Novi model Fijata u Kragujevcu - realnost ili medijske špekulacije 1Foto: Beta/AP/David Zalubowski

Nakon tradicionalnog tronedeljenog kolektivnog odmora, okončanog 17. avgusta, te potonjeg novog dvonedeljnog plaćenog odsustva, radnici u kragujevačkom Fijatu na posao se, kao što je naš list već najavio, vraćaju početkom naredne sedmice, preciznije 3. septembra.

Prema ranijim najavama, proizvodne i montažne trake u septembru bi trebalo da budu u funkciji devet radnih dana, tokom kojih bi, s obzirom na uobičajenu dnevnu proizvodnju od 410 do 420 vozila, iz fabrike izašlo blizu 4.000 novih gotovih automobila sve tri verzije modela “500L”.

Od početka godine do sada, u Kragujevcu je, prema nešto slobodnijoj proceni, proizvedeno oko 25.000 automobila, a do kraja 2019., sa proizvodnih traka će, računajući i onih septembarskih 4.000, sići ukupno još oko 15.000 hiljada vozila.

Zaposleni u kragujevačkoj fabrici, koja može da proizvede četiri do pet puta više vozila od ovogodišnjih 40-tak hiljada, u 2019. će polovinu radnih dana provesti na plaćenim odsustvima koje im se plaća sa 65 odsto od redovnih plata.

Dogodine sigurno neće biti drugačije, naprotiv. Otuda se sve ozbiljnije otvara dilema šta će radnici u kragujevačkom Fijatu da rade do dobijanja novog modela, čija bi proizvodnja u Kragujevcu, u najboljem slučaju, mogla da startuje tokom 2021. godine.

Predstavnici zaposlenih očekuju da će menadžment Grupacije Fijat Krajsler automobili (FCA) do kraja godine da saopšti investicioni plan za Srbiju, sa informacijom o novom modelu za kragujevačku fabriku.

Da li će tako i biti, videće se. Ono u čemu se, s ovim u vezi, slažu u Fijatovim sindikatima – Samostalnom i Nezavisnosti – jeste da su poslednje inforamcije o novim modelima u Kragujevcu, tek medijske špekulacije, i ništa više od toga, dok su u nekim slučajevima i teške besmislice.

Sindikalci tvrde da oni, a koliko im je poznato, ni fabrički menadžment nemaju ni zvanične ni nezvanične najave o novom modelu u kragujevačkoj fabrici.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari