JKP Put se prošlog meseca izvukao iz blokade, a novo rukovodstvo ima plan da to preduzeća postavi na stabilne noge. Putarska firma sa 65-godišnjom istorijom je tokom prethodnih šest godina beležila prosečan gubitak od oko 150 miliona.


– Samo nas rad može izvući. Naravno, taj rad treba da prate i racionalizacija svih troškova i povećanje prihoda. Moramo postati konkurentni za poslove sa trećim licima. U JKP Put sigurno slede neki rezovi, a verujem da ćemo pokazati da i država može da bude dobar domaćin. Imamo dobar ljudski potencijal, radnici su spremni da rade – kaže direktor Puta Željko Džakula.

Dobavljači su zbog duga od 450 miliona dinara prekinuli isporuku sirovina, pa je usred sezone pretio prekid radova.

– U našim prihodima sirovine učestvuju sa više od 70 odsto, pa je dug prema dobavljačima kao mač nad glavom. Na poverenje smo uspeli da pokrenemo ceo ciklus. Takođe, na rebalansu budžeta Grada smo za održavanje putne privrede dobili još 200 milina dinara, od čega 125 avansno. Ukupno za 2014. preduzeće će po tom osnovu prihodovati nešto više od milijardu dinara. A prema namenski rađenim istraživanjima, za kompletnu rekonstrukciju saobraćajnica je potrebno šest milijardi dinara – kaže Džakula.

Novo rukovodstvo pred sobom ima veliki zadatak, rekonstrukciju raskrsnice kod Futoške pijace.

– To je možda i najveći projekat. Raskrsnica kod Futoške pijace je najprometnija u Novom Sadu, a nije rekonstruisana 20 godina. To je veliki test za nas, kako zbog građana, tako zbog Grada kao naručioca. Radićemo u dve smene i u četiri faze – kaže on.

Razlika između dugovanja i potraživanja JKP Put je više od 800 miliona dinara, a pred rukovodstvom su zadaci smanjivanja troškova i povećanja prihoda.

– Pokušaćemo da vratimo Putu ulogu koju je imao od osnivanja. Preduzeće koje je izgradilo sve saobraćajnice u Novom Sadu mora da bude na usluzi Gradu i građanima – kaže Džakula.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari