Mediji u Srbiji favorizuju Rusiju 1Foto: Stefana Savić

Mediji u Srbiji favorizuju odnose sa Rusijom i iz njih se ne vidi da je saradnja sa NATO institucionalizovana, ocenili su danas učesnici debate „Evroatlantske integracije u očima srpskih medija – mitovi i činjenice“, u organizaciji Atlantskog saveta Srbije.

Shvatam da se u Srbiji o NATO razmišlja emotivno, ali isto tako verujem da istorija ne može da bude izgovor za loše novinarstvo, izjavio je šef NATO Kancelarije za vezu, brigadni general Ćezare Marineli.

Nadam se da će učesnici ovog skupa pomoći da se demistifikuju najpopularniji mitovi o NATO, rekao je Marineli i poručio da su on i službenici Kancelarije uvek spremni da pruže informacije o Severnoatlantskom savezu.

Analiza naslova u dnevnoj štampi vodi do zaključka da NATO nasrće na Srbiju, a da je brane Vladimir Putin i Rusija, uočio je novinar Milan Mišić, napominjući da mediji hvale odlučnost ruskog predsednika i moć ruskog oružja.

Iz medija se ne vidi da je Srbija institucionalizovala saradnju sa NATO i da učestvuje u aktivnostima Alijanse više od nekih članica. Saradnja sa NATO se medijski marginalizuje i malo se vodi računa o posledicama toga, ocenio je Mišić.

Prema njegovim rečima, novine se mnogo bolje prodaju kada se objavi Putin na naslovnoj strani, ali postoji nespremnost da se analizira ono što se dogodilo devedesetih godina, jer je medijski prostor zagađen tabloidizacijom, što zvanična politika ne bi trebalo da podržava.

Narod veruje da čuje činjenice, ali činjenice prave oni koji se bave politikom, rekao je novinar Boško Jakšić i ilustrovao da 110.000 čitalaca Informera veruju da je to što tamo piše činjenica.

Potpuno je legitimno pravo da se zastupa jedna ili druga strana, ali je pitanje kako se to radi, predočio je Jakšić i ukazao da nema elementarnog balansa u izveštavanju.

Ovo su pamfleti, a ne novinarstvo, naglasio je Jakšić, koji se zalaže za to da se profesionalno brane jedna ili druga opcija.

Mediji većinom slede političare koji objašnjavaju sve prednosti neutralnosti i koji kriju saradnju sa NATO, plašeći se glasa naroda, ocenio je Jakšić.

Mediji bi trebalo ravnopravno da pišu o snazi ruskog oružja i prednostima NATO, objasnio je Jakšić, ali nema ozbiljnijih analiza o članstvu u Alijansi, iskustvima članica, troškovima i drugim temama koje protivnici prikazuju na jednostrani način.

Pogledom na naslovne strane, možete da zaključite da rat samo što nije počeo i da se velike sile bore oko Zapadnog Balkana, rekao je direktor Radio Beograda Milivoje Mihajlović, koji smatra da mediji prave virtuelnu stvarnost duboko različitu od realnosti.

Veliki vole da se igraju na Balkanu i mi to preuveličavamo da bismo sebi dali na važnosti, ocenio je Mihajlović, ističući da u srpskom novinarstvu ima snage da se takvo stanje prevaziđe.

Ovo je danas profesija u kojoj savijate glavu i tamo gde ne bi trebalo. Novinarstvo u Srbiji je u velikoj krizi, ali je još važnija ozbiljna kriza urednika, naglasio je Mihajlović.

On je upozorio na veliki broj propagandnih i spin tekstova koji utiču i na pisanje novinara i na publiku.

Pomoćnik glavnog urednika nedeljnika Ekspres Marko Petrović je rekao da najtiražniji mediji objavljuju nešto potpuno drugačije od onoga što vlasti proklamuju.

Dnevno izveštavanje je prilično površno, ali nedeljnici, koji imaju više analitičan pristup, pišu na dosadan način i ne pišu o konkretnim stvarima koje nešto donose običnim ljudima, tvrdi Petrović.

Oba pristupa ne doprinose većoj popularnosti ulaska u Evropsku uniju (EU), konstatovao je on, ali je zaključio da bi ljudi u Briselu, ako se pogleda medijsko izveštavanje o EU i NATO, trebalo i te kako budu da zadovoljni ovim nivoom podrške.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari