"Volim" je "ukus nad ukusima" 1Foto: ES komerc

Pre samo nekoliko godina rodila se u preduzeću ES komerc, koje zapošljava 300 ljudi, ideja koncepta „Hrana našeg kraja“. Onda je nastao brend „Volim“, kao asocijacija na „moj kraj“, baš onaj kraj Lima.

Slogan je pratio to što „volim“, a volim „dobro u ljudima“. I ta trešnja, uz hranu iz kraja je ona prava, što je ovde zovu „(h)ašlama“. Sve je to izazvalo pažnju, probudilo osmehe zbog tople poruke u vremenu sve veće otuđenosti ljudi. A ljudi bi da se vrate sebi i malim zadovoljstvima. Jedno od njih je i hrana. Organska, zdrava hrana, koja ima ukuse i mirise koji se ponesu iz kuće. I gde je kvalitet neupitan.

Sve je posle tri godine bilo spremno za realizaciju koncepta i tržište. Kupljen je i lokalni brend u proizvodnji testenine „Polimka“, duplirana je produktivnost, uvedeni su novi proizvodi sa heljdom, raži i speltom, uz osnovnu ideju da sve bude na nivou dobro organizovane manufakture jer upravo to omogućava da se promoviše tradicionalna receptura ovog kraja na pravi način jer se koriste i sirovine iz kraja, što se potpuno uklapa u veoma zahtevan koncept „Hrana našeg kraja“, odnosno organsku proizvodnju. Potom je pokrenuta „topla prerada“, proizvodnja sokova i džemova, po recepturi koja se prenosi s kolena na koleno u ovom kraju, sa mirisima i ukusima koja bude sećanja na detinjstvo, na toplinu porodičnih i komšijskih okupljanja.

Priča je počela da se priča ali i prepričava. No, tržište je priča za sebe, posebno ovo današnje, prezasićeno svim i svačim. Skrenuti pažnju kvalitetom je posebno teško. Pozicionirati se kao brend koji drži do autentičnosti i poverenja, to je najteže.

Baš se to tokom prethodnih godinu dana događa sa proizvodima „Volim“. Članovi tročlanog proizvodnog tima koji predstavljaj program „Volim dobro u ljudima“ kažu nam da osvajanjem velikog beogradskog tržišta ostvaruju postavljen cilj.

– Istraživanje tržišta je pokazalo da se svest potrošača okreće sve više prema zdravoj hrani. To su zahtevni kupci, ali se beleži porast od čak 20 odsto. Važno je zato da budemo primećeni, da se ne izgubimo u moru sokova i džemova. Misao je sazrela, doneli smo informaciju da možemo uspeti ako se latimo proizvodnje organske, zdrave hrane, bez pesticida, sa kooperantima smo ugovorili organske sirovine. Imamo danas 400 kooperanata, koji na svojim gazdinstvima proizvode sirovine za naše proizvode pod našom kontrolom i stručnim nadzorom. Reč je o voću, povrću i žitaricama, odnosno siru i kajmaku. Pre samo godinu dana postali smo deklarisani organski proizvođači i imali smo samo smrznutu malinu. Danas imamo i organsku kupinu, šipurak, dren, višnju, šljivu, kaže proizvodni tim ES komerca koji plasira proizvodni program „Volim dobro u ljudima“.

Testenina je posebna priča. Sirovine (heljda, spelta i raž) su sa obronaka Zlatara i ne mogu se porediti ni sa čim što postoji na tržištu i zato se dobijaju proizvodi koji su najbolji i najkvalitetniji i to i van granica Srbije.

– Prisutni smo na području centralne i zapadne Srbije, u svim većim lancima: Merkator, Dis, Roda, Aroma, Idea kao i u maloprodajnom vojvođanskom lideru Univerexportu. Pripremamo se da pređemo u Bosnu i Hercegovinu, Evropu, a uskoro i u Australiju, kažu “timski” moji sagovornici, a od timskog rada mnogo toga zavisi, posebno pozicioniranje na tržištu. I dodaju da im sve daje za pravo da smo uradili kvalitetan proizvod. „Svi veliki lanci su prepoznali posebenost naših proizvoda. Svi naši proizvodi su prepoznati kao ‘premijum’ proizvodi jer svojim poreklom, načinom izrade i kvalitetom odgovaraju toj vrsti proizvoda. Jedan cilj je ostvaren: da se nađemo dobro plasirani kod velikih trgovačkih lanaca. To nije lako ali nam otvara lep pogled u budućnost jer proizvodi ne samo što stoje na dobrim mestima na policama, oni se dobro i prodaju“, naglašavaju u ovom preduzeću.

Zato se može reći da je ovo i najozbiljniji proizvođač organskih proizvoda u Srbiji, sa najširom paletom proizvoda. Trenutno su na tržištu prisutni sa petnaest proizvoda. „Ponosni smo što smo sve ovo izneli, što idemo u dobrom pravcu. Ne letimo ali smo veoma zadovoljni“, kažu u timu prozvodnog programa ES komerca “Volim dobro u ljudima”. Direktor ES komerca Esad Jusović škrt je na rečima: “Zahvalio bih se porodici, prodajnom timu i svima koji su razumeli ideju i misiju.”

„Gran pri“ za ukus nad ukusima

Da se sve kreće u izvanrednom pravcu potvrdio je „Jesenji ukus Fest“ koji je održan u Beogradu. Zvanično je rečeno: “GRAND PRIX „Jesenjeg ukus Fest-a 2019“ apsolutna nagrada publike i veliki pehar dobili su „Volim dobro u ljudima“ za organske sokove sa stevijom. I sve to za “ukus nad ukusima”.

Pre desetak dana održan je i Beogradski sajam hrane (Belgrade Food Show). Pre godinu dana, upravo na ovom sajmu, proizvode brenda “Volim” zapazio je generalni direktor kompanije “Dis” i tražio da plasira proizvode u svojim marketima, posebno impresioniran integralnim testeninama jer ničega sličnog nema na tržištu. Ove godine na Danu dobavljača u Novom Sadu zapazili su ih ljudi iz Merkatora i Univerexporta, zakazan je brzo sastanak, usledio je dogovor i proizvodi su se našli na “dobrim”, dakle vrlo vidljivim mestima u marketima.

– Niko do sada u Srbiji nije uspeo da se pozicionira u velikim marketima, a da ima sertifikat organske testenine prizvedene u Srbiji. To je samo dokaz da trgovački lanci traže sve više domaće proizvode i nešto novo što drugi nemaju. Upravo se to najbolje prodaje, kaže prodajni tim.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari