Pripadnici Službe za borbu protiv organizovanog kriminala (SBPOK) uhapsili su juče u Beogradu Milanka Šarančića, bivšeg direktora Železnica Srbije i još trojicu osumnjičenih zbog zloupotreba prilikom kupovine slovenačkih lokomotiva i švedskih elektrovozova u periodu od maja 2004. do oktobra 2006, nezvanično se saznaje.

Uhapšen je i bivši pomoćnik generalnog direktora Železnica Zoran Milićević, kao i Dragoslav Pejičić iz Službe za investicije Železnica Srbije.

Među privedenima je i direktor firme Sibeks Milorad Ćelebić, preko koje su isporučene lokomotive. Inače, kako se saznaje, vlasnik firme Sibeks je njegova žena Marina Ćelbić.

Prema nezvaničnim podacima, oni su osumnjičeni da su oštetili Železnice Srbije za više od 1,2 miliona evra za nešto manje dve godine.

Tokom istrage otkriveni su podaci o cenama po kojima su Šveđani i Slovenci prodali lokomotive i elektrovozove, kao i dokumenta koja otkrivaju koliko su to platile „Železnice Srbije“.

Sumnje u poslove prilikom kupovina vagona od Slovenaca i Šveđana pojavile su se odmah nakon što je taj posao zaključen 2005. jer posao nije obavljen preko javnih nabavki, već preko privatne firme za trgovinu tekstilom. Specijalno tužilaštvo za organizovani kriminal u čijoj nadležnosti je od januara i visoka korupcija početkom godine preuzelo istragu zloupotreba u „Železnicama“. Tužilaštvo je odmah zatražilo međunarodnu pravnu pomoć od Slovenije, Švedske i Italije i za kratko vreme ove zemlje su prosledile potrebnu dokumentaciju.

Iz Ljubljane, posle susreta specijalnog tužioca Miljka Radisavljevića i njegove slovenačke koleginice Blanke Žgajnar u februaru, stigla su ubrzo dokumenta o kupovini šest lokomotiva koje su bile u upotrebi 33 godine i koje je za svaku „Železnica Srbije“ platile po oko 400.000 evra. Postoje dokazi da su slovenačke železnice“ prodale lokomotive prvom kupcu po ceni od po 350.000 evra, a da ih je Šarančićev tim, pošto su u međuvremenu promenile nekoliko vlasnika, kupio po većoj ceni. Zanimljiv je i podatak da je isporučilac tih lokomotiva bio butik, odnosno firma koja se vodila na lažnim adresama.

Iz Švedske je stigla dokumentacija koja se odnosi na kupovinu 10 polovnih motornih vozova iz ove zemlje za potrebe „Železnica Srbije“. Vozovi su plaćeni 2.850.000 evra, što je više nego što je UO „Železnica Srbije“ predočeno. Podsetimo da je UBPOK 2005. pokrenuo istragu zbog Šarančićeve nabavke polovnih vagona iz Švedske. Lokomotive stare 33 godine kupovane su bez tendera po ceni od 600.000 evra, čime je prekršen Zakon o javnim nabavkama. Iste polovne lokomotive prethodno su Šveđani kupili za po 30.000 evra.

Negirao optužbe

Milanko Šarančić je tvrdio da nije bilo zloupotreba tokom remonta 1.000 vagona za potrebe „Železnica Srbije“ dok je on bio generalni direktor. „Nemam nikakvu brigu da tu mogu da se dokažu bilo kakve zloupotrebe jer ih apsolutno nije bilo. Projekat remonta vagona bio dobar posao za srpsku železnicu, koji je u kompenzaciji sa preduzećem „Želvoz“ koštao 510 miliona evra , rekao je nedavno Šarančić.

Dačić: Umešane firme iz Trsta i Londona

zaMinistar policije Ivica Dačić je precizirao da postoji osnovana sumnja da je Milanko Šarančić u postupku nabavke lokomotiva iz Slovenije i Švedske izvršio krivično delo zloupotrebe službenog položaja čime je omogućio pribavljanje imovinske koristi od preko milion i 240.000 evra firmi Friul Export s.p.a iz Trsta i preduzeću CO Rail.LLP iz Londona. Prema Dačićevim rečima, u akciji hapšenja pod nazivom „Osmica“, SBPOK i i Specijalno tužilaštvo za organizovani kriminal, sarađivali su sa italijanskim istražnim organima, MUP Slovenije i kriminalističkom policijom Švedske. Tanjug

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari