Site name

Plan izgradnje industrijske zone na lokaciji Sobovica ujedinio vlast i opoziciju u Kragujevcu

Simens i Kinezi zapošljavaju 7.000 žitelja Šumadije

* Planom detaljne regulacije Radne zone Sobovica - Lužnice obuhvaćeno je oko 663 hektara poljoprivrednog zemljišta, od čega je 280 hektara predviđeno za radnu industrijsku zonu, a ostatak za prateće sadržaje

Na lokaciji Sobovica, u okolini Kragujevca, biće izgrađena nova industrijska zona u kojoj će, u naredne tri do četiri godine, Simens i druge inostrane kompanije da otvore fabrike.

5

Piše: Zoran Radovanović

12. decembar 2017. 08:00

Simens i Kinezi zapošljavaju 7.000 žitelja Šumadije

U tim pogonima će posao naći oko 7.000 ljudi sa područja Šumadije, najavljeno je na sednici kragujevačkog gradskog parlamenta održanoj, krajem minule sedmice po hitnom postupku. Predstavnici svih odborničkih grupa, i pozicije i opozicije, glasali za usvajanje Plana detaljne regulacije Radne zone Sobovica - Lužnice, kojim je obuhvaćeno oko 663 hektara poljoprivrednog zemljišta, od čega je 280 hektara predviđeno za radnu industrijsku zonu, a ostatak za prateće sadržaje.

Šta je to ujedinilo kragujevačku vlast i opoziciju, što je i za one koji nešto duže pamte, redak, ako ne i slučaj bez presedana, na šumadijskoj političkoj sceni, neizbežno je pitanje. A odgovor, čini se, leži u najavljenom dolasku Simensa, jedne od najvećih i najznačajnijih svetskih kompanija u oblasti elektronike, elektrotehnike, proizvodnje šinskih vozila, bele tehnike... u Kragujevac, odnosno u industrijsku zonu. Podsetimo da je kompanija Simens Srbija nedavno objavila informaciju o preuzimanju svog višegodišnjeg dobavljača, kragujevačke firme "Milanović inženjering", koja proizvodi aluminijumske delove karoserije za šinska vozila. Sporazum o preuzimanju potpisan je krajem novembra, a posao će, kako je najavljeno, biti zaključen početkom naredne godine, uz prethodno usaglašavanje zakonske regulative o zaštiti konkurencije.

Ono što posebno privlači pažnju javnosti ovog dela Srbije jeste najava da da Simens u Kragujevac dovodi i svoje dobavljače, što bi moglo da znači da Nemci u industrijskoj zoni u Sobovici planiraju ne samo nastavak izrade aluminijumskog pozicija za karoserije šinskih vozila, već i proizvodnju gotovih proizvoda. Spekuliše se, takođe, da bi u novootvorenom pogonu mogli da se proizvode delovi koji će biti isporučivani Simensonovim fabrikama širom sveta. Šta god da je u pitanju dobro će doći. Samo da se realizuje...

- Preuzimanjem kompanije "Milanović inženjering", Simens ojačava sopstvenu mrežu u oblasti železničke industrije, kao i poziciju lokalne kompanije na srpskom tržištu. Ovom akvizicijom stekli smo optimalnu poziciju za buduće projekte na globalnom železničkom tržištu. Posle četrnaest godina uspešnog poslovanja u Subotici, imaćemo i drugu fabriku u Srbiji - rekao je prilikom potpisivanja sporazuma o preuzimanju "Milanović inženjeringa" generalni direktor kompanije Simens Srbija Udo Ajhlinger.

Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić pojasnio je da je pred Kragujevčanima veliki projekat, verovatno veći i od onog vezanog za Fijat. Formiranje industrijske zone Sobovica, prema njegovoj oceni, početak je privrednog preporoda Kragujevca. On je u tom kontekstu podsetio da je Simens već u Kragujevcu i dodao da se sada očekuje dolazak komponentaša te kompanije.

- Ako sve bude teklo po planu, u novoj industrijskoj zoni u Sobovici posao će naći između 6.000 i 7.000 ljudi. Očekujemo da na tom potezu nikne nova varoš koja će imati ambulantu, vatrogasnu i policijsku stanicu, trgovinske radnje, pekare i druge sadržaje, što znači da se otvaraju mogućnosti za zapošljavanje velikog broja ljudi, ne samo u fabrikama, već i u pratećim delatnostima. Treba naglasiti da su izgradnjom pristupnih saobraćajnica, poslovi koji se odnose na formiranje nove industrijske zone, već počeli a svi infrastrukturni radovi trebalo bi da budu gotovi naredne godine - kaže Nikolić.

Na prostoru buduće industrijske zone, koja će biti izgrađena kraj puta Kragujevac - Rača Kragujevačka, već posluje kompanija "Milanović inženjering", koji će početkom naredne godine postati deo Simensovog proizvodno-poslovnog lanca sa više od 350.000 zaposlenih. U Sobovici bi, pored Simensa i njegovih komponentaša, mogle, doduše prema nezvaničnim informacijama, svoje pogone da otvore neke kineske kompanije. U tom kontekstu pominju se kineski proizvođači električnih automobila i auto-delova.

Sve spremno za dolazak kineske kompanije CMEC

U industrijskoj zoni Sobovica već je trebalo da bude realizovana investicija kineske kompanije CMEC, koja je na toj lokaciji planirala da, u saradnji sa kragujevačkom gradskom upravom, izgradi farmu za tov junadi, te zajedničku firmu za preradu junećeg mesa za izvoz u Kinu. Sudeći prema tvrdnjama gradonačelnika Kragujevca, Radomira Nikolića, realizacija te investicije morala je da sačeka potpisivanje međudržavnog ugovora između Srbije i Narodne Republike Kine o izvozu goveđeg mesa. Pošto je taj ugovor nedavno potpisan u Budimpešti procenjuje se da su se stekli uslovi za dolazak Kineza.

povezane vesti

komentari (5)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Vlada

12. decembar 2017.

Ispravka naslova - Simens i Kinezi u robovske nadnice zaposlili 7.000 žitelja Šumadije.

kosta

12. decembar 2017.

Profit ide Nemcima i Kinezima. On je veći od plata i doprinosa koji ostaju u Srbiji. Sve dok ne čujem da će većinski profit u investicijama biti srpski nema nama napretka. Naprotiv, jaz sa razvijenima će biti sve veći.

Gledati malo dalje

12. decembar 2017.

Da li znate da je Sobovica poljoprivredno zemljište? Opština Topola (na koju se Sobovica geografski "naslanja") ima oko 6.000ha pod voćem i oko 1300 zvanično registrovanih poljoprivrednih domaćinstava. Ovih 600 ha možda neće zaposliti direktno 6000 ljudi ali bi bolje ulaganje u poljopriverdu globalno imalo bolje efekte za centar Šumadije. Otvaraju novu industrijsku zonu, a već imaju dve nikad oživljene - Feniks i Korman polje, koje se nalaze na daleko boljoj lokaciji, pored samo auto puta. Biće ista priča kao i sa Fiatom. Povlastice i pogodnosti (nepoznat iznos i uslovi), a za radnike 120% od minimalne plate. Ko će živeti bolje - ti radnici ili voćari u Topoli. Ako ne znate odgovor pogledajte šta se vozi u Vinči, a kakav je parking oko Fiata. Lako je preko njive staviti beton i asvalt, ali je teško od betona dobiti hranu. Ako niste sigurni proverite koliko košta jedna jabuka u Nemačkoj, a koliko jedan šraf. Šraf može da napravi svako. Jedino ako ne budemo radili šarke za Lamborgini, onda već imamo svetlu budućnost..

joca

12. decembar 2017.

Lepo. Nego nisam pročitao ni jedan tekst o Milanović Inženjeringu i partijskom zapošljavanju u privatnoj firmi??? Da i to postoji na svetu? Ako je to javna tajna, čemu onda služe novinari?

Ostap Bender

12. decembar 2017.

A ja pomislio da u tim pogonima već radi 7.000 ljudi...kad ono pričica za decu pred spavanje...