NDMBGD: Ovako loše planiran metro će ostaviti posledice po ceo Beograd 1Foto: Pixabay/TheOtherKev

Pokret Ne davimo Beograd smatra da je izgradnja metroa izuzetno važna za razvoj Beograda, ali da će ovako loše planiran metro ostaviti trajne posledice po grad, poručeno je danas na konferenciji za novinare koja je održana povodom predaje primedbi na Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, saopštio je ovaj pokret.

Ključne zamerke pokreta Ne davimo Beograd polaze od ukazivanja na pogrešan izbor prve linije, koja je trebalo da poveže najgušće naseljene oblasti Beograda, ali je prema novim planovima ona promenjena, pa umesto pravca Ustanička-Zemun, povezuje Makiško polje i Ada Huju.

Ukoliko se odustalo od linije koju je decenijama zastupala stručna javnost, postavlja se pitanje zašto planirana trasa metroa ne obuhvata velika naselja u njenoj blizini, već zaobilazi veliki broj građana u naseljima u nastavku Ibarske magistrale.

Pokret Ne davimo Beograd zahteva, kroz primedbe na plan, da se modifikuje pravac prve linije metroa tako da prati trasu već predviđenu Generalnim urbanističkim planom Beograda, koja vodi od Trgovačke ulice do groblja “Orlovača” i time povezuje Banovo Brdo, i naselja Žarkovo, Vidikovac, Cerak kao i Labudovo i Petlovo brdo.

Pokret Ne davimo Beograd u svojim primedbama zahteva i da se trasa metroa poveže sa železničkom stanicom “Prokop” i sa železničkom stanicom “Vukov spomenik”, kao centrima u kojima se susreću raznovrsni međunarodni, regionalni, lokalni i vozovi BG voza.

Takođe, neshvatljivo je da se “Klinički centar Srbije” neće naći na trasi metroa, iako je zdravstvena ustanova od nacionalnog značaja i koriste je svi građani Srbije pa je posebno važno da se obezbedi brz i efikasan prevoz od drugih saobraćajnih čvorišta do njega.

Pokret je ukazao i da su predložena neka veoma problematična rešenja za izgradnju metro stanica “Sajam” i “Mekenzijeva” koja su predviđena predmetnim planom.

Nepotrebno se insistira na izgradnji ovih izuzetno skupih železničkih stanica, koje ne povezuju adekvatno metro i železnicu, čime će biti naneta ogromna šteta samom metru, železničkom sistemu i građanima, ocenjuju u pokretu Ne davimo Beograd.

Nedavno sprovedeno istraživanje Instituta za urbane politike pokazuje da čak 72 procenta građana smatra da bi metro morao da reši postojeće probleme u saobraćaju, umesto da bude u službi razvoja novih gradskih oblasti koje grade investitori bliski vlasti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari