Foto: FreeImages/ Sándor Balázs

Učesnici iz sveta biznisa saglasili su se da bi Vlada Srbije morala da razvije strategiju za privlačenje multinacionalnih kompanija koje su prisutne u Mađarskoj, pre svega iz automobilske industrije. Panelisti su izveli zaključak da politički odnosi dve zemlje koji su na najvišem nivou u poslednjih nekoliko decenija, mogu izuzetno pozitivno uticati na ekonomiju.

Miodrag Salai, direktor PMC Srbija, poručio je da je Mađarska najrazvijenija država u susedstvu, te da ona predstavlja primer za sve zemlje kako se ekonomija može transformisati u periodu od samo petnaest godina.

– Ukupan izvoz Mađarske u 2016. godini bio je 93 milijarde evra, što čini 80 procenata njenog BDP-a, dok je Srbija ostvarila izvoz od 13 milijardi, ili 30 odsto BDP-a. Mađarska ima trgovinski suficit od šest milijardi evra, dok je naša zemlja u trgovinskom deficitu od sedam milijardi – naveo je Salai i dodao da obe zemlje u globalnom smislu predstavljaju male ali otvorene ekonomije, koje imaju sve neophodne uslove za saradnju u budućnosti.

Milanka Stojaković iz Sektora za međunarodnu saradnju Privredne komore Srbije rekla je da je Mađarska godinama unazad među prvih deset trgovinskih partnera Srbije, a da je prošle godine bila na šestom mestu, što je, prema njenoj oceni, rezultat dobrih političkih odnosa, saradnje i redovnih sastanaka dveju vlada.

Prema podacima koje je Stojaković iznela, Srbija u Mađarsku najviše izvozi delove za automobile i aluminijum, što je, kako je kazala, direktan rezultat mađarskih investicija u našu zemlju.

Na okruglom stolu između ostalog diskutovalo se i o mađarskim iskustvima kod korišćenja fondova EU za finansiranje projekata, s obzirom da „Proactive Management Consulting“ iz Budimpešte ima veliko iskustvo upravo u toj oblasti.