Zoran Pašalić Foto: Medija centar

„Obavili smo razgovor s hiljadama građana gledajući ih oči u oči, mi smo institucija koja možda najbolje poznaje ono što smeta građanima Srbije u svakodnevnom životu, to ne može biti politička tema već suštinska tema koja treba da interesuje sve“, rekao je Pašalić i da mu je žao što deo poslanika ne učestvuje u raspravi.

On je rekao da se Zaštitniku građana u prethodnoj godini obratilo preko 9.000 građana i da je primljeno 3.400 pritužbi u kojima su građani ukazivali na povrede svojih prava.

Po njegovim rečima, najveći broj pritužbi – oko 20 odsto, odnosio se na rad izvršne vlasti, posebno ministarstava, procenat pritužbi na rad jedinica lokalne samouprave iznosio je 13 odsto ukupnog broja, a na rad pravosudnih organa bilo je 11 odsto pritužbi.

Građani su prijavljivali kršenje svojih prava u oblasti uprave, ekonomskoj, imovinskoj i socijalnoj oblasti, rekao je Pašalić.

Ocenio je da pritužbe građana „govore o egzistencijalnim problemima, nezaposlenosti, ali i neefikasnoj državnoj upravi koja ćuti kada treba da postupi u korist građana“.

Rekao je da su kampanja „Otvorenih vrata“ i „Dani ombudsmana“ van Beograda potpuno opravdali cilj da se ta institucija „vrati građanima“.

„Planirane izmene zakona o Zaštitniku građana treba da ojačaju mandat i garancije nezavisnosti ove institucije“, rekao je Pašalić.

Povezani tekstovi