevnog života kao što su umrlice, čitulje (Nekrospektiva započeto 2000), lične karte (Lična? Karta, 2002), policijske identifikacione fotografije (Portret nepoznatog čoveka s bradom, 2004), poster za nestalom osobom (Nestali portret, 2004), porodične slike sa kič ramovima – Porodični portret 2005, lentikulara (Grenzgänger, 2007) i slično.

„Namera je da se publika ili slučajni prolaznik (kada se radi o javnom prostoru) bar za kratko uvuče u rad, da reaguje, oseti nelagodu da bi posle izvesnog vremena opet razmislio o viđenom, ponovo reagovao i došao do svog zaključka, koji ne mora imati očiglednu vezu za početnom idejom rada“, smatra Krkobabić.

Na njegovoj predstojećoj izložbi, pod kustoskom upravom dr Zorana Erića, kustosa Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, biće predstavljen ciklus medijski raznolikih Krkobabićevih radova nastalih od 2000. godine. To je više ambijentalnih postavki koje se sastoje od foto, audio i video instalacija u međusobnoj interakciji uključujući novije radove, među kojima je i ostvarenje „In Absentia“. Svi zajedno, kako navodi autor, ispituju položaj pojedinca u savremenom društvu i (pokušaje) formiranja ličnog identiteta koji nikada nije predodređen i trajan, već predmet kontinuiranih promena. „Ništa lično“, kako tvrdi umetnik Miodrag Krkobabić. Njegova izložba biće dostupna publici do 11. juna, svakog radnog dana od 12 do 20 sati osim utorkom na adresi Rodoljuba Čolakovića 2.

Istina

Rad „In Absentia“ pripoveda o manastiru Dragović podignutom 1395, koji je posle mnogobrojnih razaranja konačno uništen 1959. godine. Poplavljen je veštačkim jezerom akumuliranim za hidroelektranu Perućac. Iako je prvobitna namera bila da se manastir i groblje presele na obližnje brdo, istina je – zajedno s manastirom i grobljem, gde su sahranjeni i umetnikovi preci – isplivala rušenjem brane u događajima tokom raspada SFRJ. Projekat je inspirisan prostorom, istorijskim događajima, arhitektonskom formom i ljudima koji su na tom mestu živeli. Bavi se sećanjem i načinom na koji narušeni odnos prirode i arhitekture, kao i potonje migracije, utiču na pojedince i formiranje njihovih dvostrukih identiteta.

Adresa

Umetnik Miodrag Krkobabić rođen je 1971. godine u Kraljevu. Živi i radi u Beogradu a više podataka o njemu može se naći na njegovom, samom po sebi, kreativnom sajtu postavljenom na adresi www.krkobabic.net.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari