Plesnu koreografiju koja đacima približava programiranje, predstavila je profesorka Natalija Budimski iz ove škole na međunarodnoj konferenciji “Nove tehnologije u obrazovanju”, koja je u organizaciji British Councila u Beogradu okupila oko 3500 nastavnika.

Koraci plesa zapravo predstavljaju program koji sortira određene brojeve po rastućem poretku. Ovaj projekat objašanjava koliko je kretivnost bitna za programerski posao. Drago mi je da sam mojim učenicima približila programiranje na drugačiji način koji su odmah prihvatili i razumeli. Bilo im je potrebno jedno polugodište da usavrše koreografiju, odnosno nauče suštinu kodiranja. Danas u našoj školi nema đaka koji ne zna da igra ova ples i po tome smo poznati u regionu i svetu“, istakla je profesorka Budimski, čije učenice su demonstrirale koreografiju ostalim nastavnicima.

Srbija je ove godine zajedno za još 14 zemalja učestvovala u pilot projektu čiji je cilj da se oceni digitalna zrelost škole, pomoću Selfi instrumenta.

Selfi instrument je osmišljen kako bi svaka škola napravila samovrednovanje o svojoj efikasnosti učenja uz primenu inovacija u digitalnom okruženju i to kroz vizuru đaka, rukovodstva škole i nastavnika.

Prvi rezultati pokazuju da su najbolje ocene u zrelosti škole dali đaci, dok su najgore ocene dali rukovodioci, što pokazuje da škole vide veliki prostor za napredovanje u daljoj digitalizaciji, predočeno je na konferenciji “Nove tehnologije u obrazovanju”, u organizaciji British Councila.

„Selfie se uklapa u naš obrazovni sistem i jako je bitno da uvedemo kulturu samovrednovanja.Do sada nismo imali jednostavan instrument za ovo, ali sada imamo ovaj jednostavan alat na evropskom nivou koji smo malo prilagodili našem podneblju i koji mogu da koriste svi“, izjavila je Gordana Čaprić, zamenica direktora Zavoda za vrednovanja kvaliteta obrazovanjai vaspitanja.

Selfi instrument će od školske 2018/19 biće dostupan svim školama u Evropi na svim jezicima zemalja članica i srpskom jeziku. 

Međunarodnu konferenciju Nove tehnologije u obrazovanju British Council je organizovao petu godinu zaredom sa ciljem da se kroz seriju predavanja i radionica, učiteljima i nastavnicima, predstave iskustva o upotrebi novih tehnologija u procesu učenja, razvoj digitalnog sadržaja, algoritamsko razmišljanje i kodiranje.

Međunarodnu konferenciju su podržali Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, u saradnji sa Timom za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije i Centrom za promociju nauke, a partner na projektu je i Microsoft.