16.04.2024. 17:00
Osamdesete su za Jugoslaviju mogle predstavljati šamar otrežnjenja, samo da njeni stanovnici, umesto da su posle udarca protresli glavu, ponešto shvatili i nastavili dalje, nisu počeli da se osvrću i traže krivca za bol.
09.04.2024. 17:00
Katkad se na ovim stranicama konstruktivno zabavljam smišljajući alternative loših zvaničnih prevoda naslova filmova. U jednom tekstu je pomenut Votersov „Cecil B. Demented“, distribuiran kao „Otkačeni režiser“, te je mašta morala biti odvrnuta na maksimum i došlo se do predloga „Veljko Belajić“.
02.04.2024. 17:00
Hotel Palas (The Palace)
režija: Roman Polanski
scenario: Eva Pjaskovska, Jirži Skolimovski, Roman Polanski
zemlja: Italija/Švajcarska/Poljska/Francuska, 2023.
26.03.2024. 17:00
Rodžer Ebert, za većinu Amerikanaca valjda prva asocijacija nakon što se izgovore reči „filmski kritičar“, imao je „Stenton/Volš pravilo“ koje je glasilo: „Ukoliko u filmu igraju Hari Din Stenton ili M. Emet Volš, onda taj film ne može biti potpuno loš“.
12.03.2024. 17:00
Jedno od pitanja koje postavljam sebi ponedeljkom ujutru, nakon što sam zagrebao uobičajenu zbunjenost glede poente života i smisla smrti, jeste koja je svrha kolumne u „Danasu“ koju se spremam da napišem.
05.03.2024. 17:00
Dao sam sebi konceptualni zadatak da napišem fini i distancirani tekst o filmu „Zona interesa“ Džonatana Glejzera, čija je jedna od tema ljudska sposobnost distanciranja.
04.03.2024. 11:21
Zona interesa (The Zone of Interest)
režija: Džonatan Glejzer
scenario: DŽonatan Glejzer, zasnovano na romanu Martina Ejmisa
zemlja: VB/Poljska/SAD, 2023.
20.02.2024. 17:00
Imao sam prilike da provodim sate sa ljudima koji srpskog Vođicu mrze tako lepo, tako čisto, skoro onako kako je pokojni akademik Nikola Milošević mrzeo svog požarevačkog prezimenjaka.
13.02.2024. 17:00
Pratim dnevno-politička dešavanja koliko imam živaca, i koliko mi ostane mentalnog prostora uz za dušu spasonosno pisanje feljtona o Normanu Džuisonu (nadam se da je i vama prijalo bar upola koliko meni).
07.02.2024. 17:23
„Jedna od poslednjih stvari koje vidite na ekranu je natpis 'Made in Yugoslavia'. To je još jedno mesto koje više ne postoji. Nema ga više. Ima nečega dirljivog u takvoj vrsti gubitka. Kada su pravili film, mislilo se da je Jugoslavija kao Španija, da će postojati večno, a sada se kaže 'bivša Jugoslavija'. Čini mi se da je 'Violinista na krovu' i o tome. Ništa nije trajno.“Kenet Turan, filmski kritičar, u dokumentarnom filmu „Violinistin put do velikog ekrana“
06.02.2024. 17:00
Bilo je to društvo bujajućeg konflikta, ta Amerika početkom šezdesetih, 22. novembra 1963. godine, pripadnicima ušuškane srednje klase su u jutarnjem programu televizije CBS prvi put, putem petominutne reportaže, bile predstavljene nekakve Bube iz Liverpula, da bi koji sat kasnije pratili uključenja iz Dalasa gde je izvršen atentat na predsednika.
30.01.2024. 17:00
Uporno je Norman DŽuison (1926 – 2024) započinjao svoje filmove prilično uredno, rizikujući da ekspozicija zauzme celu prvu rolnu koja se slobodno može baciti bez opasnosti po gledaočevo razumevanje radnje.
23.01.2024. 17:00
Konačno se desilo. Sudija Majić je izgubio živce, mada na očekivano smiren i razložan način. Vratio sam se sa skijaškog zimovanja tokom kojeg je dete gledalo „Top Secret!“ (sada ćemo morati da prođemo kroz ceo Cuker-Ejbrahams-Cuker katalog) i iste večeri glavom uskočio u septičku jamu zvanu „predlozi za utisak nedelje“.
16.01.2024. 17:00
Znaju da budu stresna ta redakcijska dešavanja, čak i kada ne uključuju korporacijske neminovnosti katkad neugodne za agnostičke čudake sa anarhističkim sklonostima, ili valjanje po blatu sa RTS-ovim sužnjima svake vlasti, posebno prilježnim kada im plate zavise od nečega teško neuporedivog sa organizovanom kriminalnom grupom.
09.01.2024. 17:00
Nema mnogo ozbiljnijih psihosocioloških pojava od humora. Nešto vam, posle par nedelja tmurnosti, razvuče usne u osmeh, pa se onda pitate: „Jesam li ja normalan?“.