Kancelarija za IT i eUpravu garantuje pouzdanost elektronskog identiteta 1Foto: Pixabay/Geralt

Кancelarija za IT i eUpravu postala je prva institucija koja je upisana u Registar pružalaca usluga elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije u Srbiji, u skladu sa Zakonom o elektronskom dokumentu, elektronskom potpisu i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju, saopšteno je danas.

Time je Кancelarija za IT upravu postala jedina institucija koja garantuje pouzdanost elektronskih identiteta građana, kao i bezbedno korišćenje usluga elektronske uprave.

Različite šeme elektronske identifikacije eid.gov.rs dostupne su korisnicima Portala eUprava ali i svim drugim državnim portalima povezanim sa sistemom elektronske identifikacije Кancelarije za IT i eUpravu. Do sada je to uradilo Ministarstvo zdravlja sa svojim Portalom eZdravlja.

To znači da građani Srbije i strani državljani kojima je odobren stalni boravak u Srbiji uskoro neće morati da pamte brojne lozinke za korišćenje usluga elektronske uprave na različitim državnim portalima (CROSO, ePorezi, APR, LPA i dr.), niti će morati zasebno da se prijavljuju i registruju za svaki od pojedinačnih portala i veb prezentacija, jer je dovoljno da se elektronski identifikuju na Portalu eUprava.

Elektronska identifikacija na Portalu eUprava je moguća sa različitim nivoima pouzdanosti: osnovnim nivoom pouzdanosti korišćenjem korisničkog naloga i šifre, srednjim nivoom pouzdanosti pomoću dvofaktorske autentikacije korišćenjem aplikacije na mobilnom telefonu ili tabletu, ili visokim nivoom pouzdanosti korišćenjem kvalifikovanog elektronskog sertifikata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari