Direktor Koka-Kole HBC Srbija: Bambi smo kupili po dobroj ceni 1Foto: www.photolin.com

Glavna poslovna vest protekle nedelje nesumnjivo je bila odluka Koka Kole HBC da kupi požarevački Bambi za 260 miliona evra od dosadašnjih vlasnika, investicionog fonda Mid Europa Partners i biznismena Andreja Jovanovića.

U pitanju je najveća transakcija u ovoj delatnosti još otkad je pre četiri godine Salford prodao upravo Bambi u paketu sa Imlekom i Knjaz Milošem aktuelnim prodavcima za ukupno 575 miliona evra. Međutim, uprkos na prvi pogled visokom iznosu za domaće prilike, u kompaniji koja stoji iza najpoznatijeg „crnog soka“ na svetu uvereni su da su Bambi dobili po dobroj ceni, kako u razgovoru za Danas kaže Svetoslav Atanasov, generalni direktor Koka-Kole HBC Srbija.

* Zbog čega je Koka-Kola HBC AG kupila Bambi?

Bambi je fantastična domaća kompanija koja uspešno posluje u Srbiji već pola veka, a konditori su vrlo srodna kategorija našem postojećem portfoliju vodećih brendova napitaka. Verujemo da će akvizicija Bambija ojačati našu relevantnost na tržištu i dati nam mogućnost da povećamo svoje prisustvo u ključnim prilikama za konzumaciju. Imamo velike komercijalne kapacitete u Srbiji tako da je sasvim prirodno da se interesujemo za srodne kategorije. Ovo je bila prilika da preuzmemo čuvene lokalne brendove po dobroj ceni, a koji se savršeno uklapaju u naše osnovno poslovanje.

* Da li ćete Bambi tretirati kao lokalni/regionalni brend ili planirate njegovu internacionalizaciju?

Voljeni i snažni Bambi brendovi predstavljaju osnovu za dalje ulaganje u ovu kompaniju. Siguran sam da će naši globalni brendovi, znanje stečeno na brojnim tržištima, kao i posvećenost lokalnoj zajednici, udruženi sa Bambijevim vodećim brendovima na tržištu konditorskih proizvoda, biti prava dobitna kombinacija. Zaista verujemo u vrednost ove kompanije i svakako planiramo ulaganja tamo gde je to potrebno da bismo podržali uspešnost i dugoročan rast i u Srbiji i u inostranstvu.

* Da li je ovo deo šire strategije ulaska u sektor hrane i da li se mogu očekivati nove slične akvizicije u Srbiji?

Ova kupovina ne simboliše zaokret ili promenu naše strategije kad su u pitanju preuzimanja i spajanja. Nastavićemo da tražimo prilike za manja preuzimanja, koja su u skladu sa našim postojećim asortimanom brendova napitaka.

* Da li u nekoj od 28 zemalja u kojima poslujete kao grupa imate slične biznise?

Da. U Grčkoj smo razvili poslovanje proizvodnje grickalica pod brendom Tsakiris, koji je po tržišnom učešću mnogo manji od Bambija, ali o njegovoj uspešnosti govori stabilan rast iz godine u godinu.

* U kojoj je meri u Srbiji i regionu prisutan trend udaljavanja potrošača od gaziranih zaslađenih napitaka i kako Koka-Kola planira da odgovori na ove promene?

U potpunosti smo svesni da potrošači menjaju svoje životne stilove i žele da smanje unos šećera. Upravo zato nudimo napitke sa smanjenom kalorijskom vrednošću i uvodimo brendove i opcije koje sadrže manje šećera ili alternative za njega.

* Da li planirate da preselite proizvodna postrojenja Bambija?

Ne. U ovom trenutku ne planiramo niti vidimo potrebu pomeranja Bambi proizvodnje. Pored operativnih ograničenja, svesni smo i važnosti lokalne zajednice u Požarevcu i njene uloge u razvoju i uspehu Bambija. Naš plan je generalno da razvijamo kompaniju kroz strateška ulaganja.

* Da li su investitori poput Koka-Kole HBC zadovoljni poslovnim okruženjem u Srbiji?

Naša odluka da započnemo proces ove akvizicije upućuje na dobru ocenu uslova za poslovanje. Naši planovi su ambiciozni, baš kao što su bili i poslednjih 50 godina, koliko smo prisutni u Srbiji. Nastavićemo da budemo deo i partner zajednice i da doprinosimo razvoju društva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari