Bivši direktor Jat ervejza: Linija Beograd-Priština na početku politička, kasnije isplativa 1Foto: (1) EPA/EFFE- VALDRIN XHEMAJ (2) Tijana Ivanović

Uspostavljanjem vazdušnog saobraćaja između Beograda i Prištine otvoriće se „politička“ linija, ali vremenom može da postane komercijalna, rekao je bivši direktor srpske aviokompanije Jat ervejz Predrag Vujović.

On je za Betu rekao da je dobro što će se otvoriti ta vazdušna linija i da je to trebalo i ranije uraditi.

Srbija i Kosovo su 20. januara sa avikompanijom Lufthanza potpisali sporazum koji bi, posle ukidanja taksi na uvoz robe iz Srbije na Kosovo, trebalo da omogući obnovu avio linije Beograd-Priština posle više od 20 godina.

Pismo o namerama potpisano je u američkoj ambasadi u Berlinu, u prisustvu ambasadora SAD i specijalnog izaslanika američkog predsednika za dijalog Beograda i Prištine Ričarda Grenela i američkog savetnika za nacionalnu bezbednost Roberta O’Brajena koji je sporazum nazvao istorijskim jer su „komercijalne veze žila kucavica moderne ekonomije“.

U ime Srbije pismo o namerama je potpisao državni sekretar Ministarstva privrede Milun Trivunac, a u ime Kosova generalni direktor Kosovske uprave civilnog vazduhoplovstva Eset Beriša.

„Ta linija bi bila ranije uspostavljena da su o njoj odlučivale nadležne institucije za vazdušni saobraćaj, a ne političari“, rekao je Vujović.

Dodao je da bi za srpsku ekonomiju bilo dobro da prevoz putnika na toj liniji obavlja domaća aviokompanija Er Srbija, naslednik Jat ervejza, i da treba težiti tome kada Lufthanza „probije led“.

Linija Beograd-Priština, kako je rekao, može da pomogne razvoju i niškog aerodroma i razvoju saobraćaja od Beograda ka drugim destinacijama tako što bi se organizovali vezani letovi za putnike iz Prištine preko Beograda za druge destinacije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari