Davne 1995 leta gospodnjega, osnovana je Direkcija za planiranje i izgradnju lepog grada Požarevca. Kada bi neko sada pročitao tekstove obrazloženja i govore tadašnjih stožera vlasti, dođe čoveku da se rasplače. Kakva divna i nezavisna institucija za sve i svašta.


Zaposliše se u Direkciji, neko po kazni, a neko kao za nagradu, raznorazni probrani iz tadašnjih SIZ-ova Komunalnih delatnosti i stanovanja, a poneko i iz opštine. Dvadesetak i nešto komada stručnjaka raznih profila i doba života. Jeste da je u statutu zapisano da će se Direkcija baviti prostornim i urbanističkim planiranjem, projektovanjem, inžinjering poslovima na izgradnji stanova i poslovnih objekata, uređenjem prostora i zelenila, ali su mnogi sumnjičavo vrteli glavom zašto toliko ljudi. Za nivo planiranja na koji smo do tada navikli utisak je bio da bi to moglo da obavlja i polovina od tog broja, ako već znaju svoj posao da rade. Od tada pa do sada, sve u svemu, broj poslova kojima se Direkcija bavila je stalno opadao, a broj zaposlenih je rastao. Na desetogodišnjicu je bilo čak i preko 90 zaposlenih, a onde se nešto smanjio kad se izdvojio Parking servis.

Kako se nekom navrzne da kritikuje rad Direkcije, opštinski oci se dosete da je idealno rešenje ako se za loše poslovanje okrivi direktor i časkom se nađe neko u koga se polože nove nade i očekivanja. Narod zadovoljan. Vidi se da je vlast odgovorna i da se nešto menja. Otkud znaju ljudi da Direkcijom nikad nije rukovodio direktor, nego predsednik opštine. Prvo na jutrenje kod predsednika, pa posle na posao. Naravno da ni direktori nisu bili nevini što su slušali razne predsedničke komande i bili obavezni da ih sprovode u delo, ali mora čovek da bude svestan da mnogi od njih nisu ni znali da se radi o nestručnim i falš naredbama, jer većina nije ni imala veze sa planiranjem, urbanizmom, projektovanjem i izgradnjom, a olakšavajuće okolnosti moraju da se uzmu u obzir. Zašto bi i morali da budu direktori stručnjaci, kada o betoniranju trotoara, krpljenju rupa na asfaltu i postavljanju zaštitnih stubića nema šta mnogo ni da se misli. Drugo, plata nije nikad bila za podcenjivanje. Direktor je uvek imao veću platu od predsednika opštine, a za te pare bi mnogi pristali i mnogo bludnije radnje da rade. Neka je funkcija kratkog veka, ali kad se na sve to doda niz koristi i pogodnosti, da ne kaže čovek fajde, koje direktor ima mimo plate, dovoljan je i tako kratak mandat. Posebno je važno i ono najbitnije da su mnogi od direktora ostali u trajnom radnom odnosu u Direkciji, sa svojim radnim stolom i kompjuterom, na kome ima dosta zanimljivih zabava. Jeste plata malo manja, ali obaveze nisu nikakve. Šta ćeš bolje.

Eto nama naših promena. Zar ima bolje slike i prilike kako se u Srbiji vrše promene. Baš bi bilo zanimljivo kada bi čovek mogao da čuje govor gradonačelnika na proslavi 20 godina od osnivanja Direkcije kako bi odabrao pohvale i korisne promene koje su se desile u tom kratkom periodu za čovečanstvo. Zato valjda i ne pada nikom na pamet da proslavi jubilej. Pored sve maštovitosti političara, teško je ipak našminkati stvari i od babe napraviti devojku. Zato je i poslednja promena direktora direktan i egzaktan doprinos našeg grada evropskim integracijama. Sad smo stvarno spremni za pregovore svake vrste, pa kud puklo neka pukne. Idemo nezadrživo u nove radne pobede.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari