Uskoro počinje primena novog pravilnika o tehničkim pregledima vozila 1Foto: Beta/Dragan Gojić

Novi kriterijum na tehničkom pregledu vozila pri merenju izduvnih gasova ne bi trebalo da bude datum prve registracije vozila u Srbiji, već datum njegove proizvodnje. Tehnički pregled neće proći samo automobili koji nemaju katalizator, a fabrički bi morali da ga imaju.

Ovo bi trebalo da bude izmena Pravilnika koji će stupiti na snagu verovatano 5, jula, javlja Radio-televizija Srbije.

„Ako je proizveden 2006. godine i ako je tada imao katalizator normalno je da će morati da ima i sada. Ako je proizveden 1996. godine i nije imao fabrički, naravno da neće morati da ima ni sada“, navodi novinar RTS-a Dragan Milutinović, koji prati automobilizam i saobraćaj.

Starim pravilnikom je bilo predviđeno da za vozila uvezena posle 1. marta 2014. važe stroža pravila pri merenju izduvnih gasova. To je značilo da su se za vlasnike dva ista vozila primenjivali različiti kriterijumi.

„To je malo neusklađeno sa stvarnim stanjem u našoj zemlji jer jedno te isto vozilo ako je registrovano u različito vreme, imaće različite granične vrednost za izduvne gasove, i to je nelogičnost koju bi trebalo promeniti“, smatra majstor Nikola Lovre.

„Ko god ima kompletan automobil, ima da prođe tehnički, veoma su sniženi kriterijumi sada u Pravilniku za izduvne gasove. Onaj ko nije kompletan sigurno neće proći pregled“, navodi Milutinović.

Takođe, i primena odredaba o merenju ovalnih kočnica verovatno će biti odložena, jer su stručnjaci saglasni da većina vozila zbog nje ne bi prošla test.

Evropska unija predlaže da se od 2026. godine u zemljama članicama voze samo automobili sa evro 7 motorima. To znači sedam katalizatora. U Srbiji nikako da uvedemo i obavezan jedan.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

12 reagovanja na “Uskoro počinje primena novog pravilnika o tehničkim pregledima vozila”

  1. Nece EU zabraniti da se voze vozila sa EURO 2,3 itd motorima. Kao i sada ona moraju biti tehnicki ispravna. A mi , mi nismo Evropa , ni EU, ni po standardu , ekonomiji , kulturi – ni po čemu.NAš standard ne dozvoljava bolje, a bez automobila u 21. veku je nemoguce ziveti. Zato treba vise obratiti pažnju na opštu ispravnost. Onaj siroma koji vozi EURO 2,3,4 i onako godisnje predje pah hiljada km. Nemac predje 30.000 i više. Može imati i 10 katalizatora on više zagadi vazduh od nas.

  2. Pao mi je kamen sa srca, moj Milutin ce moci da se registruje , verujte da ne bih izasla na glasanje ako bi ste uveli za stara vozila da se ne mogu registrovati ,a svi oni koji su pisali do sada o tome da se nece moci registrovati treba im naplatiti kaznu za uzbunjivanje javnosti , koliko ljudi je razmisljalo sa takvim vozilima sta ce i kako ce bez auta pogotovu sada dok vlada ovaj virus a gradski prevoz nije bas idealan , odmah bi se tu naslo vise ljudi po prevozu sto ne bi bilo dobro narocio na zimu , ipak ovaj Danas prenosi tacne vesti makar one koje se ticu obicnih stvari gradjana , drugi palamude i uzbunjuju , to mu je veliki plus, ali ima jos dobrih novina sem Danasa koje nisu podlegle neosnovanom pisanju uterujuci strah gardjanima.
    Sve bi bilo u redu da se obezbedila kupovina super jeftinih automobila u Srbiji sa tim katalizatorima , kao i da se obezbedio otkup od strane drzave tih starih automobila po nekoj pristojnoj ceni , ali toga nema , Vucic ne shvata da se ulaze novac u te stare automobile , da se ljudi dovijaju i za delove i za majstore jer ih nema u radnjama ni delova a sve je manje i majstora koji vole da ih popravljaju a to je sve zato sto nema na nasem trzistu jeftinijih automobila koje bi narod kupio .

    • Što baš 10god i ko tebe pita o uređenju zakona?
      I ovi novi automobili zagađuju, dakle terati na otpad i modele iz 2020 jer katalizator posle godinu dana treba da se baci

    • U pravu ste 100%,ali sa tim da i gradjanima treba dati EU plate da kupe automobile sa savremenim motorima!A ko nebi voleo da vozi novi auto?U Srbiji vecina ljudi zivi sa 300 eura plate,a vi pricate o automobilima sa euro 7 motorom!?!

      • Nemoj da te neko čuje za tu platu… Jel ti znaš koliki je prosek u Srbijo u zlatnom dobu

    • E jesi pametan za sve pare, pa zar stvarno misliš da ovi električni automibili ne zagađuju sredini. Idi do neke termo elektrane pošto su one naj zastupljenije kod nas i najviše struje dobijamo od njih, pa pitaj ljude koji žive u okolini kakav vazduh udišu i kakav im je veš kada ga stave da se suši naplje. A ova ovalnost, zotalna glupost, znači isključiti ABS da nabi disk preskakao nego blokirao na jednom mestu. Ludilo mozga. Dali neko zna šta je ovalno a šta upredeno izvitopereno kako nebi hvatalo i kočilo bez preskakanja gde pločice koče u jednom trenutku a u jednom ne kako su ovi stručnjaci naveli šta podrazumevaju pod ovalnošću. Oni da se vrate u drugi razred osnove škole i da prvo nauče pravilne izraze za oblike i tela. A ti prijatelju ako imaš para viška, a u Srbiji ih retko ko ima budi dobrotvor pa sirotinji kupi par novih automobila pa ih pokloni kad si već toliki patriota.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.