Foto: FoNet/ Inicijativa Podrži RTV

„Dana 11. juna portal JMU RTV Vojvodine je pod naslovom „Protest studenata u znak solidarnosti“, preneo tekst objavljen na portalu dnevnih novina „Kurir“. Svakodnevno prenosimo kao portal vesti iz drugih medija, što smo uradili i ovog puta bez ikakve namere da omalovažimo ili uvredimo bilo kog našeg čitaoca ili gledaoca. U objavljenoj vesti u više navrata je jasno istaknuto da se radi o tekstu objavljenom na portalu „Kurira“ i da su sve iznete tvrdnje u tom tekstu stav „Kurira“, a ne Radio-televizije Vojvodine. Ukoliko se bilo ko od naših čitalaca ili gledalaca osetio uvređenim ili povređenim zbog navedenog teksta, ili mu je pričinjena bilo kakva neprijatnost, JMU RTV Vojvodine upućuje najiskrenije izvinjenje, jer nikakve namere nije bilo“, navedeno je u „objašnjenju“ pokrajinskog javnog medijskog servisa.

Članovi Programskog saveta RTV Vojvodine Miloš Katić, Aleksandra Bosnić Đurić i Srđan Arsenijević ocenili su da je skandalozan način na koji je RTV izvestila o protestu studenata u kampusu novosadskog Univerziteta, kada se pozvala na tabloid „Kurir“, medij koji je među rekorderima u kršenju kodeksa novinara.

„Kurir“ je objavio da se radi o tuči huligana koje je opozicija iskoristila za napad na vladajući režim. Navedena su imena opozicionih lidera, novinara i pojedinih organizatora protesta „1 od 5 miliona“ koji su označeni kao organizatori te navodne prevare. A kao da to nije bilo dovoljno, Kurir je „poentirao“ da su se opozicioni lideri tog dana sastali sa pomoćnikom državnog sekretara SAD Metjuom Palmerom.

Članica Programskog saveta kulturološkinja Aleksandra Bosnić Đurić kaže za Danas da je to izvinjenje najmanje što je RTV Vojvodine dugovala svojim gledaocima.

„Budući da ovo nije prvi put da se na portalu javnog servisa ukrštaju vesti koje oni serviraju kao javni servis i vesti koje serviraju tabloidi, koji imaju senzacionalistički i huškački prizvuk, mnogo je važnije da se sa takvom praksom prestane. Kurir i slične vrste tabloida ne mogu biti referentan izvor uz sve ograde koje potom iznese javni servis RTV“, kaže Đurić Bosnić.

Ona je ranije u razgovoru za Danas rekla da „takva vrsta kadriranja nečega što se zaista dogodilo i onoga što je tumačenje, odnosno falsifikat stvarnosti i realnosti, gde se žrtve proglašavaju sumnjivim osobama, u startu diskredituju i diskvalifikuju, praktično onemogućava da građani dođu do elementarne informacije o tome šta se dešava u društvu u kome žive“.

Među onima koje je „Kurir“ označio kao ljude koji učestvuju u „prevari“ oko prebijanja studenata pomenut je i novinar Dinko Gruhonjić, koji je i profesor na Filozofskom fakultetu. RTV je objavila njegovo reagovanje.

„Prenošenje tabloidnih lažnih vesti, sročenih kao javne optužnice, ne samo da je ispod svakog profesionalnog nivoa kojeg bi i po slovu zakona morao da se pridržava pokrajinski javni medijski servis, već predstavlja i kršenje krivičnih i drugih propisa o zaštiti integriteta ličnosti, časti i ugleda. Prenošenje lažnih vesti i neprofesionalno i tendenciozno izveštavanje pokrajinskog javnog servisa posebno je opasno jer, sem kršenja Zakona o javnim medijskim servisima, Radio-televizija Vojvodine ovim ulazi u kampanju javnog blaćenja pojedinaca i njihovog zastrašivanja, te promocije nasilja i opravdavanja nasilnika“, naveo je Gruhonjić.

U saopštenju RTV Vojvodine se ne navodi zašto se tek sada pojavilo objašnjenje o tome kako je objavljena „Kurirova“ konstrukcija, ali ne i zašto se to dogodilo.

Aleksandra Bosnić Đurić smatra da se „izvinjenje“ pojavilo jer je rukovodstvu JMU RTV Vojvodine „skrenuta pažnja od onih koji se inače bave uređivačkom politikom javnog servisa, što je verovatnije, ili su sami shvatili da je ono što su učinili ovoga puta ne samo skandalozno nego postalo javni medijski skandal“.

Povezani tekstovi