Ovo međunarodno istraživanje sprovodi se pod okriljem Međunarodnog udruženja za evaluaciju obrazovnih postignuća učenika (IEA) iz Holandije i Boston koledža iz SAD-a. PIRLS testiranje u našoj zemlji realizuje Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, u partnerstvu sa Institutom za pedagoška istraživanja.

– Istraživanje se sprovodi u ciklusima od pet godina. Poslednje testiranje je održano 2016, a naredno će biti 2021. godine. NJemu prethode temeljne pripreme koje podrazumevaju i probno testiranje na malom uzorku škola. Trenutno smo u fazi kada su izabrane škole koje će učestvovati u probnom testiranju u martu 2020. godine, a uzorak škola čiji će učenici biti testirani je izabrala IEA organizacija iz baze svih osnovnih škola u Srbiji. U narednom periodu čekaju nas ozbiljne pripreme vezane za prevođenje materijala, uključivanje škola, obuke za sve učesnike procesa i naravno samo probno testiranje. Neposredno pre probnog testiranja, u Beogradu će od 2. do 6. marta iduće godine biti održan veliki skup nacionalnih PIRLS koordinatora, predstavnika svih zemalja učesnica ovog međunarodnog istraživanja – kaže za Danas Danijela Đukić, rukovoditeljka Centra za osiguranje kvaliteta u Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i asistentkinja nacionalnog koordinatora istraživanja PIRLS 2021.

Ona napominje da rezultati dostignuća u čitanju pružaju svakoj zemlji priliku da preispita obrazovne politike i prakse u odnosu na globalno definisanu referentnu vrednost. Izveštaj takođe sadrži bogate informacije o deci, ranoj pismenosti, kao i uputstva za čitanje.

Naša zemlja je, inače, dugi niz godina učesnica međunarodnih istraživanja u obrazovanju. Do sada su se učenici različitih uzrasta u Srbiji oprobali u ovakvim testiranjima kroz TIMSS i PISSA istraživanja. Na taj način smo dobili priliku da uporedimo postignuća naših učenika sa postignućima ostalih učenika sveta i dobijemo korisne informacije o našem obrazovnom sistemu i obrazovnim politikama.

Povezani tekstovi