Od 2020. autobusi u Nišu moraju da budu niskopodni, sa klimom i internetom 1Ilustracija: Pixabay/Free-Photos

Od 1. februara 2020. godine na niške ulice bi trebalo da izađu niskopodni autobusi koji će morati da imaju internet i klimu, a biće u obavezi da sistem za hlađenje uključuju na određenim temperaturama.

Posao će, kako kažu nadležni, moći da dobiju samo 2 prevoznika, sklopiće ugovor na 7 godina, a za to će se iz budžeta grada izdvajati 350 miliona dinara godišnje. Opozicija kaže da se već spekuliše da će posao dobiti Niš ekspres i Ariva, prenose Južne vesti.

Grad Niš i Direkcija za javni prevoz pripremaju javnu nabavku na koju bi trebalo da se jave zaintersovani prevoznici koji bi narednih godina prevozili Nišlije na gradskim i prigradskim linijama.

Trenutna situacija u javnom prevozu grada pokazala je da prethodni tender nije dao željene rezultate, jer je bilo više problema sa prevoznicima. Neki su odustajali, sa nekima su ugovori raskinuti jer su “podmetali” starija vozila, a građani se i danas žale na kašnjenja i vrućinu u autobusima.

Zato je, kako se čulo na Gradskom veću, u prethodnom periodu Fakultet tehničkih nauka iz Novog Sada, zajedno sa komisijom koju je formirao Grad, radio analizu i predložio najbolje rešnje.

Direktor Direkcije Milan Milić kaže da je dolučeno da se ide na javno-privatno partnerstvo sa prevoznicima. Ugovori bi se potpisivali na sedam godina, ali prema njegovim rečima, uslovi će biti stroži nego do sada, a akcenat je stavljen, priča Milić, na kvalitetu prevoza i konforu putnika.

– Sva vozila će morati da imaju klima uređaje i ti klima uređaji će morati da rade u onim periodima godine kada je to potrebno. Jednim pravilnikom će biti definisano da ukoliko je temperatura iznad 25 stepeni klima uređaj mora da bude ispravan i mora da radi. Biće propisane novčane kazne ukoliko se ne pridržava toga – kaže Milić.

Svaki autobus će, kako kaže, morati da bude niskopodan i da ima rampu za osobe sa invaliditetom.

U vozilima će biti određena oprema – WiFi, brojači putnika i kamere što će takođe dati konfor i kvalitet korisnicima prevoza – kaže Milić.

Autobusi će biti sa EURO 3 motorima, ali će obaveza u ugovoru biti takva, pojašnjava Milić, da svi prevoznici u prve 3 ili 4 godine polovinu svojih autobusa zamene kvalitetnijim koji bi trebalo da imaju motore EURO 4 ili EURO 5.

Tekst u celosti čitajte na portalu Južne vesti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari