Mreža škola menjana u 19 lokalnih samouprava 1Foto: Pixabay/F1Digitals

Povodom tvrdnji Saveza za Srbiju Vojvodine da se u Pokrajini sprema gašenje škola, iz Pokrajinskog sekretarijata poručuju da je u mnogim lokalnim samoupravama došlo do optimizacije i reorganizacije osnovnih škola, te su brojne matične škole s malim ili nedovoljnim brojem učenika promenile pravni status i postale izdvojena odeljenja u sastavu drugih, većih osnovnih škola.

– Prilikom odlučivanja o novoj mreži javnih osnovnih škola, od strane lokalnih samouprava, kao i u postupku davanja saglasnosti na odluke skupština opština i gradova od strane Pokrajinske vlade, veoma restriktivno se prilazilo spajanju škola dok je u najviše slučajeva očuvana mreža koja je prethodno uspešno funkcionisala. Zbog ovih promena, u školama se ne očekuje veći broj tehnoloških viškova nego što bi ih inače bilo, navodi se u odgovoru našoj redakciji iz Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje koje je potpisao sekretar Mihalj NJilaš.

Od 45 lokalnih samouprava u AP Vojvodini, u 26 novom mrežom javnih osnovnih škola nije menjano postojeće stanje, dok su u preostalih 19 lokalnih samouprava mreže osnovnih škola optimizovane.

– Ugašeno je 10 izdvojenih odeljenja, koja nisu imala upisanih đaka, niti bi ih, prema podacima nadležnih službi, imala u narednim godinama. U mestima u kojima je izdvojeno odeljenje ugašeno, a ima đaka, opština je obezbedila prevoz do matične škole. Ugašena je OŠ “ Miloš Crnjanski“ u Subotici jer nije ispunjavala kriterijume iz uredbe koju je utvrdila Vlada Srbije (u jednoj zgradi nalazile su se dve osnovne škole). Otvorena su četiri izdvojena odeljenja, a u OŠ „Dositej Obradović“ u Novom Sadu se planira otvaranje jednog takvog odeljenja u narednom periodu. U Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje dodaju da je 25 osmoletki iz statusa matične škole prešlo u status izdvojenih odeljenja, pripajanjem drugim matičnim školama.

– Reč je uglavnom o manjim seoskim školama, a promenom njihovog pravnog statusa one nisu faktički ugašene. Naime, ove škole nastavile su da rade u postojećim objektima, čime je učenicima omogućeno da svoje obrazovanje nastave u mestu prebivališta. Takođe, u opštinama Opovo i Senta bilo je promena u smislu da su od jedne osnovne škole i tri izdvojena odeljenja u Opovu formirane dve matične škole (sa po jednim izdvojenim odeljenjem), dok su u Senti od jedne matične formirane četiri škole sa sedam izdvojenih odeljenja – navode iz Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje.