Tokom 1997-2000, po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića, „Sektor za metro“ je ažurirao i optimizirao Inženjersko-arhitektonske i elektro-mašinske projekte Prve etape Metro-sistema: 16,4 km metro linija; 18 metro stanica; 1,2 milijarde evra; osam godina izgradnje… Prva faza: 7,6 km; devet metro-stanica; drumsko-šinski metro-most na poziciji Nemanjine ulice (sa priključnim petljama 68 miliona evra); četiri godine izgradnje…

 Postojećih 38 km uskokolosečnog tramvaja se neće ukinuti (osim 840 m – Vukov spomenik – Tašmajdan) jer je tramvajska mreža integralni deo prve etape metro-sistema… To znači: prvo metro-most i metro vozovi… Međutim, aktuelni gradonačelnik Beograda se odlučio za „automobilsko-tramvajski“ Beograd – viziju prethodnog gradonačelnika, a ne za evropski Beograd sa metro-sistemom – viziju gradonačelnika Zorana Đinđića… To znači: Unutrašnji magistralni poluprsten (2,2 milijarde evra!)…, besmisleni faraonski most DS na Adi Ciganliji (sa priključnim petljama 218 miliona evra)…, i 30 klimatizovanih španskih tramvaja (81 milion evra)…

Arhitekta Branislav Jovin, član Akademije arhitekture Srbije

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari