Penale će, umesto Grada, plaćati "oni koji ometaju radove"  1Foto: BeoInfo

Počela je 12. sednica Skupštine grada Beograda, na kojoj će danas biti donete odluke po skoro 50 tačaka dnevnog reda.

O njima će raspravljati samo odbornici vladajuće koalicije, jer opozicione stranke nastavljaju bojkot zasedanja gradskog parlamenta.

Sednici ni danas ne prisustvuju odbornici stranaka okupljenih oko Saveza za Srbiju i Pokreta slobodnih građana, dok se u sali nalaze predstavnici liste Aleksandra Šapića, kao i grupa bivših članova PSG koje predvodi Rade Veljanovski.

Iako se pred odbornicima vladajuće koalicije i nekolicine opozivionih odbornika danas nalazi obiman posao, do sada se u raspravi nije čulo da se o konkretnim tačkama i govori, već su se izlaganja svela na osude predstavnika SZS zbog neprisustvovanja sednici, „politike nasilja koju sprovode“ i „usporavanja radova na Trgu republike“.
U vezi s tim, odbornik SNS Aleksandar Mirković je podnela predlog da se u dnevni red po hitnom postupku uvrsti i predlog Rešenja po kome bi „štetu koja nastaje zbog ometanja radova, umesto Grada, firmama izvođačima, plaćao onaj koj je gubitke i prouzrokovao“, a predloga je ubrzo i usvojen. Novčane kazne se neće odnositi na građane, kako je napomenuo Mirković, već na „pojedince koji organizuju i podstrekuju opstrukciju radova“.
On je dodao da „zaustavljanje radova na Trgu republike svaki dan košta Grad pola miliona dinara“. 
Predstavnici SZS okupili su se pred početak sednice ispred zgrade gradske Skupštine, odakle su poručili da zbog „neznanja i nesposobnosti aktuelne vlasti mnogi od projekata nisu realizovali, ali da su neki od njih, nažalost, počeli da se grade“. 
– Ukazali smo na propadanje GSP Beograd, i na to da gradski prevoz ne funkcioniše. Budžet za javni prevoz je 2013. iznosio 13,8 milijardi dinara od čega je 7,6 miliona izdvojeno za GSP, a 6,2 za privatne prevoznike. Prošle godine je bzdžet za prevoz bio 24,6 milijardi dinara, za GSP od toga 9,6 a za privatnike čak 15 milijardi, odnosno dva puta više. Odlučili su da kupe kineske i turske autobuse. Važno je da Folksvagen, nažalost, neće ulagati u Srbiji, i ta vest je imala veliku pažnju. Ono što nije imalo pažnju jeste činjenica da je Mercedes 2014, po tvrdnjama Alekandra Vučića, došao u Ikarbus, ove godine je očigledno napustio Srbiju. Ovaj tender za kupovinu autobusa je više nego čudan. Kupuju se vozila ne iz EU, nego iz Kine i Turske, bez garancije, a jasno je da su tenderi urađeni tako da se neko na njima okoristi- izneo je jedan od loših poteza aktuelne vlasti na konferenciji za medije Dragan Đilas, član SzS i predsednik Stranke slobode i pravde. On nije hteo da odgovara na pitanja novinarke Pink Gordane Uzelac, jer je, kako je naveo, u sporu sa Željkom Mitrovićem.
Šef odborničke grupe SZS i potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović ukazao je na probleme divlje gradnje, manjka škola, lošeg budžeta. 
– Danas se na Skupštini sprema velika šteta, usvojiće detaljni plan regulacije po kome će se Park ušće betonirati. Nisu pdustali od suludog projekta točka od 85 metara i jarbola visine 120 metara. Usvojiće plan tunela kod Ekonomskog fakulteta koji je isključivo u funkciji Beograda na vodi, koji će građane skupo koštati. Može se videti kako pljačkaju javna preduzeća, poput GSP- naveo je Jovanović i dodao da će nastaviti da se bori protiv „sulude ideje širenja pešačke zone i da se na Kalemegdanu postave šipovi“. 
 

U Slobodnoj zoni o ukidanju trolejbusa
Predsednik opštine Stari grad Marko Bastać najavio je u izjavi novinarima da će u podne u Slobodnoj zoni biti održana konferenciji za medije te opštine, na kojoj će biti reči o ukidanju trolejbuskog saobraćaja na Starom gradu, gde će trolejbusi voziti samo do Slavije, dok više neće saobraćati kroz ulice Kralja Milana, Makedonsku i Svetogorsku. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari