ilustracija Foto: rtv.rs

Na pruzi Niš-Zaječar, između železničkih stanica Matejevac i Svrljig, u noći između subote i nedelje, iskliznulo je pet vagon-cisterni sa fosfornom kiselinom, saopštile su Infrastrukture železnica Srbije. Ovo je drugo iskliznuće cisterni sa opasnim materijama na ovoj pruzi za nepune tri sedmice.

Infrastrukture Železnica Srbije“ su saopštile da „ovim vanrednim dogadjajem ni na koji način nije ugroženo stanovništvo na terenu, kao ni životna sredina“, jer nijedna od cisterni koje su se nalazile u sredini teretnog voza prevoznika „Srbija Kargo“, koji je saobraćao iz Prahova za Šabac, „nije prevrnuta, već su samo delimično iskliznule iz koloseka, nisu oštećene i nema nikakvih curenja“. Očekuje se da će saobraćaj na ovom delu pruge „ponovo biti uspostavljen u naredna 24 sata“.

– Komisija železnice je izašla na lice mesta i precizno će utvrditi uzrok ovog vanrednog dogadjaja- navele u „Infrastruktire železnica Srbije“ u saopštenju, u kojem se, ipak, već ocenjuje da „uzrok iskliznuća nije stanje železničke infrastrukture, koja je upravo na ovom mestu sanirana tokom 2018. godine“.

Na pruzi Niš- Zaječar, kod sela Jasenovik, 19. januara su iskliznule i prevrnule se dve cisterne sa amonijakom, a „Infrastrukture železnica Srbije“ su i tada saopštile da „nema opasnosti po ljude i životnu sredinu, dodajući da se planirada da posledice ovog vanrednog događaja budu otklonjene za 24 do 48 sati. Ipak, saobraćaj na ovoj deonici je bio u prekidu dve sedmice, koliko je trajalo uklanjanje i pretakanje cisterni, te sanacija pruge u dužini od 300 metara zbog iskliznuća. U vreme uklanjanja cisterni svi meštani Jasenovika, njih oko 400, kao i domaće životinje bili su organizovano evakuisani iz sela.

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović tada je kazala da se ispituje eventualna odgovornost privatnog prevoznika NCL, čiji su vagoni sa amonijakom iskliznuli, jer mu je „za dva meseca voz tri puta iskliznuo iz šina“. Ova firma ima licencu i setifikat o bezbednosti za prevoz koje joj je izdala Direkcija za železnice, i na osnovu kojih može koristiti pruge Železnica Srbije, ali će se „proveriti da li još uvek ispunjava uslove“. Uzrok ove nesreće još nije saopšten.

Meštani Jasenovika su više puta kazali novinarima da se na toj deonici „stalno dešavaju nesreće“, ocenjući da je najveći problem stara, oštećena i zapuštena pruga koja nikada nije rekonstruisana. Prema dostupnim podacima, pruga na toj relaciji je većim delom izgrađena pre Prvog svetskog rata. Gradonačelnik Niša Darko Bulatović je tada kazao da je dobio uveravanja da će rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar u dužini od 108 kilometara započeti „na proleće“, ali ne zbog ove nesreće, već zbog toga što je to predviđeno programom poslovanja „Infrastrukture železnica Srbije“.

Povezani tekstovi