Majdanpek: Usvojen Program optimalnog organizovanja taksi prevoza od 2021. do 2025. godine 1Foto: EPA-EFE/ KOCA SULEJMANOVIC

U oba gradska naselja u majdanpečkoj opštini i u Majdanpeku i u Donjem Milanovcu dobar deo stanovništva živi u takozvanom gornjem delu grada. Organizovanog gradskog prevoza nema, pa oni koji ne vole ili ne mogu da hodaju uzbrdo koriste usluge taksista.

Taksiranjem se trenutno i zvanično bavi 19 preduzetnika, računajući i Majdanpek i Donji Milanovac, a prema Programu optimalnog organizovanja taksi prevoza na teritoriji opštine Majdanpek u narednih pet godina, predviđeno je 27 taksi vozila. Prema rečima pomoćnice predsednika opštine Majdnapek Mirjane Cakić Mladenović ovaj broj je utvrđen proporcionalno prema broju stanovnika.

-Trenutno ovu delatnost obavlja 19 taksista i s obzirom na konfiguraciju terena u ova dva grada, posla ima za sve, a sve se češće čuju i razmišljanja o organizovanju taksi prevoza u selima, s obzirom na razuđenost opštine – kazala je pomoćnica predsednika opštine obrazlažući petogodišnji Program optimalnog organizovanja taksi prevoza za period 2021-2025.godine.

Taksisti sa kojima smo razgovarali u Majdanpeku i Donjem Milanovcu koji se ovim poslom bave legalno, najpre ukazuju na “divljake” odnosno ljude koji se bave prevozom putnika na nepropisan način. Smatraju i da je postojeći broj taksi prevoznika dovoljan.

– Sve je manje stanovnika, a time i sve manje posla, tako da ako se nešto posebno ne promeni, teško da će za 27 taksista biti dovoljno posla. Već sada samo od gradske vožnje ne može da se živi, nego vozimo Majdanpečane do obližnjih većih gradskih centara, pre svega na preglede u medicinske ustanove. Kada poplaćamo sve dažbine državi ostane neka skromna plata – kaže za Danas Ljubiša Perić koji se taksiranjem u Majdanpeku bavi devet godina.

Bitnije razlike, kada je taksiranje u pitanju, nema ni u Donjem Milanovcu. Jedan od svega nekoliko registrovanih taksista je Selmo Mehović.

-Nas četvorica smo registrovani, ali ima nekoliko kolega koji su odjavili radnje a i dalje se bave taksiranjem, a ima i onih koji se nikada nisu zvanično bavili taksi prevozom, a voze Milanovčane i meštane okolnih sela. Sumnjam da bi bilo posla za nešto više taksista jer smanjuje se broj stanovnika u Milanovcu, pa je sve manje onih kojima su usluge taksija potrebne – kaže Selmo Mehović koji kao i njegove kolege češće vozi putnike do gradova u blizini ili obližnjih seoskih naselja, nego po samom Donjem Milanovcu.

Programom optimalnog organizovanja taksi prevoza koji je početkom marta usvojen na sednici Opštinskog veća Majdanpek, predviđeno je sedam taksi stajališta sa 17 taksi mesta, pet u Majdanpeku i dva u DonjemMilanovcu i ovi kapaciteti, kao je navedeno u Programu, sun a granici dovoljnosti.

Navedeno je takođe da je u planskom periodu potrebno usklađivati lokacije i kapacitete taksi stajališta sa potrebama taksi prevoznika, analizirati mogućnost proširenja postoječih kapaciteta i uvođenja novih lokacija za taksi stajališta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari