Polak: Širenje dezinformacija utiče na "zaboravljanje" osnovnih propisa 1Foto: FreeImages / Clyde Steven

Putnički voz kod Praga udario je u kamion preševske kompanije „Vijator“, a u nesreći je povređeno osam osoba, među kojima i jedno dete, preneo je RTS.

Češke spasilačke službe su saopštile da su svi zbrinuti u praškoj bolnici i da se radi o lakšim povredama. Kamion se nalazio između dve spuštene rampe i stajao je na pruzi oko pet minuta, kako je ispričao je jedan od očevidaca.

Jedan od svedoka nesreće ispričao je medijima da je kamion stao na pružni prelaz dok su rampe bile podignute, ali je svetlosna signalizacija koja najavljuje dolazak voza bila aktivirana. Zatim su, priča očevidac, rampe ponovo spuštene kako bi drugi voz prošao, zbog čega je kamion ostao zarobljen na pruzi, javio je RTS.

Prema nezvaničnim informacijama koje je RTS dobio u kompaniji „Vijator“, vozač kamiona nije povređen. Međutim, portparolka hitnih službi u Pragu Jana Poštova navodi da su među osmoro povređenih i vozač kamiona i mašinovođa. U vozu je bilo oko 300 putnika. Svi povređeni su zbrinuti u praškoj bolnici i reč je o lakšim povredama.

Inženjer saobraćaja Karlo Polak je, povodom ove nesreće, ocenio da srpski vozači često „zaboravljaju“ osnovne saobraćajne propise, pa i ne čudi da do ovakvih nezgoda dolazi.

„U Srbiji se stimuliše širenje dezinformacija, koje utiče čak na zaboravljanje osnovnih saobraćajnih propisa. Kada sa takvim predrasudama o ponošanju prilikom prelaska izađete u iole uređena društva, očekivano je da dođe do ovakvih nezgoda. Da najprostijim rečima podsetimo na propise, voz uvek ima prednost, a učesnici drumskog saobraćaja su uvek upozoreni na nailazak šinskog vozila. Postoje specijalni slučajevi kada učesnici drumskog saobraćaja nisu upozoreni na nailzak voza, na primer kidanje vagona sa kraja voza na prelazima bez signalnih uređaja, ili gde su signalni uređaji neispravni, ali to je vrlo, vrlo retko. Kod ispravnih prelaza sa branicima, kao što je ovaj u Češkoj, svetlosna signalizacija počinje da upozorava na nailazak voza 15 sekundi pre spuštanja branika, upravo kako bi se sva drumska vozila sklonila sa pruge“, objašnjava za Danas Polak.

On dodaje da je Srbija, takođe, i jedna od retkih zemalja u kojoj država ne preuzima finansijsku odgovornost za održavanje ispravne železničke signalizacije.

„Sa štetnim predrasudama tipa „za nebezbednost na prelazima kriva je železnica“ širenih preko tabloida, ne samo da se par desetina ljudi u Srbiji šalje u smrt svake godine, nego je malo falilo da ta smrt zbog neznanja i predrasuda uzme danak i među češkim državljanima. Konkretno, i u drumskom i železničkom saobraćaju tek mali deo infrastrukture se može održavati bez finansijske podrške države. Čak i sa učestalim slučajevima neispravnih prelaza, učesnici drumskog saobraćaja su upozoreni o prolasku voza zaustavljanjem istog na, sa puta vidljivom mestu uz sam prelaz.

Tada kao i uvek su dužni da ga propuste. Izuzetak održavanja pruga iz budžeta privatnih kompanija je SAD. Ali, SAD se ne može porediti ni sa čim u Evropi, pored svega i po daleko gorim pokazateljima vezanim za bezbednost na mestima ukrštanja puteva i pruga“, jasan je Polak.

 

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari