Kišni kolektor koji se gradi u Gornjem Zemunu, u blizini naselja Zemun polje, prikupiće i odvesti u Dunav sve kišne vode naselja Batajnica, Zemun polje, dela naselja Altina i privredne zone „Gornji Zemun“, kažu iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju, koja je zadužena za izgradnju tog objekta.

Kako naglašavaju, slivna površina ovog primarnog kolektora iznosi približno 2.500 hektara i u okviru ugovorenih radova nije predviđena izgradnja postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda. Ugovorena je samo izgradnja kišnog kolektora sa ispustom u Dunav, tako da se njime neće evakuisati fekalne vode, već samo atmosferske.

– Kolektor „Zemun polje-Dunav“ pripada Batajničkom kanalizacionom sistemu. Ovaj sistem se prostire na 13.700 hektara i obuhvata teritoriju severozapadno od naselja „Galenika“ sa naseljima: Dobanovci, Ugrinovci, Batajnica, Zemun polje, radna zona „Dobanovci“, industrijska zona „Gornji Zemun“ i deo Surčina. Kanalizacija je građena po separacionom sistemu, što znači da se razdvajaju kišne i fekalne otpadne vode – objašnjavaju iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju.

Od objekata kanalizacije trenutno postoji mreža kanala u naseljima Batajnica i Zemun polje, kao i crpne stanice „Batajnica“ i „Zemun polje“, kojima se vode prepumpavaju u Dunav, navode iz Direkcije.

– Galenika ima mrežu kanala i ispust u Dunav, dok se otpadne vode iz crpne stanice „Surčin“ prepumpavaju ka Aerodromu „Nikola Tesla“ i onda potiskuju do CS „Zemun polje“. Planirano je zajedničko postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda „Batajnica” na desnoj obali Dunava, do kojeg bi se dovele otpadne vode iz svih naselja ovog sistema – ističu iz Direkcije.

Inače, dužina kolektora je 3.530 metara, od čega je 861 metar građen u otvorenom iskopu. Preostalih 2.669 metara od auto-puta Beograd – Novi Sad do ispusta u Dunav gradi se tunelskom mašinom. Prečnik tunela je 3,2 metra, a mašina gradi tunel na dubinama od 10 do 26 metara. Do kraja radova potrebno je da se iskopa još oko 300 metara tunela.

Otvorena deonica kolektora izgrađena je u periodu 2009-2011. godine. Radovi na izgradnji tunela otpočeli su tokom 2011. godine i do sada je izgrađeno 2.330 metara. Vrednost projekta je 3,1 milijardu dinara, a radovi su bili prilagođeni odgovarajućim prilivom finansijskih sredstava i rešavanju imovinsko-pravnih odnosa na pozicijama projektovanih ventilacionih otvora tunela. Završetak radova se očekuje krajem ove godine u zavisnosti od vodostaja, s obzirom da izvođač radova „Kolubara-Mionica“ završne radove treba da izvede na obali Dunava gde je kolektorski ispust.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari