Foto: BC

Radna grupa naglašava da sam proces izrade nacrta tih dokumenata nije bio inkluzivan, što nije u skladu procesima kreiranja sličnih dokumenata u državama članicama Evropske unije, a sama javna rasprava nije organizovana tako da omogućava i ohrabruje suštinski dijalog između predstavnika Vlade i zainteresovane javnosti, ukazuje se u saopštenju.

Oba nacrta strategije se pozivaju na sveobuhvatni pristup bezbednosti, koji podrazumeva aktivno uključivanje svih građana.

Ministarstvo i druge institucije, stoga, moraju da učine dodatni napor kako bi zaista uključili sve one koji mogu biti potencijalno zainteresovana strana, kako bi osigurali da svi znaju o čemu dokumenti govore i koja je njihova eventualna uloga u sprovođenju strategija.

U saopštenju se podseća da se u okviru Poglavlja 31, pregovori vode o ukupnom spoljnopolitičkom, bezbednosnom i odbrambenom sistemu Evropske unije, u cilju očuvanja temeljnih i zajedničkih vrednosti EU, jačanja međunarodne bezbednosti i mira, kao i identiteta EU na međunarodnoj sceni.

Zajednička spoljna i bezbednosna politika i Zajednička bezbednosna i odbrambena politika koje čine najveći deo Poglavlja 31 zasnivaju se na strateškim dokumentima, regulativnim aktima i posebno na pravno obavezujućim međunarodnim sporazumima koje je Unija sklopila.

Strateški dokumenti iz domena spoljnih poslova, bezbednosti i odbrane Srbije stoga čine i sastavni deo ovog poglavlja, navodi se u saopštenju Radne grupe.