Kako stvari stoje, putnik koji se nedavno zatekao bez karte u gradskom prevozu, a potom popio batine od komunalnog policajca – treba da pali sveću ako ne dopadne krivične prijave. Naime, nakon objavljivanja snimka ovog fizičkog maltretmana, nadležni su šturo saopštili da će proveriti šta se „zaista desilo“, ali izgleda da im to nije bio prioritet, već želja za revanšom.


Kako je to pojasnila Gorjana Obrenović, načelnica beogradske Komunalne policije, ovaj putnik je, nakon snimljenog batinjanja, u „drugoj epizodi“ zaista napao kontrolora, koji ga je „ljubazno zamolio da napusti vozilo“. Možda bi ovo objašnjenje gospođe načelnice bilo bitno da je reč o nekom revanšu u borilačkim veštinama i da nije video-snimka, na kojem se lepo vidi kako „komunalac“ prethodno „ljubazno moli“ putnika bez karte – ko vola u kupusu. Ipak, za ovu priču nije bitno da li će neki građanin mimo suda pokušati da istera svoj bes ili to što ponašanje komunalnih policajaca nema mnogo veze sa novim sistemom naplate i kontrole putnika.

Zapravo, ovo je samo jedan u nizu incidenata u vozilima gradskog prevoza koji podgrejava pitanje opravdanosti uvođenja bus plus sistema, koji je uneo veliku zbrku u živote ionako zbrkanih, sluđenih i ojađenih Beograđana. A najavljivano je da je cilj koji je „smislila“ neka turska firma, i za taj „patent“ uzela debele pare, da „stvori bolje uslove za putnike koji plaćaju karte“. Posle višemesečnog iskustva, građani opravdano postavljaju pitanje: kada će taj sistem konačno da se dokaže?

Trenutno, on stvara probleme čak i vozačima i usporava saobraćaj, pa su nedavno, sa ozbiljnim zahtevima i pretnjama štrajkom reagovali neki, doduše manjinski, sindikati u GSP-u. Poseban problem je stvaranje konfuzije kod građana, koji moraju da očitavaju već plaćene mesečne karte ili da strogo vode računa na koja vrata ulaze i izlaze. Građane su dodatno iritirali i potezi da se ukinu linije u kojima, navodno, nema dovoljno onih koji se voze i plaćaju kartu, ili da se naplaćuju SMS poruke o dolasku vozila. Pored toga, cene pretplatnih karata, plastike i „kartončića“ su diskutabilne, čak i u odnosu na metropole na koje se pozivaju zagovornici bus plusa. Da ne govorimo o nejasnim finansijskim efektima za GSP ili o platama i sudbini bivših i sadašnjih kontrolora.

Dakle, da je pameti, Grad bi morao ozbiljno da preispita učinak ovog „modernog sistema“. A ako bi se pitali građani, očigledno je da bi trebalo otkazati poverenje ovako realizovanoj novotariji ili bi valjalo ponovo preuzeti kontrolu i naplatu u okviru GSP-a.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari