Kristijan Emerih poznatiji kao Bliksa Bargeld i Kristijan Fenes poznatiji kao Fennesz, otvorili su apetite svih prisutnih u Velikoj sali Doma omladine već za naredno izdanje Resonate festivala, koji je još ove godine razvio sve mogućnosti naše savremene muzičke spoznaje do vrhunaca u kojem god hoćete pravcu. Ali, poslednje večeri desilo se nešto zbilja izuzetno. Totalno poniranje u muziku koja odašilje slike unutar vaše glave u Bliksinom slučaju ili van nje u slučaju Fenesovog nadnaravnog video partnera Lilevana, proizvelo je neki doživljaj istinskog pročišćenja naših čula u mraku koncertne dvorane. Opijenost, predavanje hipnotičkim dražima sa pozornice, antička drama ljudskog glasa. Nekad je stvarno važno zvati se Kristijan.


Bliksa Bargeld, umetnik svakog trenutka svog života, iskoračuje na scenu iz tišine i žamora, iz tame ljubičastih svetala, da pred nas prostre svoj glasovni teatar, orgulje sopstvenog tela štaviše, koje upravljaju odjecima, seku vas po licu kandžama, a preko takvog hora glasova i uzdaha i ličnosti koja se samoumnožava, povrh jednog takvog orkestra dakle on izvodi svoju oporu pesmu, zastrašujuće brehtovske realističnosti, bombarduje nas intenzitetima svog bića. Služeći se zbirkom pedala pod svojim nogama, Bliksa Bargeld sam je ansambl glumaca, bend, kako god, njegov planetarijum opojan je, frekvencija asteroida i meseca čini da smo u hramu vasione, dok je vrisak Bargeldov upravo onaj Munkov krik iz krvavih lavirinata neba za glavom. Bargeld sve vreme dok peva izvodi neki svoj blues, a mašina vilica, grla, usana, pluća i glasnih žica čini sve ostalo, beatboxovanje nalik lokomotivi recimo ili krvoločni jauk zveri pokatkada. U ostatku programa on je neodoljivi kozer vrhunskog ranga, koji vas privlači silama neverovatne nadahnute pažnje. Želimo još.

Kristijan Fenes i video maestro Lilevan raskriljuju jedan pak novi svet svojim frenetičnim trenjem zvuka i čudesnih slika. Poput pravih inženjera ljudskih duša, njih dvojica za svojim nadrealnim pultom podižu plime okeana koje vas polagano zasipaju zlatom sunca, košnicama mehurića. Fenesova gitara raznosi vaše emocije u prah nad kakvim kosmičkim hridinama, kao da ste zatočeni u epicentru varničenja oluje, oblaku punom munja. Za to vreme ekranom promiču Lilevanove „roršahove mrlje“ preobražene u veličanstveni mir prirode pred uzvišenošću gromke plemenitosti Malerove muzike. Ovaj sveukupni doživljaj ima spiritualni kvalitet koji pohvaljuje još neupoznatu veru, jednu naučnofantastičnu duhovnost. I još, požari biča, tračnice horizonta, seme tvari koje proklijava na naše oči, oduševljeni smo i zaprepašćeni pred lepotom. Evo je, tu!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari