Beograd

Fonet
Od 14. marta, Beograđani umesto na tviteru i telefonom, komunalne probleme mogu da prijave samo Servisnom centru

Tekst je ažuriran 4. maja 2023.

Kada je Milica Batričević krajem aprila prijavila novom Servisnom centru pokvareno osvetljenje u centru Beograda, mislila je da se radi o besplatnoj usluzi, ali tvrdi da ju je taj poziv koštao 30 dinara.

Ona za BBC na srpskom tvrdi da je iz dobijenog listinga poziva od mobilnog operatera videla je da joj je naplaćen poziv ka broju 11-0-11 koji pripada Servisnom centru.

„Nije bilo nikakvog obaveštenja da se poziv naplaćuje niti da je besplatan.

„Videla sam da mi je račun uvećan, proverila sa mobilnim operatorom i shvatila da me je poziv košta skoro 30 dinara“, dodaje ova stanovnica Beograda koja je često koristila Beokom servis za prijavu problema u gradu.

Na pitanje da li se naplaćuje poziv sa mobilnih mreža iz Grada Beograda za BBC na srpskom do objave teksta nisu odgovorili.

Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, nije hteo da odgovori na pitanje BBC-ja o naplati poziva.

Iz tri mobilna operatora u Srbiji potvrdili su da se ovi pozivi naplaćuju.

Iz mobilnog operatora Jetel, čija je korisnica i Milica Batričević, potvrdili su za BBC na srpskom da se poziv sa njihove mreže ka Servisnom centru grada Beograda naplaćuje.

„Usluga se naplaćuje po ceni od 7,02 dinara po uspostavi poziva i isto toliko po minutu razgovora“, navodi se u pisanom odgovoru ove komapnije.

Iz Telekoma Srbija, državnog operatora fiksne i mobilne telefonije, potvrdili su za BBC na srpskom da se poziv ka broju Servisnog centra naplaćuje i da ne važe besplatni minuti u okviru paketa.

„11011 je servisni centar koji podrazumeva uslugu trećeg lica, u ovom slučaju grada Beograda.

„Poziv ka broju 11011 iz naše mobilne mreže fakturiše se 11,90 dinara sa uračunatim porezom na dodatu vrednost (PDV), a iz mts fiksne mreže 1,20 dinara sa PDV-om“, navodi se u pisanom odgovoru Telekoma.

Mobilni operator A1 Srbija pozive ka Servisnom centru Grada Beograda „naplaćuje kao i svaki drugi poziv u okviru nacionalnog saobraćaja“, navode iz ove kompanije za BBC na srpskom.

U zavisnosti od paketa i od toga da li je postpejd (račun) ili pripejd (kredit) i da li ima neograničene ili određeni broj besplatnih minuta – poziv se ne naplaćuje pri pozivu ka Servisnom centru.

Servisni centar kojem se prijavljuju komunalni problemi u Beogradu 14. marta je zamenio Tviter i Fejsbuk profil, sajt, broj telefona i aplikaciju Beokoma.

Umesto ukinutih platformi, Beograđanima je za prijavu problema u gradu na raspolaganju telefon Servisnog centra na broju 11-0-11, a nekoliko dana kasnije, korisnici Tvitera mogli su ponovo da prijavljuju probleme putem popularnog profila prijavi problem, ali moraju prvo da se verifikuju.

naplaćen poziv ka Servisnom centru Grada Beograda

Milica Batricevic
Izvod iz računa Milice Batričević

Posle naplate poziva, Milica Batričević nije odustala od prijavljivanja problema u gradu, ali kaže da će najverovatnije to raditi na Tviteru.

„Videla sam sledećeg dana nekoliko problema, baš u vezi sa javnim osvetljenjem, ali to bi značilo da će mi račun biti za još 30 ili 60 dinara veći.“

„Meni je u redu da građani ukazuju na problem, ali naplaćivati ovakav poziv je kao da prijavljujete požar, a vatrogasci vam naplate što ste ih obavestili“, navodi Batričević.

Tviter nalog @prijavi_problem radi, ali je potrebna verifikacija

Desetak dana posle gašenja Beokomovog tviter naloga koji je bio popularan među Beograđanima, ovaj profil je bio ponovo dostupan.

Pod drugačijim imenom i profilnom slikom, ali sa istim dužnostima – obaveštavanje stanovništva o funkcionisanju grada, ali i kao primalac prijava problema.

Međutim, do sada je ovaj popularni profil reagovao na sve prijave i obaveštavao o ishodu i odgovoru nadležnih institucija, ali vraćanjem pod novim imenom, potrebna je verifikacija – da se dostave lični podaci zajedno sa prijavom, navodi se na tviter nalogu Servisnog centra.

„Verifikacija je neophodna radi sprečavanja eventualne zloupotrebe resursa Grada Beograda kao i da bi se onemogućilo širenje lažnih informacija ili panike, a bez mogućnosti da budete prijavljeni, jer je u pitanju krivično delo“, stoji na profilu kao objašnjenje.

Da su lični podaci zaštićeni, na profilu se tvrdi da Grad Beograd to garantuje.

Međutim, iako je potrebna verifikacija, to ne znači da se neće reagovati po prijavi.

„Samo će verifikovani nalozi dobiti odgovor od naše službe u roku od 72 sata“, navodi se u pojašnjenju.

Šta je Servisni centar grada Beograda i čemu služi?

Šapić, Beograd

Beoinfo
Aleksandar Šapić otvorio je Servisni centar u Beogradu koji će zameniti nekoliko platformi na kojima su stanovnici glavnog grada prijavljivali komunalne probleme

Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, rekao je na otvaranju prostorija Servisnog centra u Knez Mihailovoj ulici da su prvi put svi „subjekti čiji je osnivač Grad Beograd“ na jednom mestu.

Infostan tehnologija, Gradsko stambeno, Parking servis, Javno osvetljenje, Javni prevoz, Beogradski vodovod i kanalizacija, Beogradske elektrane, Gradska čistoća, Zelenilo Beograd, Beograd put – ovo su javna preduzeća koja će biti objedinjena u ovaj sistem, a gradonačelnik je najavio da će im se pridružiti i Beogradske pijace, Veterina Beograd, kao i ustanove kulture i sportski centri.

Ovaj servis, naveo je Šapić, biće dostupan Beograđanima non-stop, a odgovor na prijave dobiće u roku od tri dana.

„Lično ću kontrolisati centar, sve će se beležiti, tako da će svi segmenti koji moraju da daju informacije biti ‘u velikom bratu'“, rekao je Šapić.

Kako je naveo, ovakav sistem za Grad Beograd sproveo je po ugledu na sličan koji je imao dok je bio predsednik opštine Novi Beograd.

Tokom predizborne kampanje za lokalne izbore prošle godine, Šapić je najavio uspostavljanje ovakvog sistema ukoliko pobedi.

Međutim, ukidanje Beokom službe i uvođenje Servisnog centra grada izazvalo je kritike.

Na Tviteru se oglasio i Dobrica Veselinović, šef opozicione odborničke grupe Ne davimo Beograd – Moramo u Skupštini Beograda.

„Iako je dosadašnji sistem imao ozbiljnih sistemskih, kao i problema u svakodnevnom radu, banalno ‘rebrendiranje’ servisa koje gradonačelnik Aleksandar Šapić pokušava svakako neće doprineti boljem komunalnom redu i poštovanju pravila u našem gradu“, napisao je Veselinović.

Šta je bio Beokom?

Beokom servis bio je Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima, koja je radila u okviru Sekretarijata za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima Beograda.

Ovaj gradski sekretarijat ima nadležnost nad „aktivnostima javnih komunalnih preduzeća, javnih preduzeća i drugih subjekata čiji je osnivač Beograd, komunikaciju sa građanima, kao i prijem i obradu primedbi građana“, navodi se na sajtu grada.

Beokom servis je 2015. godine u rad pustio novi sistem koji pomaže Beograđanima „bolje i brže rešavanje problema„.

Iste godine na predlog jednog tviteraša, grad Beograd otvara i profil na ovoj društvenoj mreži.

Sledeće godine je predstavljena i aplikacija za mobilne telefone, navodi se na sajtu grada Beograda.


Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari