Finansijsko opismenjavanje kroz različite predmete 1Foto: Freeimages/Piotr Lewandowski

U 34 osnovne škole i osam predškolskih ustanova u Srbiji od maja počinje realizacija pilot-projekta finansijskog opismenjavanja FinPis, u koji će biti uključeno 12.000 đaka i 3.000 predškolaca…

… rečeno je juče na okruglom stolu posvećenoj ovoj temi koji su organizovali Ministarstvo prosvete i Udruženje banaka Srbije. Obuke za uvođenje finansijske pismenosti, koja će se realizovati kroz nekoliko nastavnih predmeta, proći će 1.260 vaspitača, učitelja i nastavnika.

Gordana Stepić, savetnica ministra prosvete, kaže da će đaci mlađih razreda osnovne škole o temama iz ove oblasti učiti kroz matematiku, svet oko nas, odnosno prirodu i društvo, ali i na časovima odeljenskog starešine (ČOS), a od petog do osmog razreda, sem matematike i ČOS-a, i na časovima informatike i tehnike i tehnologije.

Na sajtu Ministarstva prosvete uskoro će biti objavljena zbirka za učenike i nastavnike sa zadacima iz finansijske pismenosti, koji su urađeni po ugledu na PISA zadatke, kao i pitanja iz ove oblasti koja su u tom istraživanju bila 2012. i 2015. Pomoćnica ministra prosvete Vesna Nedeljković je podsetila da će učenici iz Srbije u predstojećem PISA istraživanju prvi put rešavati i zadatke iz finansijske pismenosti. Ona je navela da je pilot-projekat FinPIS prvi korak ka finansijskom opismenjavanju učenika i da će on biti uveden u škole kao međupredmetna kompetencija. Taj projekat bi, kako je rekla, trebalo da pomogne učenicima da steknu funkcionalna znanja i da ih primenjuju u svakodnevnom životu, da se ne bi ponovila situacija sa završnog ispita da veliki broj đaka na testu iz srpskog jezika nije uspeo da reši zadatak sa osnovnog nivoa u kojem se tražilo od učenika da popune uplatnicu.

Stepić je predstavila rezultate istraživanja u kome je učestvovalo 1.014 nastavnika iz osnovnih škola, a koje je prethodilo osmišljavanju projekta FinPis. Čak 88 odsto anketiranih smatra da je finansijsko opismenjavanje važno, 75 odsto se zalaže da ga treba uvesti u okviru postojećih predmeta, a 25 odsto misli da bi to trebalo da bude poseban predmet. Polovina ispitanika veruje da je teme iz ove oblasti učenici treba da slušaju u starijim razredima osnovne škole, a 30 odsto u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja, dok je dva odsto istaklo da finansijska pismenost nije potrebna u školi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari