Napredni klub: Medijske slobode u Srbiji iz godine u godinu, opadaju 1Foto: Napredni klub

Na osnovu analize pisanja srpskih medija i izveštaja o stanju slobode medija različitih ustanova i organizacija koje su tom pitanju posvećene, zaključeno je da medijske slobode u Srbiji neprekidno, iz godine u godinu, opadaju, saopštio je Napredni klub.

Kako navode, godina u kojoj su dva puta organizovani za Srbiju izuzetno važni izbori (predsednički i lokalni u glavnom gradu) donela je nove i verujemo dalekosežne promene u odnosu vlasti prema medijima.

„Proces urušavanja ustanova, preuzimanja i marginalizacije medija dosegao je razmere posle kojih je nemoguće govoriti o tome da je Srbija demokratska država“, navodi Napredni klub.

Izveštaj Naprednog kluba o stanju slobode medija u Srbiji za 2017/2018. ukazuje na metode uspostavljanja autokratske vlasti koje su primenjene posredstvom zloupotrebe privatnih i paradržavnih medija, zloupotrebe državnih i fondova javnih preduzeća radi finansiranja određenih medija, te zloupotrebe procesa privatizacije medija radi učvršćivanja aktuelnog režima.

„U izveštaju je ukazano na temeljnu neravnopravnost političkih stranaka tokom izbornih procesa. Autori izveštaja ukazuju na razlike u aktuelnom stanju slobode medija i vremenu pre deset i dvadeset godina. Na osnovu analize i poređenja iznošenje i zaključak da su slobode bile veće, a uticaj režima, čak i u vreme rata i međunarodnih sankcija, istina veći u tadašnjim državnim medijima ali značajno manji u privatnim i paradržavnim medijima“, navodi se u saopštenju Naprednog kluba.

Izveštaj o stanju slobode medija preporučuje: obnovu nezavisnih ustanova i donošenje novih zakona o javnim servisima, sudsku reviziju procesa privatizacije medija, prestanak finansiranja privatnih i paradržavnih medija preko javnih preduzeća, uvođenje tendera za izbor medijâ koji će reklamirati državne ustanove i javna preduzeća, prestanak reklamiranja javnih preduzeća koja su monopolisti, departizaciju medija, uvođenje ravnopravnosti političkih subjekata u medijima i precizno definisanje odnosa prema funkcionerskim kampanjama u okviru pravila o medijskom predstavljanju učesnika na izborima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari