Briga o sredini je životni stil 1

Neuobičajena kombinacija obrazovanja, biznisa, ekologije i hemije (MBA Warwick Business School, MSc in Quality and Environment from Spain i diploma hemijskog fakulteta) omogućila mu je da sjajno razume i inženjere i hemičare, kao i marketinške stručnjake i profesionalce posvećene zaštiti životne sredine. Sa strašću radi na unapređenju brige o životnoj sredini u Ball korporaciji, ambiciozno pomaže industriji da se limenke za piće pozicioniraju kao najodrživije pakovanje i posvećeno pokušava da utiče kako bi oni koji donose odluke uvideli i prihvatili sve prednosti cirkularne ekonomije.

U Beogradu je zbog Beer festa, dugogodišnjeg partnera Ball Beverage Packaging Europe i Recan fondacije. Već deceniju zajedno rade na promociji reciklaže, a u razgovoru za Danas objašnjava zašto Ball korporacija prednjači u globalnom trendu smanjenja upotrebe plastike, posebno nereciklativne.

– Ball korporacija je jedan od lidera u proizvodnji ambalaže od metala i svetski lider u proizvodnji limenki za piće. Kompanija globalno radi na tome da najširoj javnosti ukaže na sve prednosti limenki kao ambalaže koja je najpogodnija za reciklažu i samim tim je najbolji saveznik u zaštiti životne sredine. Limenka se može u potpunosti reciklirati, neograničen broj puta, a da pritom aluminijum ne izgubi na kvalitetu. Zahvaljujući jednostavnom procesu pretapanja metala iz kojeg nastaje potpuno novi proizvod od aluminijuma, u relativno jeftinom procesu reciklaže, za samo osam nedelja ona se ponovo može naći na polici u novom ruhu. Zato je limenka za piće ambalaža koja se najviše reciklira na svetu među pakovanjima – u visokom procentu od čak 69 odsto prema istraživanju Svetskog instituta za limenke. Koje su prednosti limenke govori i sledeći podatak – reciklažom samo jedne limenke za piće sačuva se toliko energije da vaš televizor nesmetano radi četiri sata.

* Gde se Srbija nalazi u tom segmentu?

– Što se tiče reciklaže, Srbija ispunjava sve ciljeve propisane zakonom i strategijom države, a koji su takođe u skladu sa ciljevima koje je postavila Evropska unija. Ipak, svi koji se bave pitanjima zaštite životne sredine i koji su u tom lancu cirkularne ekonomije, svesni su da uvek ima prostora za poboljšanja. Ne samo u Srbiji, prostor za poboljšanje postoji globalno i smatramo da je to jedan od prioriteta no kojem svi moramo raditi. Zarad budućnosti nas, naše dece, generacija koje dolaze, a koje imaju samo ovu planetu, onakvu kakvu im je mi ostavimo.

* Recan fondacija i Ball Beverage Packaging Europe već deset godina sarađuju sa Beer festom kroz akciju „Biram da recikliram“. Kako ocenjujete efekte tog partnerstva i koliko se taj model proširuje na ostale manifestacije?

– Za deset godina koliko Beer fest, Recan fondacija i Ball Beverage Packaging Europe sarađuju kroz akciju „Biram da recikliram“ prikupljeno je blizu šest tona limenki, koje su uspešno reciklirane. Ponosni smo na svakog posetioca koji je nakon posete Beer festu i aktivacijama Recana odlučio da reciklaža bude njegovo opredeljenje. Sama fondacija aktivna je i na drugim najvećim muzičkim festivalima poput Exita, Sea Dance-a, Love festa. Na svakom od njih, godinama unazad radimo na tome da reciklažu, kroz zabavne i edukativne akcije predstavimo kao jedinu opciju za dobru budućnost naše planete.

* Projekat „Svaka limenka se računa“ postoji u 12 zemalja Evrope, a u Srbiji postiže zavidne rezultate, jer podstiče potrošače na reciklažu limenki a zajednicu da postavlja uočljive lokacije za prikupljanje te ambalaže. Ball korporacija je nosilac tog projekta. Da li je to društveno odgovorni segment kompanije ili poslovna odluka?

– Briga o životnoj sredini i reciklaža su životni stil i deviza kojom se vodi svaki zaposleni u Ball korporaciji. Projekat „Svaka limenka se računa“ postoji u 12 zemalja Evrope, a u Srbiji postiže zavidne rezultate. „Svaka limenka se računa“ podstiče potrošače na reciklažu limenki za piće gde god se nalazili. Zato omogućavamo postavljanje uočljivih kanti za prikupljanje limenki za reciklažu u kancelarijama, poslovnim prostorima ili na događajima. Trudimo se da sve naše akcije budu praćene atraktivnim kampanjama kreiranim tako da obuhvate sve generacije potrošača.

* Koliko se zaposleni u korporaciji uključuju u akcije koje se organizuju na raznim manifestacijama?

– Naša kompanija je posvećena reciklaži i zaštiti životne sredine u svim segmentima poslovanja i ponosni smo na to što zajedno sa našim zaposlenima stvaramo odgovornu budućnost. Zaposleni u Ball-u su naši najbolji ambasadori koji aktivno, kroz brojne volonterske akcije, stalno dokazuju da su najbolji zastupnici reciklaže koji svojim praktičnim ponašanjem daju primer najbližoj i široj okolini.

* Ove godine na Beer festu, u craft zoni posetioce očekuje specijalno dizajnirana limenka u koju će se točiti pivo. Hoće li ona uspeti da zameni plastiku?

– Globalno težimo ka „plastic free“ budućnosti. U korak sa tom tendencijom ponosni smo na novinu koja očekuje posetioce u craft zoni. Specijalno dizajnirana limenka u koju će se točiti pivo zameniće više od 100.000 plastičnih čaša, koje nije moguće reciklirati i za čiju je razgradnju potrebno više stotina godina. Ovaj prvi korak vodi nas ka smanjenju upotrebe plastike na Beer festu. U narednom periodu trudićemo se da Beer fest, poput drugih renomiranih svetskih festivala, u saradnji sa Recan fondacijom, maksimalno redukuje upotrebu jednokratne plastike. Glavni saveznik u tome biće nam limenke za piće.

Fabrika u Beogradu bez plastike

– U narednom periodu nastavićemo posvećenu borbu za životnu sredinu kakvu zaslužujemo. Možemo da istaknemo da je Ball korporacija u protekloj godini postigla značajne rezultate u domenu održivosti. Uštedeli smo oko 34 miliona kilovat-sati struje, četiri miliona vati prirodnog gasa, a emisija GHG (green house gas) gasova je smanjena za 9.900 tona. Pred nama su visoki ciljevi koje ćemo sa velikim ponosom i radošću savladati. Jedan od njih je i da fabrika u Beogradu bude „Plastic Free“ fabrika, da se iz upotrebe izbaci jednokratna plastika i tako da dodatni doprinos zaštiti životne sredine.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.