Vučić: Povezujemo Srbiju 1Foto: Fonet TV

Povezujemo Srbiju kilometar po kilometar i nijedan region neće biti napušten, izjavio je danas predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić na otvaranju autoputa Ljig–Preljina na Koridoru 11.

Sva naša politika svodi se na to: izgraditi puteve i povezati gradove i ljude, olakšati komunikaciju i dovesti investitore i goste, rekao je Vučić i ocenio da je ovo važan dan za Srbiju.

On je istakao da se izgradnjom puteva zemlja ujedinjuje i zato nema većeg ni uzvišenijeg zadatka od tog, niti većeg dostignuća.

Put nije samo dugačka traka asfalta provučena kroz neki kraj… put je dokaz da se krećeš, da savladavaš sve prepreke, da se ne bojiš izazova, ukazao je Vučić.

Prema nejgovim rečima, proteklih nekoliko decenija život u Srbiji je stajao, „bili smo zaglibljeni u sopstvenoj nepomičnosti, bez puta“.

Stajali smo u mestu 40 godina, išli nazad, bili zemlja bez sopstvenog imena, rekao je Vučić.

Naglašavajući da je izgradnja mreže puteva rezultat rada sadašnje Vlade, on je poručio onima koji je kritikuju i „podsmehuju se svakog dana“, da se nada da će biti rezultata i njihovog rada.

On je dodao da niko ne može da veruje u zemlju u kojoj nema puteva, jer se njihovom izgradnjom sprečava odlazak ljudi, a istovremeno i dovode drugi, pogotovo strani investitori.

Izgradnjom puteva po celoj Srbiji, dodao je Vučić, ljudima se daje mogućnost da zajedno rade i stvaraju novu vrednost i zato je „svaki naš put stepenik ka normalnijem i boljem životu“.

Verujem da ova zemlja može da stigne toliko daleko, „dalje od najluđih snova“, toliko daleko da i drugima postane uzor i cilj, poručio je on.

Konstatujući da Srbija može da ide napred „koracima od sedam milja“, Vučić je ocenio da je samo jedan put do toga cilja, a to je sposobnost da se izgrade putevi.

Slobode nema bez puta, jer put jeste sloboda – sloboda kretanja, izbora, mogućnosti. Nema veće slobode od te, jer se na putu otkriva, napreduje i menja, rekao je Vučić.

On je najavio da će u narednih 10 dana biti otvoreno novih 12 kilometara autoputa kod Niša, a do kraja godine i prema bugarskoj granici.

Nastavićemo da gradimo, nećemo dozvoliti da nam okovi prošlosti uskrate mogućnost i budućnost… Pružićemo svakom mestu i selu u Srbiji razlog za nadu, istakao je Vučić.

Kako je naglasio, samo izgrađena zemlja, povezana putevima, može da se efikasno brani od svakog neprijatelja i svake zle namere.

On je ukazao da se, za razliku od nekih prošlih vremena, kada radovi izvođačima nisu plaćani, sada država ponaša drugačije.

Mi danas hoćemo da platimo i račune prethodnih generacija, a ne da zadužujemo buduće generacije, poručio je Vučić.

Prema njegovoj oceni, Srbija je danas pronašla još jedan dragoceni delić sebe i „nastaviće da traži svakim novim putem i novim kilometrom“.

Vučić je na svečanost otvaranja 40,3 kilometra autoputa od Ljiga do Preljine došao šleperom, demantujući tako medijske spekulacijue da su dva tunela napravljena tako da kroz njih ne mogu ići veliki šleperi, zbog visine.

Iznad šleperi je, objasnio je on, bilo još 1,5 metar do vrha tunela.

Ministar saobraćaja Zorana Mihajlović je ocenila da je autoput kroz Šumadiju put za miran san svih građana te regije, ali i cele Srbije, jer su Ibarsku magistralu zvali „magistrala smrti“.

Vlada je stvorila uslove građevincima i putarima da ne budu više „podizvođači podizvođača“, nego izvođači, podsetila je ona.

Ona je firmama iz te oblasti poručila da se od njih u budućim poslovima očekuje da ne kasne i da rade u kvalitetu koji je dogovoren, kao i da poštuju i isplaćuju na vreme svoje radnike, jer država svoje obaveze ispunjava i ne duguje više nikome.

Otvaranju je prisustvovao i ministar privrede Azerbejdžana Šahin Mustafajev, koji je rekao da mu je drago što je izvođač radova, najveća građevinska firma iz te zemlje – Azvirt, časno obavila svoj posao.

Deonica autoputa je finansirana kreditom od 308 miliona evra, koji je, pod povoljnim uslovima dobijena od Azerbejdžana, a podizvođači su bile firme iz Srbije.

Na deonici ima ukupno 66 mostova, pet tunela, tri petlje i tri odmorišta, a izgrađeno je i 46 potpoprnih zidova ukupne dužine 7,5 kilometara i 28 zaštitnih zidova od buke, dužine 7,3 kilometra.

Prosečan broj angažovanih radnika na trasi bio je 1.500-2.000, kao i oko 500 mašina građevinske mehanizacije. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari