Foto: Pixabay/Rawpixel

Sopstveni biznis u našoj zemlji pokrenulo je oko 135.000 pripadnica lepšeg pola, što je ponovo 30 procenata od ukupnog broja vlasnika različitih privrednih subjekata.

Sa druge strane, 40 odsto svih preduzetnika koji propadnu u prvih pet godina postojanja čine žene.

Ovo su podaci do kojih je Addiko 100 najvećih došao detaljnom analizom položaja žena u biznisu u našoj zemlji.

Ovaj regionalni privredni projekat ove godine je počeo sa radom i u Srbiji, nakon više od decenije aktivog učešća u stvaranju boljih uslova za male kompanije i promociji najuspešnijih primera poslovanja velikih korporacija na lokalnim tržištima Balkana.

Prema njihovim podacima u Srbiji je najviše žena rukovodilaca, odnosno njih 10.823, u organizacijama koje funkcionišu na bazi učlanjenja.

Slede frizerski i kozmetički saloni sa 10.112, zatim računovodstveni, knjigovodstveni i revizorski poslovi, kao i poslovno savetovanje sa 6.067, a potom i restorani i pokretni ugostiteljski objekti sa 5.884 žena na čelu.

Ubedljivo najviše žena rukovodilaca zaposleno je u Beogradu, a tri najdominantnije opštine su Novi Beograd sa 8.173, Stari grad sa 5.363, Palilula sa 5.318 i Zemun sa 5.019 dama na vodećim pozicijama. Nakon prestonice slede Novi Sad sa 11.820 i Subotica sa 3.525 žena rukovodilaca.

Najmanje žena prisutno je u delatnostima bolnica, doradi semena, eksploataciji sirove nafte, ali i iznajmljivanju i lizingu opreme za vazdušni, a potom i vodeni transport.

Kada je reč o privatnom biznisu, prednjače vlasnice frizerskih i kozmetičkih salona – njih 9.845, za njima sledi 5.614 onih čije su firme specijalizovane za računovodstvo, knjigovodstvo i reviziju, kao i poslovno savetovanje, a potom i 5.489 dama koje poseduju restorane ili pokretne ugostiteljske objekte.

Čak 14.500 žena na odlučujućim funcijama rođeno je između 1975. i 1978. godine. Najčešća imena su Jelena, Marija i Dragana, dok je najzasupljenije prezime među ženama rukovodiocima – Jovanović.

Addiko 100 najvećih ove godine se pod sloganom Množimo prilike, delimo uspehe po prvi put realizuje u Srbiji, u strateškom partnerstvu sa Addiko bankom.

Projekat Addiko 100 najvećih kroz aktivne kampanje, istraživanja, skupove i panel diskusije, teži da obezbedi podršku privrednim subjektima na lokalnim tržištima regiona. Cilj ovog projekta je i da promoviše stabilne kompanije, kao najbolje primere poslovanja i putokaz za one koji prave prve korake u svom biznisu.

NJihov rad predstavlja se kroz publikaciju 100 najvećih koja sadrži potpuno objektivne rang liste 1.000 najboljih kompanija razvrstanih po ukupnom prihodu, dobiti, izvozu, investicijama i brojnim drugim parametrima poslovanja.

Povezani tekstovi