
Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture je saopštio da je na zgradu, koja se trenutno rekonstruiše, nakon 75 godina vraćena kompozicija dva grifona koji drže kartušu u kojoj se nalazi grb Kraljevine Srbije sa krunom na vrhu.
Ugovorom o izgradnji „Beograda na vodi“, predviđeno je da kompanija koja realizuje taj projekat posle ulaganja u renoviranja, može bez naknade da upravlja nizom objekata u Savskom amfiteatru, među kojima su Bristol, zgrada Pošte, Geozavod, glavna zgrada Železničke stanice i grupa zgrada u četvrti Savamala.
Prema ranijim najava predstavnika gradskih vlasti, nekadašnja Železnička stanica biće pretvorena u objekat namenjen kulturi.
Zgrada Glavne železničke stanice u Beogradu podignuta je 1884. godine, neposredno po uspostavljanju prve železničke veze u Srbiji i zbog svoje kulturno-istorijske i arhitektonske vrednosti 1983. godine proglašena je za spomenik kulture.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Novi Sad je imai železničku stanicu 60g pre ostatka Srbije.Doduše izgradili Austro Ugari.
Sve će da urade samo da dignu cene stanova Beograda na vodi,čak ći i metro biti dostupan samo njima a mi ostali ima da se napešačimodo netroa.
Na koji vremenski period preduzeće Beograd na vodi može da poseduje kulturna dobra Srbije zato što ih restaurira? I kako će moći da kontroliše zgradu muzeja stare železnice, tj. sada kaže vesić budućeg muzeja Nikola Tesla? Samim tim to znači da će država Srbija da plaće rentu za svoju gađevinu onome ko je rekonstruisao istu, da bi tu držali neki muzej! A ko je platio izgradnju savskog trga i bulevara? investitor ili država?