Kapacitet za dva miliona tona robe 1Sava kod Šapca Foto: TOB Šabac

Fabrika „Eliksir Zorka – Mineralna đubriva“ zvanični je operater luke na Savi u Šapcu, a licenca je pre dva meseca dobijena od Agencije za upravljanje lukama.

Izgradnja Lučke ulice je u toke, a gradilište je posetio gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović sa saradnicima.

– Kao Grad želimo i imamo interes da postojeća luka ima još veći obrt, da što više robe prođe kroz nju, da joj se pojača poslovna aktivnost. Zato smo odlučili da iz budžeta izdvojimo više od 90 miliona dinara za izgradnju velike i moderne saobraćajnice koja će Luku povezati sa Istočnom zonom i ostalim poslovnim zonama. Verujem da ćemo vrlo brzo od 300 hiljada tona pretovarene robe doći do dva miliona tona, što će značiti mnogo veći poslovni obrt i mnogo bolje zadovoljavanje potreba svake kompanije koja želi da jeftinije transportuje svoju robu. To je prilika da svi zarade više, što jeste i politika Grada. Svako ko kaže da Šabac nema luku – laže, a mi dokazujemo da može da bude i bolja i kvalitetnija nego što je danas – kaže gradonačelnik Šapca.

Prema rečima zamenika generalnog direktora „Eliksira“ Dragoljuba Pavlovića, izgradnja Lučke ulice značiće mnogo fabrikama u okviru ove industrijske zone, Šapcu i mestima u okolini, a za „Eliksir“ je od posebnog značaja: – Ove godine u čišćenje priobalja Save u delu opredeljenom za Luku uložili smo 50 miliona dinara, kupili smo industrijsku mehanizaciju i narednih godina planiramo još milion i po evra, kako bi šabačka luka izgledala kao luke u Beogradu, Novom Sadu, Pančevu… Time ćemo podići kapacitete pretovara rasutog tereta na milion tona godišnje, što je značajno ako imamo u vidu prethodni period kada je bilo od 200 do 300 hiljada tona.

Izgradnja Lučke ulice je jedan od najzahtevnijih projekata ove godine jer se pored kolovoza dužine 400 metara, grade fekalna i kišna kanalizacija.

– Tri kolovozne trake biće širine po tri i po metra, gradimo trotoare i postavljamo ulično osvetljenje. Rok za izvođenje radova je tri meseca, a njihova vrednost je oko 96 miliona dinara – kaže Milan Vasić, direktor JKP „Infrastruktura“.

U Šapcu postoji duga tradicija rečnog saobraćaja, pogotovo s kraja 19. i početka 20. veka kada je bio pogranični grad pa su ispraćani i dočekivani brodovi za Evropu i svet. Do devedesetih 20. veka u „Zorku“ su dopremana ruda i sirovine iz Afrike i prekomorskih zemalja, a poređenja radi proizvodnja je iznosila više od 1,5 miliona tona, pre svega đubriva.

Projekat „Razvoj Šapca po meri građana“ se realizuje uz pomoć sredstava iz budžeta Grada Šapca. Statvovi izneti u podržanom medisjkom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari