Foto: Medija centar

On je pritužbu podneo pre više od dve godine, nakon što je saznao da ga je BIA pratila i prisluškivala, kao i da su informacije koje su tako prukupljene objavljene u „Informeru“ tokom medijske kampanje protiv KRIK-a.

Postupak kod Zaštitnika građana urednik KRIK-a pokrenuo je avgusta 2016, nakon serije tekstova koji su objavljeni u tabloidu „Informer“, a u kojima su izneti podaci iz njegovog profesionalnog i privatnog života. Dojčinović je saznao da su ovi podaci tabloidu dostavljeni iz Bezbednosno-informativne agencije.

Zaštitnik je od BIA-e tražio da se izjasni na pritužbe koje je Dojčinović izneo na njen rad, ali agencija to nije učinila gotovo dve godine. Zbog toga je Zaštitnik građana u maju ove godine dao rok od 21 dan da pošalje izjašnjenje.

U dopisu koji je uredniku KRIK-a stigao ove nedelje Zaštitnik građana navodi da je obaveštajna agencija na pritužbe odgovorila u maju i julu ove godine, ali da su od nje zatražena dodatna pojašnjenja.

Tekstove o Dojčinoviću provladin tabloid objavio je u vreme dok je KRIK istraživao imovinu Aleksandra Vučića, tada premijera, i u njima su se mogle videti fotografije iz Dojčinovićevog privatnog života, pročitati transkripti telefonskih razgovora novinara KRIK-a i saznati dokle se stiglo sa istraživanjem Vučićeve imovine.

Na pitanje urednika KRIK-a da li je praćen, Vučić je tada odgovorio da Dojčinovića niko nije pratio „kao novinara“.

Osim podataka dobijenih iz BIA, „Informer“ je objavio i niz neistina sa pokušajem da diskredituje Dojčinovića, zbog čega je urednik KRIK-a tužio ovaj tabloid i njegovog urednika Dragana Vučićevića. U odgovoru na tužbu „Informerovi“ advokati rekli su da sud od BIA-e zatraži potvrdu informacija koje su objavili.

Dojčinović je „Informer“ dobio na sudu – tabloidu i njegovom uredniku naloženo je da Dojčinoviću isplate 150.000 dinara. Advokati ovog tabloida žalili su se na presudu, pa se čeka da sud više instance odluči.