Dogodine (ne)moguć početak radova 1Ilustracija Foto: Jovana Tomić

Najverovatnije zbog narastajućeg nezadovoljstva Šumadinaca usled infrastrukturne marginalizacije šumadijskog dela Srbije, ali i relativne blizine opštih izbora, ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović napokon je početkom sedmice najavila skorašnji završetak rekonstrukcije pruge Lapovo – Kragujevac…

… ali i početak izgradnje modernih saobraćajnica kojima bi Kragujevac trebalo da bude povezan sa koridorima koji su ga uveliko zaobišli.

Ministarka Mihajlović je, tako, na pitanje našeg lista o izgradnji saobraćajnice koja Kragujevac spaja sa Koridorom 10, kazala da je gradnja te deonice već počela, i da će biti završena do marta naredne godine. Kragujevac će time, nakon višedecenijskog iščekivanja, biti spojen sa najznačajnijim međunarodnim putnim koridorom koji prolazi kroz Srbiju.

Ova saobraćajnica projektovana je još početkom 80-ih godina. Na početak izgradnje čekalo se, međutim, punih 27 godina, odnosno do 2007, od kad je do 2014. izgrađeno blizu 20 od oko 25 kilometara, kolika je ukupna dužina tog puta, a na preostalih pet kilometara se čeka i dalje. Na toj deonici od 2014. pa do pre par sedmica nije bilo nikakvih radova. Sada ih, kako je kazala ministarka Mihajlović, a i kako smo se i sami uverili – ima.

Cevovod Moravskog sistema koji delom prolazi ispod trase budućeg puta će, kako nam je rečeno, biti izmešten sa trase budućeg puta u roku od oko mesec i po dana. Vlasnicima kuća na ulazu u Batočinu, koje su na trasi ove deonice, kako nam je rečeno, obeštećeni „po vrlo povoljnim uslovima“.

Ministarka Mihajlović je, opet na pitanje Danasa, najavila da će dogodine startovati izgradnja brze saobraćajnice Kragujevac – Mrčajevci koja će centar Šumadije povezati sa deonicom Moravskog koridora Kraljevo – Preljina. Ona je rekla da su „Putevi Srbije“ obavezni da završe dokumentaciju, a u državnom budžetu za 2020. godinu će biti planirana sredstva za tu saobraćajnicu, koja će biti duga 35 kilometara, i čija izgradnja će koštati oko 150 miliona evra.

– Negde u drugoj polovini sledeće godine ili trećem kvartalu, realno kada posmatramo stvari, trebalo bi da počne izgradnja te brze saobraćajnice – rekla je Mihajlović..

Kragujevački stručnjaci koji su godinama bili na odgovornim funkcijama u firmama koje se bave i putnom privredom, međutim kažu da je, i pored najbolje političke i svake druge volje, praktično nemoguće da izgradnja brze saobraćajnice od Kragujevca do Mrčajevaca počne tokom naredne godine.

– Za izradu planske dokumentacije potrebno je godinu dana, za izradu projekta još toliko, nakon toga sledi tender za izvođača radova, tu je rešavanje imovinsko-pravnih odnosa i problema na trasi od 70 kilometara (s obe strane puta od 35 kilometara). Ta saobraćajnica prolazi preko Gružanskog jezera iznad kojeg treba da bude izgrađen, a pre toga projektovan, još jedan most od nekoliko stotina metara. Sve u svemu, izgradnja brze saobraćajnice realno ne može da počne pre 2025. godine – tvrde naši sagovornici.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari