Veliki broj stripadžija okupio se u dvorištu Poleta i pre početka tribine ćaskao o ličnim kolekcijama i favoritima među delima, neki od njih obučeni u majce sa likovima omiljenih junaka.

Učesnici tribine istakli su da će Politikin Zabavnik obeležiti jubilej izlaska Zagora u Jugoslaviji u današnjem broju časopisa. Stoga je Dušan Mladenović glavni urednik izdavačke kuće „Veseli četvrtak“, koji je ovim povodom sarađivao sa Politikom, istakao da će specijalnm brojem Zabavnika posvećenom Zagoru, dan nakon pedesetogodišnjice izlaska ovog stripa na srpskom jeziku, osim naslovne strane unutra časopisa biti protegnut strip na tri ili ćetiri broja. Omiljena epizoda urednika „Veseli četvrtak“ ,časopisa koji izdaje Zagora, još kad je bio klinac bila je Zagorova Odiseja, odnosno Američka Odiseja.

– I danas mi je u top 10, iako sam kasnije pročitao mnoge druge koje su mi se urezale, ova epizoda mislim da najbolje sublimira sve što Zagor predstavlja u tom periodu, mešavinu vesterna, horora i naučne fantastike ali i života na granici – smatra Mladenović i objašnjava da ta epizoda dosta dobro definiše Zagorov lik.

Aleksandar Đukanović istoričar i pisac knjige „Enciklopedija Zagorijana“ kaže da je maja 2009. godine započeo rad na Zagorijani, a zaršio ga je 2011. Iako knjiga nije objavljena u štampanoj formi, ljubitelji stripa i enciklopedija je mogu preuzeti u online formi. On je pojasnio kako je došao na ideju da napravi enciklopediju o liku iz stripu Zagoru.

– On je junak mog detinjstva i poprilično me je odredio kao ličnost, ma koliko to neobično zvučalo. Istoričar sam po profesiji i generalno ljubitelj enciklopedija pa mi je te 2009. godine palo na pamet da bi bilo jako zanimljivo tako nešto uraditi – saopštio je Đukanović i za njegove omiljene epizode ovog stripa istakao Okean, Kapetan Zmija, jer po njegovim rečima „to je taj zlatni period“.

Učesnici tribine konstatovali su da je ineresovanje za ovim stripom u nekom momentu opalo. Po njihovom mišljenju Dnevnik koji je nekada objavljivao Zagora doživeo je sunovrat još druge polovine osamdesetih godina, kada su lošim kvalitetom počeli da gube publiku. Međutim postoji dobra volja trenutnih stripadžija da se praksa nastala tih osamdesetih godina suštinski preokrene, i da se zahvaljujući kvalitetu uz pomoć truda koji se sad ulaže u njega, popularnost koju je strip imao vrati.