Od vršnjačkog nasilja do homofobičnih nastavnika 1Ilustracija Foto: FoNet/AP (Arhiva)

Vršnjačko nasilje, kvirfobija i način na koje iskustvo mladih LGBT- ljudi u školama može da bude poboljšano, bile su neke od tema panela “Razgovori sa zajednicom: Kvir đaci u manji sredinama”.

Na panelu, koji je organizovalo Udruženje “Da se zna!” u okviru Nedelje ponosa, navedeno je da nasilje profesora i vršnjaka ostavlja trajne posledice po samopouzdanje i mentalno zdravlje mladih kvir ljudi.

Gordana Trajković, master pedagoškinja iz Vranja, istakla je da nastavnici nisu dovoljno edukovani za rad sa LGBT+ osobama.

Nakon organizovanja edukacije za nastavnike u Vranju, od kojih su mnogi tvrdili da je homoseksualnost poremećaj, Trajković je rekla da su oni shvatili koliki je značaj te teme koja nije prisutna u formalnom obrazovanju.

Prema njenim rečima, nastavnici i profesori mogu da promene svoje homofobišno mišljenje, jer njihove predrasude dolaze iz neznanja i od informacija koje su pročitali u medijima.

Đorđe Đorđević, srednjoškolac iz Vranja, ispričao je kako se od malih nogu suočavao da nasiljem i diskiminacijom zbog svoje seksualne orijentacije, kako je imao psihičkih problema, ali i problema sa anoreksijom.

Naveo je da je tri puta pokušao da izvrši samoubistvo, da su nasrtali na njega u parku, kao i da je u jednom trenutku imao obezbeđenje i nije išao u školu.

On smatra da bi mali procenat profesora koji bi prošli obuku o tome kako treba da rade sa kvir đacima, promenilo svoje homofobično mišljenje.

Milana Kandić, saveznica iz Medicinske škole ”Dr Ružica Rip” iz Sombora, istakla je da je potrebno organizovati seminare za nastavnike kako bi postali prijatelji LGBT+ deci, jer je škola mesto gde provode većinu dana i mora da im bude sigurno mesto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari