Foto: gsp.rs

Antić je rekao da je danas, na dan početka zimskog reda vožnje, presek stanja da su vozila GSP-a na 96-97 odsto, što znači da je vozača dovoljno, a stanje redovno.

Kako je rekao, preduzete su mere da se ne bi desilo da nema vozača, dok sadašnji broj vozača znači da saobraćaj može normalno da se odvija. Antić je rekao da nema tačne podatke koliko je vozača otišlo u inostranstvo, dodajući da vozači dolaze u GSP jer je konkurs stalno otvoren. Imamo dosta prijatelja i poznanika koji su otišli, za plate od 1.200, 1.500, 1.800 evra, odlaze u Austriju, Sloveniju i Nemačku.

Borimo se da ljudi ne idu, to je jako težak život i posao, ljudi spavaju i jedu u kamionu, tu je i odvojenost od porodice, rekao je Antić. Od oktobra će vozači biti mnogo zadovoljniji kroz kolektivni ugovor, nećemo da licitiramo koliko je povećanje, ali biće značajno, da oni budu zadovoljni. Bolji uslovi rada, u planu je i nabavka 250 autobusa, stizaće polako ta vozila, biće im omogućeno da voze dobro vozilo, objasnio je on. Na pitanje zašto se ljudi u Srbiji ne odlučuju da postanu vozači, Antić poručuje da „ljudi više vole kancelarijske poslove“.

Kako da se motivišu vozači? Ako obezbedimo novo vozilo i damo platu od koje se pristojno živi. Vozaču su povereni životi i rade najsloženije poslove, ali i naši sugrađani mogu da pomognu, odnos da se promeni, ljubaznost, onda bi sve bilo bolje.

Bilo je napada na vozače, podsetio je on. Antić je rekao da je stanje voznog parka na nivou proseka, što znači da su vozila starosti osam do devet godina. Prosek ne odstupa mnogo od istočnoevropskog koji je do sedam godina, u Berlinu je pet do šest godina, stanje jezadovoljavajuće, u većini vozila rade klime, čista su, trude se ljudi da ih održavaju, a vozači su heroji u kakvim uslovima voze, smatra Antić.