Foto: Pixabay/RitaE

Nakon godina rada i truda Leskovac je konačno brendirao svoje poznate specijalitete sa roštilja, priča za portal Južne vesti direktor Regionalne privredne komore Jablaničkog i Pčinjskog okruga Goran Jović.

„Konačno smo došli do kraja ovog našeg najznačajnijeg projekta, jer specijaliteti sa roštilja su jedan od najznačajnih brendova, ne samo juga Srbije, ne samo Leskovca, nego čitavog regiona“, kaže Jović.

Sertifikate imaju restorani „Princ“, „Cap-Cap“, „Koliba“, „Apostolović“, „Mladost“, „Groš“ „Stari grad“, vizitorski centar „Teodora“, Vila „Gunjetinac“ i motel „Gunjetinac“.

Oni koji žele da dobiju sertifikat da bi prodavali leskovački roštilj, moraće da prođu određene obuke, kaže Jović, ali i da specijalitete pripremaju po tradicionalnom receptu.

„Sledeći korak je praćenje i kontrola restorana, a oni koji prodaju naš brend bez sertifikata, biće na neki način sankcionisani. Naravno, svi mogu da se prijave i da posle obuka dobiju sertifikate“, kaže Jović.

Postupak brendiranja leskovačkog roštilja radio se sa partnerima iz Bugarske komore iz Vraca. Projekat je vredan 170.000 evra, rađen je preko IPA programa koji finansira Evropska unija.

Inače, Leskovac je do sada brendirao roštilj-meso, leskovačku spržu i ajvar, a kako je Jović ranije najavio u planu je zaštita leskovačkog pinđura i ljutenice, kao i meda.