Od sutra sva taksi vozila u Beogradu moraju biti bele boje: Koliko to košta prevoznike i kolike su kazne za one koji to nisu ispunili? 1Foto: K. Bondžulić/Danas

Od sutra, srede 8. maja, na snagu stupa Odluka o taksi prevozu, koja nalaže da sva taksi vozila moraju biti bele boje.

Ta odluka usvojena je pre tri godine, a prema rečima predsednika Privremenog organa Grada Beograda Aleksandra Šapića, rok da se ona ispoštuje bio je do 2024. godine.

Stoga od sutra, komunalni milicioneri će, ukoliko zateknu taksi vozilo koje nije bele boje, izdati prekršajni nalog, a novčana kazna će biti 80.000 dinara za privredno društvo, kao i osam hiljada dinara za odgovorno lice.

Ali kako je pojasnio Šapić, većina taksista ne bi trebalo da ima problem, jer je, kako kaže, ispunila ovaj standard.

Predsednik Strukovnog udruženje taxi-preduzetnika Sitab Vlado Bulatović navodi da oni nemaju evidenciju koliko je taksista uspelo da se prilagodi ovoj novoj meri.

Prema njegovom mišljenju, rok je bio dovoljno dug.

„Mi smo, kada je ova mera predložena, zahtevali da to budu tri boje“, podseća Bulatović i dodaje da to nije usvojeno.

Što se tiče novca koji su prevoznici morali da izdvoje da prilagode vozilo novim propisima, on kaže da to iznosi nekoliko stotina evra.

„U principu za 300 do 400 evra moglo je to da se uradi, da se nalepi ta folija, ali osim kozmetike, ja ne znam šta će to puno promeniti“, kaže Bulatović.

On naglašava da je ta boja automobila najmanji problem taksista.

„Problem nam je rad inspekcije, koja je za godinu dana napisala svega 13 prijava protiv nezakonitog taksi prevoza. Mi imamo sjajan zakon, koji je dobar i za državu i za korisnike, ali i za taksi preduzetnike, problem je da se zakon ne primenjuje“, objašnjava Bulatović.

Bulatović ukazuje da postoji veliki problem zloupotreba, poput divljeg prevoza koji je nelojalna konkurencija taksistima, u kome putnici nemaju osiguranje putnika, i voze ih lica koja nemaju dozvolu nadležnog organa lokalne samouprave.

Kako objašnjava, pored bele boje i TX tablica, vozila moraju da imaju i TAXI krovnu oznaku beogradskih taksi udruženja, istaknut cenovnik i taksimetar.

Ukoliko nečega od toga nema, ne ulazite u to vozilo i prijavite ga, savetuje Bulatović.

„S druge strane taksisti plaćaju znatno skuplju registraciju od običnih vozača, osnovno osiguranje je 50 odsto veće, onda dužni su da imaju osiguranje putnika. Zatim vozilo mora da ispunjava određene tehničke osobine propisane Odlukama grada Beograda. Na svakih šest meseci dužni smo da idemo na tehnički pregled i na svake tri godine idemo na lekarski pregled za lekarsko uverenje za profesionalne vozače“, napominje on.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari