Renault Megane Grandtour i Clio Phase 2 stigli u Srbiju 1

Renault je predstavio dva noviteta koji se od danas nalaze u prodaji širom Srbije. Megane Grandtur“, je karavanska verzija Megana IV, čiji ste test već čitali u našoj rubrici Auto.

Renault Megane Grandtour i Clio Phase 2 stigli u Srbiju 2

Priredio: Aleksandar Todorović urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.NET

Foto: Najboljiauto.com

Najveća prednost karavana je intuitivna modularna unutrašnjost koja se odlikuje brojnim mogućnostima organizacije prtljažnog prostora čak 521 litar, i najvećom utovarnom dužinom u segmentu od čak 2,7 metara.

Novi Megane Grandtour dostupan je sa paketom GT-Line koji se ističe sportskim izgledom spolja i iznutra. Karavani su odavno prestali da budu ružnije verzije kompaktnih modela.

Meganu Grandtour GT je Renault Sport posvetio posebnu pažnju, inkrporirajuću tehnologiju 4CONTROL sa upravljanjem na sva četiri točka, i sa dva motora jedinstvenih za verzije GT: Energy TCe 205 EDC i Energy dCi 165 EDC.

Intuitivno modularan gepek

Praktičan modularan prtljažnik ima najveću utovarnu dužinu u klasi od 2,7 metara. Novi Megane Karavan je jedan od najprostranijih u klasi, posebno za putnike na zadnjoj klupi.

Prtljažnik novog Megana Grandtour je zapremine 521 dm3 prema normi VDA (580 litara, isto kao prethodnik).

Prtljažnik je jednostavan za upotrebu i praktičan a nudi brojne mogućnosti organizacije kako bi svakodnevnu vožnju učinili jednostavnijom, uključujući:

-dve visine podloge: • izborom visokog nivoa se stvara ravna podloga kad je sedište preklopljeno kako bi se olakšao utovar glomaznih tereta. U ovoj konfiguraciji prtljažnika ispod podloge se dobija dodatnih 50 dm3 zapremine prostora za odlaganje prema normi VDA (55 litara).

• Postavljanjem podloge u niži položaj stvara se najveći utovarni kapacitet.

-Sistem za podelu prtljažnika na dva dela, prednji i zadnji, kako bi se sprečilo klizanje tereta po prtljažniku. Teški predmeti ne klize prema zadnjem delu prtljažnika za vreme vožnje;

-Pretince za odlaganje sa obe strane prtljažnika, pored koševa blatobrana;

Najveća utovarna dužina u segmentu: 2,7 metara

-uz pomoć ručica smeštenih u prtljažniku, Renaultov sistem Easy Folding omogućava jednostavno otpuštanje i automatsko preklapanje zadnje klupe deljive u odnosu 60:40;

-Uz to se suvozačevo sedište u novom Meganu Grandtour preklapa prema napred kako bi omogućilo utovar tereta dužine do 2,7 metara, što je najveća vrednost u klasi.

Mnogo moderne tehnologije obradovaće mlađe kupce.

Poseban doživljaj vožnje je zagarantovan zahvaljujući sistemu R-LINK 2 sa 8,7-inčnim dodirnim ekranom Personalizovan doživljaj vožnje sa tehnologijom MULTI-SENSE Head-up ekranom u boji i sistemi za pomoć u vožnj, od svakog vozača izvlače „maksimum“. Imaćete utisak, da ste preko noći postali bolji vozač, jer ste konačno za volanom automobila koji se „oblikuje“ prema vama i vašim potrebama.

Ponuda motora je dobra, sada je obogaćena motorom Hybrid Assist.

Dimenzije Novi MEGANE Grandtour U poredjenju sa Meganeom 3 Grandtour

Visina 1449 mm -58 mm

Dužina 4626 mm + 45 mm

Međuosovinski razmak 2712 mm + 9 mm

Trag prednjih točkova 1591 mm + 45 mm

Trag zadnjih točkova 1586 mm + 39 mm

Krovni nosači od mat aluminijuma su u seriji od drugog nivoa opreme.

Novi MEGANE Grandtour krasi prepoznatljiv svetlosni potpis. Prednja svetla izvedena su u obliku slova C uz pomoću LED svetlosnih vodiča sa trodimenzionalnim efektom. Najopremljenije verzije novog Megana Grandtour opremljene su Full LED prednjim svetlima sa automatskim uključivanjem kratkih/dugih svetala (tehnologija LED PURE VISION). Zadnja LED svetla tehnologije EDGE LIGHT stvaraju jedinstven vodoravni potpis sa trodimenzionalnim efektom.

Najsavremenija tehnologija u C segmentu

Novi Megane Grandtour konstruisan je na platformi CMF C/D i odlikuje se opremom kakva se obično nalazi u automobilima iz višeg segmenta, kao što su Espace i Talisman. Zahvaljujući tome Megane Grandtour opremljen je zaista vrhunskom tehnologijom jedinstvenom u segmentu:

Novi Megane GRANDTOUR GT nudi izbor od četiri načina podešavanja, rada (Sport, Neutral, Comfort i Perso) prilagođena kako bi ispunili potrebe različitih vrsta vozača u različitim trenucima.

Sistem 4CONTROL na brzinama manjima od 80 km/h u načinu rada Sport i manjima od 60 km/h u ostalim načinima rada omogućava okretanje zadnjih točkova u suprotnom smeru od prednjih. To automobilu daje precizna i dinamična vozna svojstva, poput automobila kraćeg međuosovinskog razmaka. Na brzinama većima od navedenih, zadnji točkovi se okreću u istom smeru kao prednji pa se čini da automobil ima duži međuosovinski razmak, poput vozila iz višeg segmenta, što donosi osećaj stabilnosti i sigurnosti u krivinama.

Način rada Sport na površinu izvlači najbolje sportske odlike novog Megana Grandtour GT, a taster R.S. Drive mu omogućava brz pristup. U načinu rada Sport, sistem 4CONTROL pokazuje se u punom svetlu u pogledu reakcija na naredbe upravljača. Upravljaču je potrebno 40 % manje okreta (5 % razlike u odnosu na druge načine rada) u poredjenju sa identičnim automobilom bez sistema 4CONTROL, što pogoduje dinamičnoj i sigurnoj vožnji na krivudavim putevima. Način rada sport prilagođava postavke upravljača, odziva papučice gasa i mapiranja motora / menjača. Način rada Neutral je osnovni izbor koji se aktivira prilikom paljenja motora i nudi optimalnu ravnotežu između sportskih voznih osobina i udobnosti u svakodnevnoj upotrebi. Sve sam to imao prilike da probam na specijalnom pripremljenim stazama na Talismanu, i zaista sve izvrsno funkcioniše.

Način rada Comfort optimizuje potrošnju goriva uključujući štedljive postavke rada određenih funkcija. Ovo uzmite sa rezervom, i nemojte očekivati neke velike uštede goriva, maksimalno oko 1.0 litar. Način rada Perso može da podesi sam vozač, što mu omogućava da prilagodi postavke automobila svom trenutnom raspoloženju.

Ogibljenje novog Megana Grandtour GT upotpunjen je posebnim postavkama,u čemu je Renault Sport tradicionalno izuzetno stručan, koje zadržavaju udobnost i prilagodljivost vozila. Novi Megane Grandtour GT opremljen je i posebnim novim oprugama, prigušivačima, stabilizatorima i upravljačem. Opruge i prigušivači garantuju bolje vertikalno prigušivanje, čime doprinose opštoj upotrebljivosti automobila namenjenoj za svakodnevnu upotrebu, a istovremeno donose sportski osećaj za upravljačem.

Prečnik diskova 30 mm je veći od onih na ostalim verzijama novog Megana Grandtour (320 mm napred /290 mm pozadi) što garantuje veću zaustavnu snagu.

Dva motora koja je razvilo odeljenje Renault Sport: Energy TCe 205 EDC i Energy dCi 165 EDC

Energy TCe 205 sa sedmostepenim automatskim menjačem EDC: 205 KS i 280 Nm obrtnog momenta od 2400 o/min

Energy dCi 165 sa šestobrzinskim automatskim menjačem EDC: 165 KS i 380Nm obrtnog momenta od 1750 o/min.

Ovaj dizel motor na tržište stiže krajem godine, kad će zaokružiti ponudu motora novog Megana Grandtour

GT. Motor upotrebljava dva turbopunjača. Prvi turbopunjač male inercije donosi snažna ubrzanja već na niskim okretajima. Drugi turbopunjač garantuje snažan odziv i dinamična međuubrzanja u širokom rasponu okretaja. Taj motor spaja snagu i sportski užitak u vožnji sa niskom potrošnjom goriva.

Launch Control i Multi-Change Down: dva sistema razvijena u odeljenju Renault Sport

U načinu rada Sport, novi MEGANE Grandtour GT se koristi mnoštvom posebnih tehnologija koje su razvili inženjeri Renault Sporta. Sistem Launch Control ugrađen u motor Energy TCe 205 EDC omogućava znatno snažnija ubrzanja iz mesta, a sistem Multi-Change Down dostupan sa motorima Energy TCe 205 EDC i Energy dCi 165 EDC značajno ubrzava prebacivanje iz višeg stepena prenosa na niže odjednom.

Savršeno kretanje iz mesta zahvaljujući sistemu Launch Control

Sistem Launch Control inspirisan je automatskim sistemima kretanja iz mesta koje upotrebljavaju Renaultovi automobili na trkačkim stazama. Sistem Launch Control novom Meganu Grandtour GT omogućava potpunu kontrolu pri kretanju iz mesta. Sofisticirana elektronika ovog sistema garantuje najbrži i najsigurniji mogući rad. To znači da novi MEGANE Grandtour GT iz mesta ubrzava brže i efikasnije, a sprint od 0-100 km/h će odraditi za samo 7,4 sekunde. Sistem funkcioniše jednostavno: kad je vozačevo levo stopalo na papučici kočnice, Launch Control se aktivira istovremenim povlačenjem obe polugice menjača na upravljaču, a na ekranu instrument table prikazuje se poruka da je Launch Control uključen. Dok vozač drži pritisnutu papučicu gasa, automobil će krenuti čim vozač otpusti papučicu kočnice. Kako bi se sprečila mehanička oštećenja, rad sistema Launch Control uvek kontroliš elektronika koja može privremeno da obustavi njegov rad. Brže prebacivanje u niži stepen prenosa sa sistemom Multi-Change Down

Nakon što vozač odabere ručni način rada automatskog menjača EDC, Multi-Change Down omogućava mu da promeni nekoliko brzina naniže u nizu prilikom kočenja, jednostavnim povlačenjem leve polugice menjača na upravljaču. To znači da će automobil biti u optimalnoj brzini za savladavanje krivina.

Clio 4 Phase 2

Novi kvalitetniji materijali i novi svetlosni potpis

Novi Clio se od konkurencije izdvaja prednjim svetlosnim potpisom izvedenim u Full LED tehnologiji (u zavisnosti od verzije) u skladu sa ostalim Renaultovim modelima.

Prednja Full LED svetla „Pure Vision“ obavljaju funkciju dugih i kratkih svetala. Ova tehnologija automobil čini privlačnijim i sigurnijim zahvaljujući 20% snažnijem osvetljenju u odnosu na halogena svetla uz istovremeno smanjenje zaslepljivanja vozača. Kod bogatije opremljenih verzija prednja svetla novo Clija uključuju i LED dnevna svetla u obliku slova C, u skladu sa Renaultovim novim svetlosnim potpisom. Stalno osvetljenja zadnja LED svetla oponašaju izgled prednjih svetala u obliku slova C (u zavisnosti od verzije, samo za kompakt verzije). U svojoj osnovnoj verziji i onoj sa srednjim nivoom opreme, prednji kraj novog Clija krase LED dnevna svetla i hromirana linija koja se proteže donjim delom prednje maske. Spreda je redizajnirana gornja maska na kojoj se nalazi logotip kao i donja maska koja je sada vidno šira i modernija. Pozadi je izmenjen branik koji je sada mnogo robusniji. Istovremeno su uvedene četiri nove boje u već postojeću paletu boja (Intense crvena, Titanium siva, Perly bela i Iron plava) kao i novi naplatci i poklopci točkova.

Renault Megane Grandtour i Clio Phase 2 stigli u Srbiju 3

Ugrađeni su sada kvalitetniji materijali prijatni na dodir. U izradi unutrašnjosti Novog Clija upotrebljeni su materijali rezervisani za najluksuznije Renaultove modele. Tekstura plastike vizuelno i na dodir je kvalitetnija nego do sada, hromirani umetci su suptilniji i sa manje sjaja, a boje u unutrašnjosti prefinjenije. Ukratko Novi Clio je zreliji automobil čiji zavodljiv spoljašnji izgled savršeno upotpunjuje prefinjena unutrašnjost.

Novi volan, sa kojeg su uklonjeni neki plastični delovi, zahvaljujući čemu ostavlja luksuzniji utisak nego do sada, je u skladu sa ostatkom unutrašnjosti. U bogatije opremljenim verzijama presvučen je kožom vrhunskog kvaliteta. Ručica menjača i obloge vrata takodje su redizajnirani i izradjeni od kvalitetnijih materijala. Nasloni za ruku, sada izrađeni iz jednog dela, izgledaju lepše zahvaljujući novim kožnim presvlakama. U njima se nalaze i novi prekidači. Središnji otvori za ventilaciju su takođe dobili novi izgled. LED rasveta u unutrašnjosti stvara ugodno osvetljenje. Presvlake sedišta su kvalitetnije u svim nivoima opreme, a u bogatijim paketima opreme sedišta obuhvataju telo putnika i pružaju snažniju bočnu potporu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari